iemand ervaing met ander zadel Nine T

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dirk Pauwels

iemand ervaing met ander zadel Nine T

Bericht door Dirk Pauwels »

Ondanks dat er blijkbaar weinig Nine T's op het forum zitten toch effe vragen.
Zithouding is niet schitterend voor mij, (1.80m), heb last van lies en rechter heup na +/- 250km. (Ben niet meer zo soepel als 30 jaar geleden...). Wat het rijplezier enorm verknald. Jammer want het ding rijdt prima.
Zadel is zeer laag, denk dat een hoger zadel hier wel wat soelaas kan brengen, net als stuurverhogers. Die verhogers kosten 50€ da's geen probleem, maar zadeltjes voor een nine T zijn van goud gemaakt denk ik aan de prijzen te zien. Voetsteun verlaging is gezien de beperkte grondspeling niet echt een oplossing.
Dus iemand ervaring met een bepaald type zadel? Eventueel een mogelijkheid om even uit te proberen?
Alvast bedankt
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Koppel!!

Re: iemand ervaing met ander zadel Nine T

Bericht door Koppel!! »

Als ge 't nog niet gedaan hebt, de vraag ff stellen op 't GS NL forum, daar zitten enkele R Nine T rijders :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
roadster

Bericht door roadster »

probeer eerst eens zo'n airhawk opblaaskussen
normaal dient dat om zadelpijnen uit te stellen maar je gaat er ook wat hoger door zitten
zo vermijd je alvast een miskoop voor een hoger zadel...
R1200GS LC
Spencer

Bericht door Spencer »

Indien je een airhawk kussen wilt uitproberen, kom het maar halen.
Voor mij is het een no go. Je verliest contact met het zadel door het "zwevend" gevoel, wat de sturing niet ten goed komt.

Voor je zithouding, probeer misschien een verlagingskit van de voetsteunen in combinatie met en verhogingskit van het stuur.
Ben je bang dat de bodemvrijheid onvoldoende wordt ter hoogte van de schoenen, heb je nog de mogelijkheid met een kit van Wilbers om de hoogte van de motor met 2,5cm te laten stijgen ... maar dat is een dure grap.

Zadels op maat die de zithoogte verbeteren verbrodden vaak de looks van de motor.
Harald

Bericht door Harald »

Is het aan de moto ( zadel ) gelegen of aan jezelf?
We kunnen dit uittesten.
Ik rij een week of 2 met uw Nine T rond, heb ik ook last, dan is het de moto ;-)
ps ben net even groot :-)
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
GS Mon

Bericht door GS Mon »

Hangt mss ook af van de kledij die wordt gedragen .....
Ik ben een flink stukje kleiner, maar afhankelijk van de broek die ik draag, krijg ik het ook sneller lastig .....
aan de kont :-)
Bij een jeans (motor-jeans) veel sneller dan bij leer of gore-tex.
Ik heb niet meer het origineel zadel, maar eentje van Roland Sands.
Al bij al is het bijna een klein brommerke ..... Ik kom van een RT en deze (nine T)is Beduidend kleiner.
groet,
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Even een update.

al vrij snel na mijn eerste posting heb ik de stuurverhogers geplaatst. Lies problemen waren direct opgelost. zit iets rechter met het bovenlichaam en dat was blijkbaar voldoende.
Heup ook beter nu.
Raar genoeg zijn knieen op de 9T minder een probleem dan op de 1150GS. Ondanks dat de kniehoek kleiner is.
Zadel blijft even slecht op lange afstand, vooral autostrade, maar ik kan nu toch 5-600 kms doen, en da's prima. Dan geraak ik in de ardennen en terug, of een 2 daagse eifel/luxemburg lukt ook.
Voor zadel pijn is de kleding idd een belangrijke factor. Warmte afgifte wss? Ik rij ook altijd met een koersbroek met gel pads, dat helpt ook een beetje.
Vering is ook veranderd, staat achteraan 2.5cm hoger en vooraan ander binnenwerk en ook iets minder door de kroonplaat gestoken, dus ook een tikje hoger. Iets lagere voetsteunen zou dus kunnen, maar dat zal voor volgend seizoen zijn, die dingen zijn ook al gemaakt van platina denk ik (Rizoma bv)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Spencer

Bericht door Spencer »

Dirk Pauwels schreef:..., die dingen zijn ook al gemaakt van platina denk ik (Rizoma bv)
Haha, daar weet ik alles van.
Ik heb hier nog zwarte Rizoma hendeltjes liggen van de R1200R die ik graag op de Scrambler geplaatst had, maar dat gaat niet. :-?
Dus niet alleen duur maar ook nog eens beperkt aan één model.
Plaats reactie