Bij deze mijn ervaringen met een aantal upgrades van Wunderlich voor mijn 1200 RT. To whom it may concern ...
Wunderlich crashbars
Installatie zeer eenvoudig, klaar in ongeveer 30 min. Geen noemenswaardige moeilijkheden, maar ik dacht eerst wel dat ik het geheel fout gemonteerd had. De rechtercrashbar komt namelijk zeer dicht bij de onderkant van het kleppendeksel (1.0 - 1.2 mm).
Navraag bij Wunderlich leert dat ik wel goed gemonteerd had, en dat hun toleranties gewoon zeer nauw zijn. Ziet er goed uit (chrome versie), lijkt integraal deel uit te maken van de motor, doet zeker geen afbreuk aan de lijn.
Wunderlich spatbordverlenger
Installatie nog eenvoudiger, klaar in 2 min. De balanspijp tussen beide uitlaatbochten en het motorblok blijven merkbaar schoner, en (naar ik veronderstel) dus ook beter beschermd tegen het zout.
Naar mijn subjectieve indruk ook licht betere bescherming van uitlaatbochten en cylinders.
Wunderlich "spiegelopvangers"
Heb wat moeten zoeken om beste bevestigingswijze te vinden. Lus geslagen rond binnenste deel van spiegel, en vastgemaakt met bout die reeds aanwezig was.
Het dit (gelukkig) nog niet kunnen testen op zijn effectiviteit. De kans lijkt mij wel relatief groot dat, als de spiegel valt, dit een stevige kras op de kuip tot gevolg zou kunnen hebben. Kras op kuip of spiegel aan diggelen; het is maar wat je prefereert.
Dit WE ga ik misschien even langs de dealer, om de SECDEM-verhoogde ruiten te testen. Ik ben benieuwd ...
Indrukken Wunderlich crashbars/spatbordverlenger/spiegel
Moderator: GVN
-
SilverShadowRT
-
TonTon