Bespat

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Norberto

Bespat

Bericht door Norberto »

Na een paar dagen woon- werkverkeer deze week is mijn nieuwe motor met dit vochtige weer reeds serieus bespat aan de verchroomde uitlaten, motorblok en ook mijn laarzen.
Ik heb hier op het forum reeds gelezen over een verlengd spatbord maar zijn daar geen andere nadelen aan verbonden?
Iemand ervaring hiermee en waar bestellen?

Norberto
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb het verlengde spatbord achteraan, en dat werkt wel degelijk om de topkoffer VEEL proberder te houden, ook de rest van de achterkant natuurlijk. :lol:
Vooraan heb ik niets :cry:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
SilverShadowRT

Bericht door SilverShadowRT »

@ Norberto,

Bij een 1200RT kan je het achterspatbord verlengen (geen optie, gewoon inbegrepen). Ik heb ook vooraan een spatbordverlenger (Wunderlich) besteld, en ondertussen ontvangen. Ga morgen installeren, weet midden volgende week wel iets te zeggen.

BTW: als je schade wil vermijden, ik heb alle metalen delen met WD-40 ingespoten, op basis van een tip op dit forum. Gouden tip - motor zag eruit als een tractor, daarstraks gewassen: spic 'n span. Echt schitterend, geen enkele zoutaanslag buiten de bouten van de cylinderkop. Maar geef toe, twaalf boutjes, da's toch snel vervangen ?!
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

="SilverShadowRT

Bij een 1200RT kan je het achterspatbord verlengen (geen optie, gewoon inbegrepen).
Ik heb dat moeten bijkopen :!: Dat was enkel inbegrepen in Duitsland, niet in België.

R1200RT

Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

hla schreef:
="SilverShadowRT

Bij een 1200RT kan je het achterspatbord verlengen (geen optie, gewoon inbegrepen).
Ik heb dat moeten bijkopen :!: Dat was enkel inbegrepen in Duitsland, niet in België.
Dacht dat het er altijd op zit bij de 1200.
Heb dat eens naar beneden gedaan en moet zeggen: lelijk dat het is :roll:
Gele: wel snel , niet rap
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

In het begin, bij de levering van de eerste 1200 Rt's was het zeker geen standaard. Ben daarvoor nog terug gegaan naar de dealer omdat dit in het boekje vermeld staat maar niet aanwezig was.
Was alleen standaard in duitsland, zijden ze. Toen heb ik het dus maar bijgekocht.

Blijkbaar is het nu wel standaard geworden :!: Goed voor U :wink:

R1200RT

jecle

Bericht door jecle »

Ik heb een liter ACF-50 besteld dit product word gebruikt op vliegdekschepen om de vliegtuigen en helicopters te beschermen tegen het zoute water er heeft een artikel over in motoren en toerisme gestaan zodra ik het gebruikt heb zal ik de resultaten op deit forum plaatsen :!:
r1200rt Jef zijn eerste BMW
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

@ Norberto: ik veronderstel dat ge 't niet op een GS hebt :lol:

@ Silvershadow RT: bij mij zijn deze boutjes mooi beschermd gebleven (tot nu toe toch) maar m'n bouten van m'n remschijven, amaaai, da's wat anders, die zijn bijna stijf beroest :(

@ Gele: da's meestal zo, hoe meer spatlap en gedoe, hoe lelijker, de regel op ne moto is "less is more" :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
SilverShadowRT

Ah, moet misschien even specifiëren, de mijne is een ex-Duitser, vandaar dus verlengd achterspatbord waarschijnlijk standaard. Verder, lelijk is het inderdaad, maar raad eens hoeveel me dat kan schelen ? :roll:
Danny

Bericht door Danny »

@ Koppel; Remklauwbouten roesten nooit (ja dat lees je goed) als je de moto na een poetsbeurt op de gevoelige plekjes een wolkje WD40 laat neerdalen...

@ Gele; Wat spatlappen aangaat, functioneel zijn en design gaan meestal niet zo goed samen... vooraan aan mijne GS pronkt ook een flinke rubberen lap, so what ik zie 't niet hangen als ik er mee rijd maar bemerk wel 't verschil aan drek op 't blok...

Een doorrijder trekt zich daar niks van aan en denkt functioneel of wordt smerig zo simpel is het :wink:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Idd Danny, remklauwbouten roesten (misschien) nooit, maar remschijfbouten wel :wink:

Grtz, Philip!

P.S: En op m'n remschijven spuit ik niet graag WD40, zelfs al was't maar een wolkje.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
SilverShadowRT

@ danny: vermits de topic toch deze richting schijnt uit te gaan: hoe breng jij WD-40 aan in de buurt van je remschijven ? Ik probeer met een doek, volledig doordrenkt, maar is dat ideaal ?
21#Joeri

Re: Bespat

Bericht door 21#Joeri »

Norberto schreef: ... en waar bestellen?
http://www.wunderlich.de/
R1200R ('16) + Street Triple R ('14)
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
Norberto

Bericht door Norberto »

@ SilverShadow,

Hoe is het nu afgelopen met de montage en wat is het resultaat van uw spatbordverlenger van Wonderlich?

Norberto
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Voor het onderhoud van moto is dit produkt misschien wat je zoekt.
http://www.jr-wondersteen.be/ned/
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Plaats reactie