Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.
Op mijn k1600gtl wil ik de nieuwe Metzeler roadtec 01 laten monteren.
Bij de beschikbare bandenmaten zie ik bvb voor de voorband :
120/70 zr17 m/c (58w) tl
120/70 zr17 m/c (58w) (hwm) tl
Uitleg over bandencodering heb ik gevonden op http://www.novarota.be/motorbanden/motorbanden-uitleg
Maar waarvoor staat die " hwm " en welke van deze 2 bandenmaten gebruik ik voor mijn gtl?
Je moet op de GTL de 120/70 zr17 m/c (58w) (hwm) tl laten leggen, hwm zijn speciaal gemaakt voor zware motoren. Ik ga ze nu vrijdag laten leggen op mijn GT voor en achter.
Ben benieuwd hoe lang ze meegaan nu na 10000km mijn z8 zo goed als op.
Ondertussen zitten de eerste paar honderd km erop met de nieuwe Metzeler.
Zeer stabiele band die heel veel vertrouwen geeft.
Met mijn gtl probleemloos met de voetsteunen de grond schrapen terwijl de band de grip verzekerd.
Heeeeeeel tevreden!!!
As the key ROADTEC™ 01 performance attributes could benefit different facets of the touring world, some of the motorcycles which would profit from it are quite peculiar in terms of design (although employing standard sizes), therefore requiring a special version of the tire. The HWM special version (as in “Heavy Weight Motorcycles”) is not to be seen as an enhanced version of the standard one, but rather as a way to bring ROADTEC™ 01 performances to a wider selection of motorcycles.
On these models, HWM version features increased stability by reducing both in intensity and duration the oscillations happening due to road irregularities or steering maneuvers. Distinguishable thanks to a “Weight” icon next to the product name on the tire sidewall, the increased stability is reached by employing a 2-plies carcass on HWM rear tires, where standard rear tires have only 1 ply.
HWM front tire version has the same number of plies (2) as the standard version, and the target is achieved by employing stiffer carcass material and sidewall construction plus a slightly different compound recipe.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Ik heb ze nu ook voor en achter op een r1200rt. Na 6000 km ben ik er nog steeds niet aan gewoon. Over het algemeen is de motor veel onrustiger, geeft bij bochtenwerk achteraan steeds het gevoel er onderuit te willen gaan, langsrichels geven veel reactie aan de motor, kortom voor mij waren de Michelins veel beter en gaven bakken meer vertrouwen. De Metzelers mogen dan misschien wel goede banden zijn, bij mij komen ze er niet meer op ...
Volgens mijn ervaring totaal ongeschikt voor de R1200rt lc.
Motor is heel onstabiel geworden achteraan op snelweg sinds de overschakeling van Michelin PR4 naar de Metzeler Roadtec 01 HWM.
Komt er nog bij dat in de bochten het geluid net een tractor is die voorbijscheurt.
Wel veel grip in bochten.
Sorry voor mij geen Roadtec's meer!