M&T Oostenrijk
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
Berre
M&T Oostenrijk
Ik stelde de vraag ook al op het M&T forum, maar is er hier iemand al eens mee geweest met M&T aktief naar Oostenrijk tijdens het bouwverlof? En wat waren jullie bevindingen?
Ik ben vorig jaar geweest.
De reis is zo opgevat, je wordt ginder verwacht op zondagavond en op zaterdag na het ontbijt sta je weer op straat.
Hoe je daar geraakt en weer thuis is je eigen keuze.
Ze stellen wel een route voor om in 2 dagen ginder te raken via secundaire wegen. Op het einde van dag 1 zijn een aantal hotels in de buurt (je krijgt 2 adressen, maar keuze is volledig vrij).
Er waren mensen die met een bestelwagen en aanhangwagen tot ginder gereden zijn, nog andere hadden er reeds een trip van 5 dagen opzitten.
Ginder wordt elke dag gereden naar een andere bestemming/bergpas.
's Morgens vroeg krijg je een paar keer tips "hoe een haarspeld bocht deftig te nemen, ea" Dan wordt in groep gereden tot ongeveer de voet van de berg. Vanaf dan is het ieder voor zich, boven wordt weer gewacht tot de groep compleet is.
Heb je geen zin om de groep te volgen, geen probleem.
Voor de afreis krijg je, hetzij op de vergadering (de plaats ontgaat me effe) hetzij via post elke rit op scheurvast roadbook. Dus heen en terug evenals 5-6 dagtrips. Via mail hebben we ook roadbooks op Garmin formaat gekregen.
Ontbijt en avondeten zijn inbegrepen. Drank ('s avonds/ nachts
) niet.
's Middags wordt er op de baan gegeten, resto's genoeg. En je maakt het zo duur als je zelf wil.
Het begon wat minder vorig jaar voor mij, en een paar anderen. Er was afgesproken dat we onder begeleiding van de organisatie in 2 dagen naar ginder gingen rijden, die man is niet komen opdagen. Allerhande redenen, hij is de zondag in één keer naar daar gereden. Maar we zijn er geraakt.
Eenmaal terplaatse hebben wij geweldig mooi weer gehad, twee weken nadien is alles weggespoeld...
Dit jaar ga ik opnieuw, om de simpele reden dat ik enkel in die periode vrij ben.
De reis is zo opgevat, je wordt ginder verwacht op zondagavond en op zaterdag na het ontbijt sta je weer op straat.
Hoe je daar geraakt en weer thuis is je eigen keuze.
Ze stellen wel een route voor om in 2 dagen ginder te raken via secundaire wegen. Op het einde van dag 1 zijn een aantal hotels in de buurt (je krijgt 2 adressen, maar keuze is volledig vrij).
Er waren mensen die met een bestelwagen en aanhangwagen tot ginder gereden zijn, nog andere hadden er reeds een trip van 5 dagen opzitten.
Ginder wordt elke dag gereden naar een andere bestemming/bergpas.
's Morgens vroeg krijg je een paar keer tips "hoe een haarspeld bocht deftig te nemen, ea" Dan wordt in groep gereden tot ongeveer de voet van de berg. Vanaf dan is het ieder voor zich, boven wordt weer gewacht tot de groep compleet is.
Heb je geen zin om de groep te volgen, geen probleem.
Voor de afreis krijg je, hetzij op de vergadering (de plaats ontgaat me effe) hetzij via post elke rit op scheurvast roadbook. Dus heen en terug evenals 5-6 dagtrips. Via mail hebben we ook roadbooks op Garmin formaat gekregen.
Ontbijt en avondeten zijn inbegrepen. Drank ('s avonds/ nachts
's Middags wordt er op de baan gegeten, resto's genoeg. En je maakt het zo duur als je zelf wil.
Het begon wat minder vorig jaar voor mij, en een paar anderen. Er was afgesproken dat we onder begeleiding van de organisatie in 2 dagen naar ginder gingen rijden, die man is niet komen opdagen. Allerhande redenen, hij is de zondag in één keer naar daar gereden. Maar we zijn er geraakt.
Eenmaal terplaatse hebben wij geweldig mooi weer gehad, twee weken nadien is alles weggespoeld...
Dit jaar ga ik opnieuw, om de simpele reden dat ik enkel in die periode vrij ben.
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

lid BMW MC VL
-
Berre
Ik ga ook die periode.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik in 2 dagen opga of in één keer.
Misschien ga ik naar die vergadering, weet nog steeds ni waar het was, alleszins ergens tss Brussel en Gent.
Voor diegenen die in twee dagen gaan, het roadbook begint in Bouillon, kwestie van een Limburger niet eerst naar Gent te sturen. Maar je rijd zoals je wil.
De terugreis doe ik in elk geval in één dag, 's anderendaags moet ik m'n vader inhalen die vroeg naar Frankrijk vertrekt.
Het was vorig jaar een leuke bende, een grote variatie aan machines.
Naked bikes, een paar FJR, GS'n, nen RT, ea zelfs een Goldwing die duo reden
Straffe gasten, vent hoefde totaal ni onder te doen en ondertussen zat z'n vrouw rustig fotookes te nemen achterop.
's avonds zijn er een aantal animaties voorzien, een dia-avond over de fauna en flora (voor de liefhebbers), nen BBQ en wat boogschieten.
Tooghangen is ook een leuk tijdverdrijf
, wel ni overdrijven.
Met nen houten kop rijden is ni leuk, veilig ook al ni...
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik in 2 dagen opga of in één keer.
Misschien ga ik naar die vergadering, weet nog steeds ni waar het was, alleszins ergens tss Brussel en Gent.
Voor diegenen die in twee dagen gaan, het roadbook begint in Bouillon, kwestie van een Limburger niet eerst naar Gent te sturen. Maar je rijd zoals je wil.
De terugreis doe ik in elk geval in één dag, 's anderendaags moet ik m'n vader inhalen die vroeg naar Frankrijk vertrekt.
Het was vorig jaar een leuke bende, een grote variatie aan machines.
Naked bikes, een paar FJR, GS'n, nen RT, ea zelfs een Goldwing die duo reden
Straffe gasten, vent hoefde totaal ni onder te doen en ondertussen zat z'n vrouw rustig fotookes te nemen achterop.
's avonds zijn er een aantal animaties voorzien, een dia-avond over de fauna en flora (voor de liefhebbers), nen BBQ en wat boogschieten.
Tooghangen is ook een leuk tijdverdrijf
Met nen houten kop rijden is ni leuk, veilig ook al ni...
GSven 
lid BMW MC VL

lid BMW MC VL
-
Berre
-
Bananatuffer
Mijn tip: rij ernaartoe in (minstens) 2 dagen.Berre schreef:Weet ook nog niet in hoeveel dagen ik naar daar ga.
Ten eerste krijg je automatisch een veel beter gevoel voor bergwegeltjes, de "moeilijkheidsgraad" neemt onderweg geleidelijk toe. Ter plaatse zal je meteen vlotter en met meer vertrouwen rijden.
Ten tweede kan je de route bezonder mooi maken (Vogezen, Zwarte woud & Schwäbisch Alb). Op zich al een reis waard.
Geen slechte tip.Bananatuffer schreef:Mijn tip: rij ernaartoe in (minstens) 2 dagen.Berre schreef:Weet ook nog niet in hoeveel dagen ik naar daar ga.
Ten eerste krijg je automatisch een veel beter gevoel voor bergwegeltjes, de "moeilijkheidsgraad" neemt onderweg geleidelijk toe. Ter plaatse zal je meteen vlotter en met meer vertrouwen rijden.
En je moet toch tellen op 12u onderweg. Dat is de tijd dat wij nodig gehad hebben om weer thuis te raken. En dat is echt niks teveel. Gassen in Duitsland, maar als we stopten keken we ook niet op de klok om weer te vertrekken.
Je achterste en je concentratie lijden onder de trip
GSven 
lid BMW MC VL

lid BMW MC VL
Het is dus in Schellebelle te doen, vrijdag 9 juni. Maar die info zou je via mail en brief moeten gekregen hebben.GSven schreef:Als ik wat hoor over de info-avond of als ik er uit ben hoe ik de heenreis doe laat ik het je weten.
@ Berre Kom je?
GSven 
lid BMW MC VL

lid BMW MC VL
-
tibogs-er1
Ik ben met die mannen meegeweest naar Nauders in 2001. Die trip is mij heel goed bevallen. Toen was je wel maar 3 complete dagen ter plekke en dat was wel weinig. Ondertussen hebben ze dit al aangepast.
De heenreis heb ik toen ook in 2 dagen (met een groep vertrokken vanuit Bouillon na een lekker ontbijtje) gedaan, af gekomen ben ik in 1 dag (alleen). In 2 dagen is het uiteraard veeeeellll leuker.
Wij kregen enkele roadbooks en iedereen was vrij om te doen wat hij/zij wou. Enkel voor het ontbijt en avondeten werden er afspraken gemaakt.
Een aanrader !
De heenreis heb ik toen ook in 2 dagen (met een groep vertrokken vanuit Bouillon na een lekker ontbijtje) gedaan, af gekomen ben ik in 1 dag (alleen). In 2 dagen is het uiteraard veeeeellll leuker.
Wij kregen enkele roadbooks en iedereen was vrij om te doen wat hij/zij wou. Enkel voor het ontbijt en avondeten werden er afspraken gemaakt.
Een aanrader !