uitlaat

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

bemer

uitlaat

Bericht door bemer »

hallo,

ik rij met ne r1150r en ben aan het overwegen om een andere uitlaat te steken(demper)mijne kat is al weg .
mijn vraag:wie heeft er ervaring met DAM uitlaten?

alvast bedankt
Guidoviv
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

Op mijn vorige moto,een Pan European stonden Dam dempers.Mooi afgewerkt,prima pasvorm,heel mooi geluid en de moto reageerde nog beter op de gas.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
Neele

Bericht door Neele »

Laat die uitlaat de EG normen wat DB aangaat hebben, want ons buurlanden zijn niet meer zo scheutig op lawaai en zeker niet als je buitenlander bent, spreek uit ervaring maar was wel niet met DAM system.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik heb er eentje op mijn R850R staan. Zeer betaalbaar, op maat en naar wens van de klant gemaakt en op motor geplaatst voor dezelfde prijs. Geluid kan je nog min of meer kiezen. Mits nog een beetje geduld kunnen ze binnenkort zelfs attesten afleveren voor EG goedkeuring. Kleinschalig maar vakwerk. En veel lichter dan de originele dempers. Ikzelf vind dat de reactie op het gashendel veel sneller is, maar in zuiver vermogen is er met nog geen enkele after-market demper winst gemaakt, daarvoor zijn al genoeg testen op vermogensbanken gedaan door onze Nederlandse GS-collega's. Maar die fractie van een seconde dat je bij de standaard demper moet wachten vooraleer het begint vooruit te gaan, is nu weg.
Ik heb ook de originele uitlaat in zijn geheel kunnen opzij leggen, geen geslijp of gezaag. Behalve een einddemper zit er onderaan dus ook nog een tussendemper op.
Ik heb ook een uitneembare soort silencer laten inbouwen, zo kan ik nog kiezen tussen ruig en gewoon brommen.
Ze hebben ook een site met behoorlijk wat foto's. En zelf heb ik er intussen ook al wat op het forum geplaatst.
http://www.damexhaust.com/
Afbeelding
ferre10

Bericht door ferre10 »

bij de FJR rijders vind je ook wat info
http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=1428
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Fieremans

Bericht door Fieremans »

Laat mij lachen! De enige die hier beter van wordt is de verkoper van de uitlaat. Over de invloed van uitlaten wordt veel gefantaseerd, vooral door mensen die er niets van kennen. De enige zekerheden die je hebt zijn dat je je geld kwijt bent, dat je geen extra vermogen hebt en dat je voor extra geluidsoverlast zorgt.
Laat ons eerlijk zijn, zij die de originele uitlaat van hun motorfiets/auto vervangen door een lawaaierig exemplaar doen dit om op te vallen. Puur uit mannelijk chauvinisme en macho gedrag. De verkopers van uitlaten spelen hier handig op in.
Guidoviv
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

Fieremans schreef:Laat mij lachen! De enige die hier beter van wordt is de verkoper van de uitlaat. Over de invloed van uitlaten wordt veel gefantaseerd, vooral door mensen die er niets van kennen. De enige zekerheden die je hebt zijn dat je je geld kwijt bent, dat je geen extra vermogen hebt en dat je voor extra geluidsoverlast zorgt.
Laat ons eerlijk zijn, zij die de originele uitlaat van hun motorfiets/auto vervangen door een lawaaierig exemplaar doen dit om op te vallen. Puur uit mannelijk chauvinisme en macho gedrag. De verkopers van uitlaten spelen hier handig op in.
Heb je het zelf al eens geprobeerd?
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Fieremans schreef:Laat mij lachen! De enige die hier beter van wordt is de verkoper van de uitlaat. Over de invloed van uitlaten wordt veel gefantaseerd, vooral door mensen die er niets van kennen. De enige zekerheden die je hebt zijn dat je je geld kwijt bent, dat je geen extra vermogen hebt en dat je voor extra geluidsoverlast zorgt.
Dat er géén vermogenswinst is ben ik mee akkoord.
Dat de verkopers van die uitlaten er beter van worden ben ik mee akkoord.
Dat 't meestal niet goedkoop is ben ik mee akkoord.
Maar dat 't is puur uit mannelijk chauvinisme en machogedrag (één woord trouwens), daar ben ik niet mee akkoord, ik hoor dat persoonlijk veel liever dan dat stofzuigergefluister van m'n originele uitlaat, en vind 't meestal ook mooier, dus, UW mening misschien, maar zeker niet de mijne :!:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

In het debat over dempers worden dB-winst en pk-winst nogal eens met elkaar verwisseld :wink:

Ik heb een Spitfire 1500 met een sportuitlaat. Ik heb de indruk dat ik van 0 tot 100 optrek in een goei 6 seconden 8) maar als ik er de chronometer bijhaal duurt die sprint algauw 3 keer langer :oops:

Je zal maar op een pitoresk weggetje op den buiten wonen dat toevallig voorkomt in een roadbook :(
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Het grappige (of trieste, 't is al hoe je't bekijkt) is dat de meeste aftermarket-dempers enkel een minuscule vermogenswinst geven in een bepaald, smal toerentalgebied maar in de resterende gebieden eerder een vermogensverlies durven geven...

Het feit dat je ineens "lijkt" te voelen dat het harder vooruitgaat heeft enkel te maken met dat overweldigende geluid. 't Zit maw in het koppeke.

Technisch-kwalitatief zijn DAM-dempers misschien niet slecht, maar één van hun sterke punten is nu net het op maat maken naar de wens van de klant. Op maat voor uitzicht en geluidsniveau, wel te verstaan. Voor de rest wordt daar geen enkele berekening ivm vermogen en/of prestaties gedaan.
Nil volentibus arduum
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Helemaal groot gelijk! 8) Behalve dat over mannelijk chauvinisme, van mij mogen de "grieten" ook best wat meer kabaal maken. Het heeft toch iets, zo'n vrouwenpoepke op een Ducati, met een open blèèèrpijp eronder. Dus niks chauvinisme. En de rest van de tekst kan je ook toepassen op roken, drinken, autorijden en andere pleziertjes, maar ik ben er zeker van dat jij niks van dit alles pleegt te doen :P
Iedereen is het erover eens dat je geen vemogen wint, dit wordt ook door niemand hier beweerd. Maar lekker klinken, dat valt niet te ontkennen (jaja, kwestie van smaak). En ik vind dat best prettig zo. En binnen vijf jaar is mijn originele uitlaat nog zo goed als nieuw, dan mag je hem van mij hebben voor de prijsje :wink:
GSven

Bericht door GSven »

Nen uitlaat hoeft helemaal ni duur te zijn.
Getuige deze GS die ik vandaag in't Pajottenland zag staan.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb 'm niet horen draaien, maar ik of erna nog überhaupt zou kunnen horen betwijfel ik.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Hehe

den diene ken ik :wink: . Heeft zo'n sierstukje voor een auto-uitlaat op zijne collector gevezen.
Nil volentibus arduum
stefke

Bericht door stefke »

Ik ken deze GS ook, maakt eigenlijk niet zo echt veel meer lawaai dan origineel. En nog altijd minder dan zijn baasje. :lol: :lol: :lol:
Rakthi

Bericht door Rakthi »

bdemeyer schreef:Je zal maar op een pitoresk weggetje op den buiten wonen dat toevallig voorkomt in een roadbook :(
:cry: :cry: :cry: zucht ...
Relax

Bericht door Relax »

Van waar dacht je dat het weekendverbod in enkele dorpen hier en over de grens komt, naast de snelheid?
Frans

Bericht door Frans »

Rakthi schreef:
bdemeyer schreef:Je zal maar op een pitoresk weggetje op den buiten wonen dat toevallig voorkomt in een roadbook :(
:cry: :cry: :cry: zucht ...
Ik woon toevallig op zo n baantje en heb er geen last van.
Waar ik wel veel last van heb zijn die groene wereldverbeterende wandelaars en wielerterroristen die hun blikken cola en vitaminedrankjes op mijnen hof gooien.Daarbij de weg volledig in beslagnemen en nog verontwaardigd kijken als ik met mijnen brommer van den hof rij.
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Frans schreef:Waar ik wel veel last van heb zijn die groene wereldverbeterende wandelaars en wielerterroristen
De aanval is de beste verdediging :(
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Frans

Bericht door Frans »

Relax schreef:Van waar dacht je dat het weekendverbod in enkele dorpen hier en over de grens komt, naast de snelheid?
Dit komt van 's mensens onverdraagzaamheid

Om alle misverstanden te vermijden ,ik heb het ook niet begrepen op bleirpijpen, maar daarom verbod gaan invoeren ?
Frans

Bericht door Frans »

de aanval is de beste verdediging :(
Ik hoef mij niet te verdedigen, ik heb geen bleirpijp en ben er geen voorstander van.
Maar ik kuis niet graag alle weken nen andere zijn vuiligheid op.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Op een avond, tijdens het schooljaar, door Leuven rijden met de originele uitlaat is levensgevaarlijk: studenten die kris-kras over de straten lopen, fietsen, zwalpen... Met een beetje extra lawaai blijven ze al wat vaker op de stoep lopen.
Op een ochtend, tijdens het schooljaar, door Leuven rijden met de originele uitlaat is niks plezant... Met een beetje extra lawaai zijn al die studenten meteen wakker, in plaats van hun roes uit te slapen op mijn kosten. :P
Moraal van het verhaal: blèèèrpijpen zijn goed voor de slaag- en overlevingskansen van studenten 8)
Relax

Bericht door Relax »

Frans schreef:
Relax schreef:Van waar dacht je dat het weekendverbod in enkele dorpen hier en over de grens komt, naast de snelheid?
Dit komt van 's mensens onverdraagzaamheid

Om alle misverstanden te vermijden ,ik heb het ook niet begrepen op bleirpijpen, maar daarom verbod gaan invoeren ?
Die "onverdraagzaamheid" van de respectievelijke bewoners kan ik écht wel begrijpen, ben ooit in zo'n dorpje gaan logeren voor verlengd weekend. Naast het feit dat er veel te snel gereden werd (leuke links-rechts combinatie), was het lawaai echt niet te harden (en ik vind een leuk geluid geen probleem). Dat is geen onverdraagzaamheid van de bewoners, maar onaanvaardbaar gedrag van de weggebruikers.

't Is net een beetje als jij en je vervuilers en wielerterroristen. Da's toch ook geen onverdraagzaamheid van jouw kant?
Danny

Bericht door Danny »

ze zijn weer weg....

ik stap naar 't centrum voor gelijkheid van kansen, ik vind dat dat moet kunnen mijn lege blikken in uwen hof gooien en met een GS met F16 allures voorbijscheuren...al dan niet met enkele studenten aan de snavel gerijgd...ze moeten dien mp3 thuis maar beluisteren en eerst eens van links naar echts leren kijken als ze al dan wel of niet kriskras oversteken :twisted:

tsss wat een discussie, ik maak meer lawaai dus ik ben veiliger...als iedereen dan zo begint... hier ""hoor"" je nog eens wat... misschien een idee om toe te voegen aan de zone 30, duw ze een voetbaltoeter in hun handen en geef ze een fluor jasje...
als iedereen zo doorgaat val je binnenkort nog enkel op als je in 't zwart op de tippen van tenen loopt...
Frans

Bericht door Frans »

Relax schreef:
Frans schreef:
Die "onverdraagzaamheid" van de respectievelijke bewoners kan ik écht wel begrijpen, ben ooit in zo'n dorpje gaan logeren voor verlengd weekend. Naast het feit dat er veel te snel gereden werd (leuke links-rechts combinatie), was het lawaai echt niet te harden (en ik vind een leuk geluid geen probleem). Dat is geen onverdraagzaamheid van de bewoners, maar onaanvaardbaar gedrag van de weggebruikers.

Is dit niet een wat overdreven gesteld, die mannen rijden toch allemaal niet met een open uitlaat en ze passeren toch maar. Of bedoelt u dat ze er een circuit van maakten ?In dit geval haal ze van de baan.

't Is net een beetje als jij en je vervuilers en wielerterroristen. Da's toch ook geen onverdraagzaamheid van jouw kant?
Ik heb noch geen petitie ingediend om die mannen op zondag te verbieden :D
En ja eens uw gedacht zeggen over die zogenaamde groene jongens is raken aan heilige huisjes :roll:
Relax

Bericht door Relax »

Frans schreef:
Relax schreef:
Frans schreef: Die "onverdraagzaamheid" van de respectievelijke bewoners kan ik écht wel begrijpen, ben ooit in zo'n dorpje gaan logeren voor verlengd weekend. Naast het feit dat er veel te snel gereden werd (leuke links-rechts combinatie), was het lawaai echt niet te harden (en ik vind een leuk geluid geen probleem). Dat is geen onverdraagzaamheid van de bewoners, maar onaanvaardbaar gedrag van de weggebruikers.

Is dit niet een wat overdreven gesteld, die mannen rijden toch allemaal niet met een open uitlaat en ze passeren toch maar. Of bedoelt u dat ze er een circuit van maakten ?In dit geval haal ze van de baan.

Ik heb noch geen petitie ingediend om die mannen op zondag te verbieden :D
En ja eens uw gedacht zeggen over die zogenaamde groene jongens is raken aan heilige huisjes :roll:
Rare quote. :D

En 't lijkt idd op een circuit. Een tijdje ging het zoals bij onze Oosterburen: veel controles, op snelheid en pijpen, maar blijkbaar vindt de plaatselijke overheid een verbod nuttiger. Ik vind ook dat iedereen niet moet boeten voor een aantal lullo's (een minderheid, maar wel een grote).
Vergeet ook niet dat er daar élke dag passeren vanaf het voorjaar, met leuke piekdagen (zomers weekend). 'k Zou er niet willen wonen.

En je hebt een punt over vervuilers en wielertoeristen, maar da's een andere discussie.
Plaats reactie