Ik rij sinds juli vorig jaar met nieuwe RT. Qua rijden heel tevreden over en al veel plezier op gehad !
![Very Happy :D](./images/smilies/gear_grin.gif)
Van mij geen kwaad over deze prachtige machine dus. Maar ... toch ook al paar probleemkes tegengekomen die me storen, herkennen jullie dit en zo ja heeft iemand nuttige tips ?
- al na enkele honderden km olielek gehad aan cardan
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
(dichtingsring ter hoogte naaf achterwiel) In garantie (uiteraard!) hersteld door dealer maar toch een 3tal weken moeten wachten op stukken (nieuwe ring was niet binnen). Intussentijd behoorlijk olieverlies gehad op velg, rem en band, telkens met het handje op te poetsen na elke rit. Kan volgens dealer geen kwaad (remblokjes mee vervangen) maar moet ik mij toch geen zorgen maken over ingevreten olie op band ? (er zijn een paar zichtbare sporen/vlekken achtergebleven)
- de buitentemperatuurmeter op de (toch niet goedkope
![Angry :x](./images/smilies/gear_angry.gif)
) boordcomputer meet ongeveer 6° te weinig, volgens dealer bekend en een foutje in de software. BMW zou bezig zijn met nieuwe software. Software zou nu beschikbaar zijn maar zou 2 à 3 u kosten om op te laden en dus moet motor binnen en achtergelaten worden. Klopt dit ? wat is jullie ervaring ?
- als ik in deze koudere maanden rij met de handvatverwarming aan (zeker in 2de stand) moet ik de gas handmatig terugdraaien omdat handvat uitzet en schakeldoos er vlak naast natuurlijk ijskoud blijft. Moet je dus echt aan denken of je komt voor verrassingen te staan.
![Confused :?](./images/smilies/gear_huh2.gif)
Kan er aan handvat iets versteld worden zodat speling groter wordt ?
- heb een tanktas bijgekocht (cfr het nieuwe opkliksysteem); op zich niks mis mee maar wie heeft dat kaartenvak uitgevonden ?
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/gear_evil.gif)
je krijgt daar geen enkele kaart op A4 formaat in ! ik sukkel dus met kleinere vouwformaten allerhand of met grote kaarten die je allerlei formaten moet plooien eer ze erin passen; bovendien ook nauwelijks bergvakken om kleiner spul in kwijt te raken
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/gear_evil.gif)
heeft iemand ervaring hoe je een groter kaartenvak of zelfs een volledig andere (en handigere) tanktas(van ander merk) op de tank kan bevestigen ?
- als de motor goed warm staat en ik draai na langere rit (bv autosnelweg) de gas terug dicht hoor ik vaak een kleine "explosie"
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
ter hoogte van de rechtercylinder; zou dat onverbrand mengsel kunnen zijn dat alsnog in de uitlaatbocht "ontploft" of is er iets ernstigers aan de hand? en waarom dan nooit aan de linkerkant? iemand een idee ?
- en dan nog een hele praktische (misschien domme?) vraag
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
je kan de koplamp in 2 standen zetten (A en B volgens manual). Als ik in standaardstand zet (ik denk A maar weet niet meer zeker) krijg ik van verschillende automobilisten geergerde reacties dat ik verblind. Als in andere (lagere) stand zet is dat opgelost. Waar dient dan die andere stand voor ? Want ik rij meestal wel met zijkoffers maar niet met duo of zware belading ???
Ik zal deze zaken binnenkort ook bij de dealer aankaarten natuurlijk, maar ik ben benieuwd of er hier alvast een paar "specialisten" zijn die mij al tips kunnen geven ?
Amai t"is precies een lang epistel geworden, ik hoop dat iemand nog goesting heeft om te lezen ? Merci op voorhand !