Navigator 6500 XL voor 399 euro

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Geert GS
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 nov 2004, 19:11
Locatie: De Antwerpse Kempen
Contacteer:

Navigator 6500 XL voor 399 euro

Bericht door Geert GS »

Hallo, vandaag in het bladje van de Lidl, de Navigator 6500 XL voor 399 euro. Iemand ervaring? Te vergelijken met de Medion waar elders in dit forum ook over gesproken wordt? Zie ook: http://www.lidl.be
Advertentie Lidl:
My Guide Navigator 6500 XL
totaalsysteem voor navigatie, routeplanning, mobiel gegevensbeheer/-verwerking en afspelen van MP3- bestanden met Windows Media Player!
ook geschikt voor motorrijders, fietsers en voetgangers!
prestatiekenmerken:
400 MHz Intel® XscaleTM PXA 255 processor
32 MB Flash Rom en 64 MB SD-RAM
256 MB SD-Memory-kaart met voorgeïnstalleerd kaartmateriaal
meest recente Microsoft Windows MobileTM 2003 Premium SE
TFT 3,5’’-display met 240 x 320 pixels
gewicht: ca. 147 g
afmetingen: ca. 11 x 7 x 2 cm
meegeleverd toebehoren:
USB-dockingstation
MicrosoftTM Companion CD incl. OutlookTM 2002
FALK Navigator navigatiesoftware
externe GPS-antenne voor gegarandeerde ontvangst
autohouder met zuignap en fietshouder
12V-adapter voor sigarettenaansteker
incl. 1 euro recyclagebijdrage
3 jaar garantie
R 1200 GS zwart 2007 Kijk ook eens op http://www.fietsenpeeraer.be
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Bericht door Vanguard »

Geert, ik zou aanraden om voor Garmin te gaan. Heb zulk systeem gehad. Paste juist in de kaarthouder van m'n tanktas. Heb er niet veel plezier van gehad. Werd nogal heet in de zon, onder het plastic van mijn kaarthouder. Gevolg cradle loste waar hij gelijmd was. Werd niet aanvaard door de fabrikant om te herstellen onder garantie.
Heb mij daarna een Garmin Streetpilot III aangeschaft. Ik ben daar heel tevreden over, ondanks dat de nieuwere toestellen van Garmin nu veel sneller zijn.
Voor de prijs dat je bij Lidl betaald kun je een okkassie toestel kopen.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Geert,

Heb de PDA versies van HP al meermaals verkocht, met software van Tomtom en externe antennes, is inderdaad een mooie oplossing voor iemand zoals "thuiskapper" of "vertegenwoordiger" of "gewoon voor de fun".
Ze hebben inderdaad een voordeel dat ze GPS combineren met een PDA functionaliteit, zoals Pocket Word, pocket Excel, Outlook, sommigen hebben zelfs bluetooth en antennes met kabel of bluetooth (dus wireless)

Heb er tot op heden 5 van verkocht en iedereen is er zeer tevreden over, maar stuk voor stuk wagengebruikers. Zelfs 2 ervan voor privégebruik en ook geen klachten. Afhankelijk van de geïnstalleerde memorycard kan je een stuk België of de gehele benelux er op zetten... Je kan er ook bijkomende "freeware" voor downloaden zodat je alle snelheidsbeperkingen erbij krijgt en ook de flitspalen of "zwarte punten".

Is minder geschikt voor de motorfiets denk ik om de volgende redenen :

1) Meestal niet waterdicht
2) Hebben dikwijls externe antennes met kabelverbinding
3) Kunnen moeilijk tegen de schokken
4) Minder robuste displays als bijv. een Garmin

Desondanks deze punten ken ik er wel die er mee rondrijden, gemonteerd in een zelf-vervaardigd kastje, waterdicht of wat folie, en zijn ze er ook tevreden van.

Persoonlijk heb ik het me ook niet aangeschaft voor mijn motorfiets, maar wacht ik even af voor de daling van de prijzen voor de nieuwe Garmin modellen... :wink:

Succes 8)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie