Mag ik mijn achterlicht vervangen door een zelf gemaakt exemplaar met ledjes?
ik vraag dit omdat ze hier in hasselt naar 't schijnt strenger gaan optreden tegen de verlichting van auto's en dus waar schijnlijk ook van mottos
Moderator: GVN
af en toe welFlat Twin Power schreef:Een overtreding voor het onrechtmatig gebruik van mistlichten kan je 175 euro kosten, maar zowat alle politieambtenaren in België vinden dat schandalig veel geld en ik denk niet dat daar veel voor geschreven wordt.
LapFlat Twin Power schreef:Een overtreding voor het onrechtmatig gebruik van mistlichten kan je 175 euro kosten, maar zowat alle politieambtenaren in België vinden dat schandalig veel geld en ik denk niet dat daar veel voor geschreven wordt.
Ik haat da ook van die mistlampen die branden op nen otto omdat ze da schoon vinden, soms staan die echt verblindend opgesteld hatelijk gewoon.Frank E schreef:LapFlat Twin Power schreef:Een overtreding voor het onrechtmatig gebruik van mistlichten kan je 175 euro kosten, maar zowat alle politieambtenaren in België vinden dat schandalig veel geld en ik denk niet dat daar veel voor geschreven wordt.Ik heb een hekel aan mensen die hun mistlichten onnodig laten branden.
Nu gaan ze eindelijk controles voeren maar nu vinden ze de boetes weer te hoog.
Flat Twin Power schreef:Een overtreding voor het onrechtmatig gebruik van mistlichten kan je 175 euro kosten, maar zowat alle politieambtenaren in België vinden dat schandalig veel geld en ik denk niet dat daar veel voor geschreven wordt.
Hey Hasselaar,WIMGS1100 schreef:
Mag ik mijn achterlicht vervangen door een zelf gemaakt exemplaar met ledjes?![]()
ik vraag dit omdat ze hier in hasselt naar 't schijnt strenger gaan optreden tegen de verlichting van auto's en dus waar schijnlijk ook van mottos
Yeah rightRelax schreef:
Mijn auto kan 290, hij is me zo verkocht, maar...
In theorie klopt dit allemaal, maar degenen die het meest rondrijden met mistlampen aan zijn de johnny's die ze dikwijls zelf op hun bolide gemonteerd hebben en die schijnen alle kanten uit behalve waar ze moeten schijnen...Fox30 schreef:Zou het kunnen dat hier mistlichten en verstralers over dezelfde kam worden geschoren?
Mistlichten schijnen, mits goeg geplaatst, naar beneden en verlichten het asfalt. Dit is nodig want als een lamp recht naar voor schijnt in de mist, zie je zelf ook niets meer door de weerspiegeling van het licht op alle mistdeeltjes. Tegen de grond is er geen mist (waterdeeltjes). Daarom schijnen mistlampen "onder" de mist door.
Verstralers daarentegen zijn gemaakt om samen met de pharen veel licht te geven recht vooruit.Mistlampen, die op auto's worden geplaatst staan ook altijd onderaan de bumper, terwijl verstralers meestal tussen de grote lichten staan.
...R1200RT...