Dit weekend een 1100RT op de operatie tafel, bij het terugduwen vd remzuigers bleek de linkse remklauw vast te zitten. Ik ben geen voorstander van die remzuiger terugduw tools, die zuigers moet je (met potje open) met de hand of een schroevendraaier tussen de blokken kunnen terugduwen.
Dus even de remnippel op en en zuigers konden direct teruggeduwd worden.
Geprobeerd te spoelen met vacuum, lukte niet, aan beide remklauwen kwam niets uit. op de old skool methode, remhendel inknijpen en nippel open, de remhendel bleef hard, kon de remvloeistof er niet doordrukken.
Ontluchten aan de ABS module lukte zonder probleem, ontluchten aan het verdeelstuk thv het balhoofd en aan de rempomp zelf lukte ook, dus ABS module en rempomp was niets mis mee.
Remleiding banjo bout gelost, kwam heel klein beetje olie uit, dan niets, ook bij inknijpen vd remhendel geen olie uit de remleiding aan de klauwen en hendel bleef hard.
Vermoedelijk dus een pel rubber in het verdeelstukje thv het rechtse vorkbeen, aangezien het daarboven vrij was en daaronder voor de beide remklauwen niet.
Gebruikt rubber leidingkje gemonteerd (ik heb geen nieuwe stalen op het schap liggen
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Waarschijnlijk bij de poging de remzuigers terug te duwen een pel in het verdeelstuk geduwd. Vraag me af of dit al rijdend ook kan voorvallen?
Moraal vh verhaal: oude rubber leidingen zijn tijdbommetjes, vervang ze op tijd door stalen of als je BMW wil sponsoren terug door rubber, maar blijf er niet mee rijden.