Scheur in carterpan

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
vdwaetsy

Scheur in carterpan

Bericht door vdwaetsy »

Hallo, ik ben op motorreis door Portugal. Gisteren over een losliggende steen gereden. Steen tegen inderkant motor geknald. Bijgevolg olie vloeit massaal uit moto. Direct gestopt. Waarschijnlijk carterpan die een scheur heeft. Ik ben via Bmw verzekerd dus moto is weggetakeld naar een garage. Vandaag zondag dus maandag weet ik meer.

Iemand al ervaring met dit probleem in het Buitenland? De dichtsbijzijnde bmwmotogarage is 250km. Moto wordt hier bij een gewone lokale garage gerepareerd.

Ik vroeg me af of ze meestal kiezen voor een wisselstuk of dat er een mogelijkheid is dat ze het gat dichten en dat ik tot in België kan verderrijden. Ik vroeg me ook af of of jullie ervaring hebben met de bmw assistance in zulke gevallen.

Ben telefonisch qua opvang hotel en taxi wel goed geholpen.

Gr
Sylvie
alfa

Re: Scheur in carterpan

Bericht door alfa »

Als wij dat voor hebben dat er een krik door carter van een busmotor gaat , word dit tijdelijk gelast langs binnen tot er een nieuwe binnenkomt.
Dus , pan eraf en langs binnen lassen (aluminium) om terug naar hier te geraken.
BMW R1100R zonder KFR
Danny

Bericht door Danny »

Hangt er vanaf over welke moto je praat... alles vanaf 11xx heeft geen demonteerbare pan meer. Dus kneedbaar metaal of lassen
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Als het carter eraf kan, goed ontvetten en van binnenuit lassen zoals Alfa voorstelt, ik neem aan dat dit wel kan aangezien het een GS700 lijkt te zijn?
Bij de boxers kan het carter er niet af (vertikaal deelbaar blok), dus van buitenaf lassen (wil niet elke lasser doen wegens geen goede mogelijkheid tot ontvetten...) of herstellen met metaalpasta.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie