Griekenland

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
EVDB

Griekenland

Bericht door EVDB »

Ga In Juli 3 weken rondtoeren in Griekenland, vooral vaste land en
Peloponnisos, Ferrie is reeds geboekt (Minoan Lines)

Graag informatie betreffende accomodatie (Kleinere hotels of B&B)
en ervaringen van andere die Griekenland reeds bezocht hebben per motor
MM GS

Bericht door MM GS »

moest je in athene komen : info@athensstudios.com

ben er laatst 4 dagen geweest : PRACHTIG WEEKEND EN VOOR BIJNA GEEN GELD (35 € de nacht voor n studio all in )

hangt natuurlijk altijd n beetje af van de periode maar in de sector studios moet zeker iets te vinden zijn, ook voor korte periodes !!
veel geluk & post wat fotos ...

btw : ze reden ginder met hunner motos rond zonder helm, politie zag en keek er naar ?? of is er ginder geen helmverplichting ??
EVDB

Bericht door EVDB »

MM GS schreef:moest je in athene komen : info@athensstudios.com

ben er laatst 4 dagen geweest : PRACHTIG WEEKEND EN VOOR BIJNA GEEN GELD (35 € de nacht voor n studio all in )

hangt natuurlijk altijd n beetje af van de periode maar in de sector studios moet zeker iets te vinden zijn, ook voor korte periodes !!
veel geluk & post wat fotos ...

btw : ze reden ginder met hunner motos rond zonder helm, politie zag en keek er naar ?? of is er ginder geen helmverplichting ??

Denk wel dat helm verplicht is, maar meeste grieken zullen er hun voeten aanvegen

EVDB
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Joe,

Helm is verplicht (europa wil dat) maar meestal hebben ze wel één mee maar zetten hem niet op.
Ben ooit eens tegengehouden op Rhodos (met huurmotor) door politie, begon daar te discuteren in het grieks over het feit dat we geen helm droegen. (ik versta grieks en ga nog steeds naar de griekse les) Maar toen verstonden we niks, zelfs geen duits, engels, ....en nederlands :lol:
Heeft ons van miserie weg gestuurd zonder boete.

Mijn grote droom is met eigen motor naar Rhodos, maar ik heb meer congé nodig. Eerst naar Italie, daar de boot naar vaste land of meteen naar Rhodos.(dat neemt al enkele dagen)

p.s. in Rhodos kan ik u wel een adres geven, met mijn groeten steeds welkom.

Groeten, Stef 8)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Martin

Griekenland (Kreta)

Bericht door Martin »

Mijn vraag is, of de normaal kleinere wegen ook via de Garmin 2610 gps te verkrijgen zijn om daar terplaatse te gebruiken in een huurauto, ik spreek over Kreta(Crete) meer bepaald vanuit Rethimnon.
Als ik hier thuis via pc inzoem krijg ik enkel de grote wegen en geen kleinere wegen.
Groetjes
Martin
EVDB

Bericht door EVDB »

Ik kon in Griekenland met mijn 2610 niks doen, ook andere systemen werken niet omdat voor Griekenland geen kaartmateriaal beschikbaar is, enkel omgeving Athene is momenteel beschikbaar.

Zal wel verandering in komen.
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

EVDB schreef:Ik kon in Griekenland met mijn 2610 niks doen, ook andere systemen werken niet omdat voor Griekenland geen kaartmateriaal beschikbaar is, enkel omgeving Athene is momenteel beschikbaar.
Zal wel verandering in komen.
Ik ben dit jaar naar Bulgarije + Griekenland geweest, kan je verzekeren dat het beetje gps gegevens dat er in zitten (2610) zeker helpen.
Je zag in corfu veel auto's in het binnenland zoeken naar de weg, terwijl ik dan toch wist +- welke richting (pijltje) ik uit moest.
Het geschrift is niet te verstaan.

Helmplicht wordt niet gekontroleerd. Zou dat niet te zien hebben met det weer?
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Een talloor* meenemen...

*=bord
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Plaats reactie