dunlop trailmax ok?

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
KriSs

dunlop trailmax ok?

Bericht door KriSs »

iemand ervaring mee ?

krijd nu met Anakees en kvind ze nogal slippery-when-wet

Afbeelding
Jantje GS

Bericht door Jantje GS »

Yep, ik rij met deze sedert sept 2002, alléé met dit type , niet meer met dezelfde banden :wink:
Doe er zo tussen 12 000 en 15 000km mee.
Ben er zeer kontent van . Er bestaan beter voor als het altijd droog is maar er zijn er vele slechter als het nat is .
Allround gezien ben ik nog niet van plan om iets anders erop te leggen.
Alain GS

Anakees ?

Bericht door Alain GS »

Anakees slippery-when-wet ? Iedereen is vol lof over de Michelin Anakee, zelfs bij nat wegdek. Verklaar je nader !
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
ajmo

Bericht door ajmo »

http://www.motorradonline.de/static/spe ... en_05.html

Hier komt de Anakee heel goed uit de test onder natte omstandigeheden.

groet ajmo
KriSs

Bericht door KriSs »

Hallo,

Dat iedereen vol lof is over een band maakt me zoveel niet uit zolang ik hem maar goed vind. (kan wel een reden zijn om'em een ste proberen)Banden blijven een gevoelskwestie meen ik en soms zit het ook voor een deel tussen de oortjes he :? .

Ik moet echter mijn eerste post relativeren omdat ik er bij het laten plaatsen van banden volgens de bandendealer Anakees heb op gekregen omdat de Tourances niet meer leverbaar waren :!: . Na een (nat) ritje waarbij ik steeds minder vertrouwen kreeg in de voorband bleek dat ik achter een Anakee-slof heb gekregen en vooraan een Tourance (en net vooraan apprecier ik dat gevoel dat ik terugkrijg van een band).

Wat ik me wel opvalt is dat de Anakee me niet verwittigt wanneer hij uitbreekt achter, terwijl de Tourance eerst effe beleefd waarschuwt. Ook dit is weer mijn gevoel he :wink:
OFrank

Re: dunlop trailmax ok?

Bericht door OFrank »

[quote="KriSs"]iemand ervaring mee ?

krijd nu met Anakees en kvind ze nogal slippery-when-wet

[img]http://www.oma-live.de/img_artikel/769_1218_st.jpg[/img][/quote]

Ik reed vroeger met Anakee en was tevreden, doch de baanvastheid bij regenweer vermindert inderdaad naarmate je meer km afgelegd hebt.
Nu heb ik de trailmax. Lijkt mij voor het ogenblik in orde, maar ik heb er nog maar een 1000 km mee gereden. Nog te vroeg voor reactie.
Groeten
Frank
Danny

Bericht door Danny »

Wat ik me wel opvalt is dat de Anakee me niet verwittigt wanneer hij uitbreekt achter, terwijl de Tourance eerst effe beleefd waarschuwt. Ook dit is weer mijn gevoel he
Ondanks alle positieve reacties over de Anakee heb ik na één set ze ook weer ingeruild voor Tourance... ik deel je mening van hierboven...
de oortjes willen ook wat :wink:
Ydde

Bericht door Ydde »

Mijn 1200GS heb ik in Januari 2005 nieuw ontvangen met Dunlop trailmax - bij mn eerste groot onderhoud op 10.000 km was het beste van de achterband eraf. k'Heb er dan Tourances op gekregen met het argument van de dealer dat die langer zouden meegaan. Als ik dat hier op het forum zo lees zal dat met mijn rijstijl wel zo zijn. Maar na 5.000 km met de Tourances heb ik persoonlijk op dit ogenblik een iets beter gevoel bij de Dunlops. Al vind ik dat de Tourances na goed ingereden te zijn wel beter worden....

t'Is ondertussen ook winter en Tourances op koude asfalt vergelijken met Dunlops in de zomer is misschien ook niet helemaal objectief en t'kan natuurlijk ook zijn dat mijn rijstijl ondertussen iets pittiger geworden is en dat ik al eens meer de kantjes opzoek.... Desalnietemin is mijn (subjectieve) indruk dat in de bochten de Dunlops meer grip gaven zowel bij droog als bij nat wegdek. Enfin, ik bedoel maar dat er zoveel verschillende factoren meespelen dat het moeilijk vergelijken is.

De dealer vertelde mij nog wel dat de Dunlops een plat slijtage-patroon vertonen terwijl de Tourances meer rond zullen afslijten.

Advies was ook om zowel voor als achter het zelfde merk te zetten omdat de grip van verschillende types anders kan zijn met alle risico's vandien.
Plaats reactie