tanktas

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
rubi

tanktas

Bericht door rubi »

hallo forumers,
ik ben van plan een originele tanktas van bmw aan te kopen voor mijn gs
heb nl schrik dat deze mijn lak op de benzinetank zal beschadigen heeft iemand hier ervaring mee ? alle reacties zijn welkom en tanks bij voorbaat grtj
PRETENTIE IS EEN BREVET VAN DOMHEID
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Een originele tanktas van BMW heeft onderaan een dun laagje rubber als bekleding zodat dit geen krassen en verschuiven mogelijk maakt.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
rubi

Bericht door rubi »

beste pvde,
had vroeger op mijn soes :oops: een tanktas met magneten onderaan en ook bescheermt met rubber maar na enige tijd werd de lak toch dof op de drukplaatsen!!!!!
rubi

Bericht door rubi »

BESCHERMD BESCHERMD :twisted: :twisted: :twisted: KAN HET OOK JUIST SCHRIJVEN ZUNNE !!
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Rubi je heb t een PB.

Stoffel ;)
Afbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Awel, ik zal het anders verwoorden :idea:
Ik heb een originele BMW tanktas op mijn R1150RT maar gebruik die +/- maar max 30 dagen per jaar (enkel op verlof of lange dagritten) en momenteel heb ik geen verkleuring en krassen.
Indien dit voor dagelijks gebruik is dan kan ik u spijtig genoeg niet verder helpen.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
bosber
Contacteer:

Bericht door bosber »

[quote="rubi"]BESCHERMD BESCHERMD :twisted: :twisted: :twisted: KAN HET OOK JUIST SCHRIJVEN ZUNNE !![/quote]
En wat was uw onderschrift ook alweer? :lol:
gaas aan de maas
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik weet niet of de tanktas voor een GS afwijkt van een tas voor een R, maar als ze gelijk van kwaliteit en bevestiging zijn, het volgende: de vorige eigenaar van mijn R heeft het ding er 24000 km op laten zitten (toen ik hem kocht heb ik de tas, echt waar, moeten leeggieten, zat een halve liter water in) en daar is geen spoor van terug te vinden op tank of elders. Geen spoor, dus niet "bijna niks". Ik heb wel weken zitten denken wat nu dat rare buisje op de rechterkant van het "frame" achter het balhoofd was. Tot ik onlangs de tanktas terug monteerde. Buisje is voor rechterbevestiging.
Kritiek: goede kwaliteit, ergonomisch en in op-en af gebruik, maar zielig als je de optie "kaart/map houder" wil gebruiken. Net een maat te klein voor een A4. En beetje duur. Maar wel BMW.
Advies: tweedehands zoeken of aftermarket (piraat?) Tenzij je een "echte" wil zijn, BMW helm, BMW koffers, BMW vest, etc....
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Hi,
Ik heb ook een tanktas van BMW :oops: en gebruik die enkel tijdens de vakanties. Verleden jaar had ik toch krassen op de tank omdat er wat zand of steentjes tussen de tank en de tas geraakt waren.
Volgens mij kan je dit vermijden door folie (3M?) op de tank te kleven.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

hey Rubi,

ik heb de tanktas (allez mijne lieve schat kocht de tas in feite voor mijne kerst) van BMW gekocht voor op mijne GS1200. Ik ben er content van, zit er zo goed als dagdagelijks op. Alleen het op- en afnemen vraagt, vooral de eerste keren, nogal wat behendigheid en gepruts. Ik vind ze zelf nogal wat groot, aangezien ze niet kan ingekrompen of uitgebreid worden dmv. een rits bijvoorbeeld. Dus het volume is steeds hetzelfde. Maar is wel waterdicht en van krassen heb ik ook nog niks gemerkt ! Ik zou toch eens gaan zien bij Touratech moest ik van jou zijn, ziet er wel handiger uit denk ik, maar echter niet waterdicht !

Succes ermee
j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Wel, niet waterdicht zou ik die van TT niet durven noemen, heb ze vorig jaar op reis genoeg kunnen uittesten, en alhoewel 't kaartvak niet 100% waterdicht bleek te zijn, was er in de tas zelf binnen absoluut geen vocht te bespeuren geweest, en 't was nochthans nat genoeg zenne :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
janneman
Contacteer:

Bericht door janneman »

mwah,
ik heb er geen ervaring mee, ik heb het maar 'van horen zeggen' ! En ge ziet, blijkbaar nooit geloven wat ne anderen zegt hé ;-) Ik denk ook wel dat het inderdaad al letterlijk in het water zou moeten vallen om in te sijpelen.
Ik zou het eerlijk gezegd overwegen om zo een Touratech spul te kopen, straf hé !
Dus Ruby, mocht je eventuele interesse hebben om de mijne over te nemen ... wie weet !
Philip, ik ben wel geinteresseerd om eventueel die van Touratech eens te zien op je moto, kan dat ?
j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Plaats reactie