Van R1150GS naar R1200GS Adventure

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Benj

Van R1150GS naar R1200GS Adventure

Bericht door Benj »

Hallo,
Sedert vele jaren rijd ik met grote voldoening met een R1150GS. Het moment is aangebroken dat ik kost wat kost wil vernieuwen naar een R1200GSA, Adventure dus. Hoogstwaarschijnlijk 2e hands. Kan dus zelfs een LC worden. Zal dus tussen bouwjaren 2011 en 2016 liggen.
Mijn grote probleem nu echter is dat ik slechts 1.73m groot ben. Op mijn R1150GS kan ik perfect met de voeten PLAT op de grond, en dit wil ik nu ook met de R1200GSA. Maar in zijn standaarduitvoering lukt mij dit niet.
Bestaat er een DEGELIJKE oplossing om dit te bereiken. Liefst verlaagd zadel denk ik want vering enz... aanpassen verandert denk ik te veel aan de eigenschappen en goede wegligging van de moto? Of niet? Of is dit helemaal niet haalbaar en zal ik bij noodgedwongen bij GS moeten blijven ?
Wie weet raad of wie heeft ervaring ?
Hartelijk dank voor jullie hulp !
Mvg,
Benjamin,
Dirk Pauwels

Re: Van R1150GS naar R1200GS Adventure

Bericht door Dirk Pauwels »

Waarom verlaag je de vering vd GSA niet naar GS hoogte? Zal iets van een 200€ zijn denk ik. Dit in combinatie met een lichtjes verlaagd zadel zou prima moeten werken.
Of een 2dehands GS veersetje eronder, heb je de orignele nog voor de verkoop.
Gaat iets moeilijker op de middenbok, maar zal zelfs wat vinniger sturen dan een standaard GSA.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Relax

Bericht door Relax »

Ik vraag mij af waarom iemand met twee voeten plat op de grond moet kunnen staan. Oordeelkundig stoppen en desnoods één voet vol op de grond mits wat schuiven moet toch volstaan? Dan moet een verlaagd zadel wel volstaan.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Danny

Bericht door Danny »

Ik durfde t al niet zeggen maar de motor wijzigen om met de voeten plat aan de grond te kunnen... de bal vd grote teen is voldoende.

Verder is het anticiperen en zelfvertrouwen kweken

Dat is mening he
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Idem met 2 bovenstaande slungels, ik kan op m'n 1150GSR ook maar met één top v.d voet aan de grond, en da's dan nog een all-road gerichte machine.
Gewoon de bal v.d voet langs 1 kant is toch voldoende?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Muug

Bericht door Muug »

Benj schreef: Mijn grote probleem nu echter is dat ik slechts 1.73m groot ben. Op mijn R1150GS kan ik perfect met de voeten PLAT op de grond, en dit wil ik nu ook met de R1200GSA. Maar in zijn standaarduitvoering lukt mij dit niet.
ik ben 1.75m groot, en ik heb totaal geen idee waarom ge met twee voeten PLAT aan de grond wilt kunnen. Er zijn vrouwkes van 1m65 en korter die zelfs enduro rijden met GSsen, dus wij venten hebben dat zeker niet nodig :grin: Behalve, eventueel voor medische redenen, zwakke knieën of zo?
http://www.motorpraat.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goedmotorrijden.be" onclick="window.open(this.href);return false;
MaartenGS-R-RT

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Als je je zelfzekerder voelt als je met allebei je voeten plat op de grond kunt moet je proberen ervoor te zorgen dat dat op één of andere manier in orde komt. Punt.
Ik heb dit artikel gevonden dat misschien relevant is : http://www.motorlife.be/Artikels/Tuning ... assen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Weet dat er goede motobotten bestaan met verhoogde dikke zolen waardoor je een aantal cms kunt winnen! Daytona??)
I like my bike!!
Benj

Bericht door Benj »

Allen hartelijk bedankt voor de tips.
Ben hiermee al redelijk overtuigd om mij toch de R1200GSA aan te schaffen. De LC zou intussen de laagste versie zijn ? Deze combineren met een verlaagd zadel en botten met ingebouwde verhoging moeten wrsch voldoen. Eerst ergens eens uitproberen natuurlijk ... ?
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Benj schreef:Allen hartelijk bedankt voor de tips.
Ben hiermee al redelijk overtuigd om mij toch de R1200GSA aan te schaffen. De LC zou intussen de laagste versie zijn ? Deze combineren met een verlaagd zadel en botten met ingebouwde verhoging moeten wrsch voldoen. Eerst ergens eens uitproberen natuurlijk ... ?
That`s the spirit! :grin:

Denk er wel aan, als je de vering instelt op 2 personen + bagage, de vering enkele centimeters omhoog gaat...
Ik wist dat niet en dat is effe schrikken, want dan kreeg ik plots ook enkel een halve voet aan de grond! :eye:
I like my bike!!
alfa

Bericht door alfa »

Als je juist aan de grond kunt vering altijd op hard demping zetten.
Zet die maar eens op soft en doe een paar noodstops ,ook bij afslagen en plots remmen.
Dan is het veiliger op hard demping dan soft met korte benen.
Is belachelijk van dergelijke motard te zien stoppen , veert uit bij noodstop en zit te bengelen om de grond te raken.
In welke stand dat veer staat voor korte benen is niet zo belangrijk maar wel de demping er van.
BMW R1100R zonder KFR
Plaats reactie