Xenon in je Beemer?
Moderator: GVN
xenon
Hallo John,
Heb je een 2 tal weken terug E-mail gestuurd met de vraag
indien er een 2e bestelling zou volgen , dat je mij zou willen
inlichten (de topic te laat ontdekt op het forum)
Lidnr. 2353500
GS 1200.
Heb je een 2 tal weken terug E-mail gestuurd met de vraag
indien er een 2e bestelling zou volgen , dat je mij zou willen
inlichten (de topic te laat ontdekt op het forum)
Lidnr. 2353500
GS 1200.
't Zelfde voor mij.Stef RT schreef:Joe,
ik heb al een paar keer demontage van mijn RT gedaan voor het betere kuiswerk. (zijpanelen, scherm, dashboard, ..)
Dus demontage en montage van RT lukt wel.
Juist het elektrisch en/of elektronisch gedoe van deze lampen is volledig nieuw voor mij.
Ik kan dus altijd meehelpen waar het nodig is.
Groeten, Stef
Om op de vragen van Frank te antwoorden:
1)De kop van een RT in en uitbouwen gaat wel, maar electronica heeft voor mij veel geheimen. Voor de aansluiting van een relais zal ik dus zeker wat bijstand kunnen gebruiken..
Ik kan het nodige sleutelgerief meebrengen, lamp en toebehoren heb ik al.
2)Dus voor mij de plaatsing op een 1150RT.
3)Volgens de informatie die ik heb gekregen zou voor een RT bouwj. 2002 (dus nog met een lichtschakelaar) ook een relais nodig zijn om de piek van het opstarten van de lamp op te vangen. En hiervoor dus ook de nodige aansluitvoetjes voor het relais, een extra kabel, ... Als ik nog iets vergeten ben mag men mij altijd aanvullen.
Laatst gewijzigd door Livin op 12 feb 2006, 21:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Ik kan jammergenoeg niet komen. Ik werk op zondag.
De hardware van de lamp installeren is heel makkelijk hoor. Op de RT's is het moeilijkste werk het afhalen van het koetswerk, en daar schijnen een aantal personen bedreven in te zijn.
Zoals ik toonde bij m'n installatie, de verbinding van de originele bedrading met de starter kan voor een kleine vertraging zorgen, en het eventuele gaatje boren.
De hardware van de lamp installeren is heel makkelijk hoor. Op de RT's is het moeilijkste werk het afhalen van het koetswerk, en daar schijnen een aantal personen bedreven in te zijn.
Zoals ik toonde bij m'n installatie, de verbinding van de originele bedrading met de starter kan voor een kleine vertraging zorgen, en het eventuele gaatje boren.
GSven
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:30
- Locatie: Brasschaat
Als ik de reacties zo zie gaan er op den duur meer techniekers zijn dan geen. Dus....dik in orde !
De reden waarom het nog zo lang duurt is omdat den John nen hele drukke agenda heeft momenteel en de werkplaats kon voordien ook niet vrij gemaakt worden. sorry daarvoor jongens. op die manier zullen de collegas ook op tijd verwittigd worden.
Als er zaken moeten bijgeplaatst worden zoals extra zekeringen of relais of bekabeling moet daar wel voor gezorgd worden, daarom mischien een lijstje zodat dat kan aangeschaft worden?
Beste groeten
Frank
De reden waarom het nog zo lang duurt is omdat den John nen hele drukke agenda heeft momenteel en de werkplaats kon voordien ook niet vrij gemaakt worden. sorry daarvoor jongens. op die manier zullen de collegas ook op tijd verwittigd worden.
Als er zaken moeten bijgeplaatst worden zoals extra zekeringen of relais of bekabeling moet daar wel voor gezorgd worden, daarom mischien een lijstje zodat dat kan aangeschaft worden?
Beste groeten
Frank
2003 - 2009 1150 GS
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:30
- Locatie: Brasschaat
[quote="Danny"]Ha goed als er volk genoeg is dan kan ik wel wat anders doen op die zondag...
Natuurlijk Danny , als dan weer een aantal gaan zeggen dan kom ik maar niet, er zal genoeg volk zijn is het mogelijk dat er weer geen techniekers genoeg zij he .
Technisch advies zal er steeds zoveel mogelijk nodig zijn denk ik.
Weet je, zo blijven we goed bezig niet?
Groeten
Frank
Natuurlijk Danny , als dan weer een aantal gaan zeggen dan kom ik maar niet, er zal genoeg volk zijn is het mogelijk dat er weer geen techniekers genoeg zij he .
Technisch advies zal er steeds zoveel mogelijk nodig zijn denk ik.
Weet je, zo blijven we goed bezig niet?
Groeten
Frank
2003 - 2009 1150 GS
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
2009 - 1200 RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
hallo iedereen,
ik zal zeker aanwezig zijn voor de installatie . Technisch ben ik wel een dikke nul dus ik stel voor dat ik de koffers en tanktas van mij gs volprop met boterkoeken en als er koffie is zal ik met de koffie rond gaan .
tot dan clappie
ps als er nog mensen zijn uit regio Gent kunnen we misschien afspreken om samen te rijden
ik zal zeker aanwezig zijn voor de installatie . Technisch ben ik wel een dikke nul dus ik stel voor dat ik de koffers en tanktas van mij gs volprop met boterkoeken en als er koffie is zal ik met de koffie rond gaan .
tot dan clappie
ps als er nog mensen zijn uit regio Gent kunnen we misschien afspreken om samen te rijden
Hallo Dirk;dirk klt schreef:hallo
zoals eerder vermeld is mijn xenon al reeds geplaatst,als iemand hulp nodig heeft laat maar horen(ben wel gene rappe)
mvg Dirk
Vandaag mijn xenon H4 willen plaatsen op mijn R1100RT . Op zich ging alles vlot maar... de lamp werkt niet.
Volgens mij is de plaatsing en aansluiting correct . Enig idee waar ik de eventuele fout kan vinden ?
Bedankt op voorhand .
Tiger
R1100RT
Hum, staat de schakelaar aan?Tiger schreef: Hallo Dirk;
Vandaag mijn xenon H4 willen plaatsen op mijn R1100RT . Op zich ging alles vlot maar... de lamp werkt niet.
Volgens mij is de plaatsing en aansluiting correct . Enig idee waar ik de eventuele fout kan vinden ?
Bedankt op voorhand .
Tiger
Staat daar een zekering op? Eventueel de straffere steken.
Probeer eens de aansluiting van de lamp rechtstreeks op de batterij aan te sluiten, kwestie van een aantal dingen te kunnen uitsluiten.
H4, is dat zogezegd met 2 draden? Kruislicht met verstraler verwisseld?
GSven
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
de draden verwisselen is onmogelijk en de stroom wordt rechtstreeks van de batterij genomen...
't enige waar je kan in missen is de plus met de min verwisselen op de batterij, de kabel met zekering aan de plus aub en de andere (ook rode ) aan de min... de stekkers zijn onderling niet uitwisselbaar...
dubbelcheck dan maar en bekijk ook de zekering in de kabel en in je relaiskast eens...
't enige waar je kan in missen is de plus met de min verwisselen op de batterij, de kabel met zekering aan de plus aub en de andere (ook rode ) aan de min... de stekkers zijn onderling niet uitwisselbaar...
dubbelcheck dan maar en bekijk ook de zekering in de kabel en in je relaiskast eens...
Gasten ,Danny schreef:de draden verwisselen is onmogelijk en de stroom wordt rechtstreeks van de batterij genomen...
't enige waar je kan in missen is de plus met de min verwisselen op de batterij, de kabel met zekering aan de plus aub en de andere (ook rode ) aan de min... de stekkers zijn onderling niet uitwisselbaar...
dubbelcheck dan maar en bekijk ook de zekering in de kabel en in je relaiskast eens...
Het probleem is opgelost. De ovale stekker in de "transfo" stuurdoos (met de oranje dichting)kan je 180graden verdraaien. Ook al past het plastic blokkeerlipje niet zo goed op de uitstulping in de doos.
Vreemd genoeg werkt alles nu behoorlijk.
R1100RT
-
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 27 sep 2004, 23:31
- Locatie: Dat klein dorpke op blz 45 van clubjournaal 1/2005
Voor de montage op een K1100 zie ik niet direct een probleem, misschien zal die rubberen afsluiting niet 100% rond de body van de lamp passen. Kan er eens iemand een foto van een xenon-H4 posten?PVC schreef:Iemand al zo energiek of moedig geweest om die lamp op een K1100LT te plaatsen...?? Problemen of fluitje van een cent...?
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
Tiger.Tiger schreef:Hallo Dirk;dirk klt schreef:hallo
zoals eerder vermeld is mijn xenon al reeds geplaatst,als iemand hulp nodig heeft laat maar horen(ben wel gene rappe)
mvg Dirk
Vandaag mijn xenon H4 willen plaatsen op mijn R1100RT . Op zich ging alles vlot maar... de lamp werkt niet.
Volgens mij is de plaatsing en aansluiting correct . Enig idee waar ik de eventuele fout kan vinden ?
Bedankt op voorhand .
Tiger
te laat gezien,maar je hebt het zelf al opgelost ,soms kan je zoeken en zoeken en is het iets simpel,dan kan je er later nog eens mee lachen
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Mannkes,mannekes. Soms denk ik er toch wat van zulle! En niet kwaad bedoeld hé!
Als je die stekker eens rustig bekijkt zou je moeten zien dat die lipjes een bepaalde lengte hebben. Ook de tussen afstand van die lipjes loopt naar het einde dicht. Als het ware twee armpjes die iets moeten omsluiten dat binnen de marge valt van die twee armpjes. Om die klem maar een naam te geven. Dus kan je als het goed is die stekker niet omdraaien zonder dat die gaat wringen zoals Danny al aanhaalde of dat die armpjes veel te ver uit mekaar geduwd worden. Dus aan diegenen die er nog moeten aan beginnen.... neem rustig de tijd om het boeltje te bekijken en steek die handel op voorhand al eens in mekaar. Aan de keukentafel of in je zetel zie je soms meer dan wanneer je die spullen in mekaar steekt op je motorfiets. Want daar is het meestal wringen en prutsen omdat er van alles weer nét in de weg zit.
Als je die stekker eens rustig bekijkt zou je moeten zien dat die lipjes een bepaalde lengte hebben. Ook de tussen afstand van die lipjes loopt naar het einde dicht. Als het ware twee armpjes die iets moeten omsluiten dat binnen de marge valt van die twee armpjes. Om die klem maar een naam te geven. Dus kan je als het goed is die stekker niet omdraaien zonder dat die gaat wringen zoals Danny al aanhaalde of dat die armpjes veel te ver uit mekaar geduwd worden. Dus aan diegenen die er nog moeten aan beginnen.... neem rustig de tijd om het boeltje te bekijken en steek die handel op voorhand al eens in mekaar. Aan de keukentafel of in je zetel zie je soms meer dan wanneer je die spullen in mekaar steekt op je motorfiets. Want daar is het meestal wringen en prutsen omdat er van alles weer nét in de weg zit.