TomTom Rider versus Garmin 2720

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Hobgoblin

TomTom Rider versus Garmin 2720

Bericht door Hobgoblin »

sta op het punt een gps aan te schaffen.
twijfel tussen TomTom Rider en Garmin 2720.
moet gemonteerd op GS1150.
graag wat raad.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
ajmo

Bericht door ajmo »

Hallo,

Over de GPS kan ik je niet adviseren. Zelf heb ik een 2610, daar ben ik tevreden over. Wat ik je wel kan aanraden is een Migsel-bevestiging te kopen om je GPS mooi boven je km-teller te plaatsen.

groet ajmo
w

Bericht door w »

fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

een collega die beide systemen verkoopt geeft aan zijn klanten het volgende advies:

TTR: voor de professionele rijder, dat betekent je bent met de motor onderweg voor je werk, en je wil graag de mogelijkheid hebben je GSM te beantwoorden via je headset. Dat zou prima werken met de TT.
Hij brengt je van A naar B zoals iedere GPS dat doet

2720: voor de rekreatieve rijder. Hij brengt je eveneens van A naar B, maar laat op een makkelijke wijze toe om routes te maken op de PC, om routes en andere gegevens uit te wisselen met anderen....
Bovendien kan je de 2720 ook makkelijk gebruiken in de auto, de houder daarvoor wordt door TT dacht ik niet voorzien.

Groetjes

Fluppie
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

'k kan het niet beter verwoorden...

Zolang Tomtom zijn software niet meer toegankelijk en uitwisselbaar maakt is voor roadbooks, trips en andere blijft Garmin de te kloppen concurrent.

Verder staat Tomtom wel garant voor : plezier om te navigeren van A naar B ; adresboek ; keuze van spraak (man/vrouw ; Nederlands/Vlaams) ; GSM mogelijkheden ; vaste flitspaallocaties ; traffic informatie (TMC) via GSM ; weerbericht via GSM.

hangt dus echt af van wat je er mee wil gaan doen. :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Jurgen,

een kleine aanvulling: met de nieuwe toestellen, (voor de motor de 2720), krijg je nu ook de flitspalen en andere interessante locaties in de GPS. De limiet ligt bij ongeveer 20.000 punten.

Je krijgt er zelfs de flitspalen van heel europa in. Bij TT is dat een duur abonnement (als ik goed geïnformeerd ben).

Fluppie
w

Bericht door w »

fluppie schreef: Bij TT is dat een duur abonnement (als ik goed geïnformeerd ben).
Fluppie
Verkeerd geinformeerd, kan je gratis en voor niks hebben bij PoIPlace, met dagelijkse update, en mooi waarschuwingssysteem
fluppie
Contacteer:

Bericht door fluppie »

Hé voila dat weten we weeral, merci

Fluppie
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

TomTom ligt momenteel wel even onder vuur ... Garmin USA zou een klacht ingediend hebben omdat ze beweren dat TomTom dezelfde manier van navigatie (kweet nie just hoe het zat) gebruikt terwijl Garmin daar een patent op heeft ... te volgen dus ! :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
m@t

TOmTom Rider goedkoper

Bericht door m@t »

Op de motorbeurs in Utrecht is de TT Rider voor €599 te koop (en ook bij Notter). Het apparaat verkoopt niet voor €800, vandaar. De prijsverlaging zal algemeen worden. Het verschil met 2720 wordt dus wel steeds groter. Echter de nadelen blijven:
- nog niet goed in de auto te gebruiken (alleen met oortje en thuis op de laden BT ontvangertje),
- routes inlezen en volgen gaat nog niet lekker maar is wel mogelijk,
- alleen Benelux. EU erbij kost €240 extra inclusief SD kaart van 1.6 GB, of €150 zonder SD kaart,
- men moet een aparte houder aanschaffen voor de auto (€30?), echter dat is alleen een houder dus geen verbinding met een speaker of zoiets (is pas in maart of april te koop),
- minder details op de kaart,
- de BT ontvanger moet je apart opladen (220V) en gaat maar een beperkte tijd mee (men zegt 12 uur en dat is kort).
Voordelen:
- handzaam,
- zeer gebruikersvriendelijke software,
- zeer snelle plaatsbepaling door SIRF III chipset (veel sneller dan de 2720) en werkt ook goed achter verwarmde voorruit
- via BT bellen (ik kreeg meteen verbinding met een SE 610 maar wat moet ik ermee?).

Conclusie: ik wacht nog even met kopen van al dat moois en doe het nog met een eenvoudige Magellan Sportrack Pro met zwart-wit scherm op een fietssteuntje (werkt ook prima alleen is het kaartbereik te klein (half NL) en je kunt alleen de route zien en niet horen. Dat laatste gaat natuurlijk ook met de TTR of 2720. Je hebt geen draden en op de motor wordt toch niet veel afgeleid door meerijders, telefoon of radio.
Plaats reactie