Aankoop 1200 GS en zoektocht naar dealer
Moderator: GVN
Aankoop 1200 GS en zoektocht naar dealer
Geachte Gee essers,
Na vele jaren rijplezier op japanse scheurijzers en italiaanse buikschuivers, denk ik er sterk aan om mezelf een 1200 GS aan te schaffen.
Afgezien van een goede motorfiets (eventueel 2de-hands) ben ik dus ook op zoek naar een goede, eerlijke en bekwame BMW-dealer (alsof er andere zijn) in de buurt van Turnhout. Als iemand mij een adres aan de hand kan doen, alvast bedankt.
Met vriendelijke motorgroeten,
TravelToy.
P.S. Mocht het tegen de regels van de club (of van dit forum) zijn om dealers aan- of af te raden, dan mag op deze topic al direct een slotje.
Na vele jaren rijplezier op japanse scheurijzers en italiaanse buikschuivers, denk ik er sterk aan om mezelf een 1200 GS aan te schaffen.
Afgezien van een goede motorfiets (eventueel 2de-hands) ben ik dus ook op zoek naar een goede, eerlijke en bekwame BMW-dealer (alsof er andere zijn) in de buurt van Turnhout. Als iemand mij een adres aan de hand kan doen, alvast bedankt.
TravelToy.
P.S. Mocht het tegen de regels van de club (of van dit forum) zijn om dealers aan- of af te raden, dan mag op deze topic al direct een slotje.
Als Meerhout voor je doenbaar is wil ik wel zeggen dat Meeusen Motoren wel een dealer blijkt te zijn met een degelijk reputatie. Hij hanteert ook nog "normaal" betaalbare tarieven tijdens voor onderhoud want daar hoor je de wildste verhalen over. Als je besteld bekijk dan ook eens welke keuze er mogelijk is tussen de verschillende bandentypes... mijn K1200r was bvb uitgerust met de Dunlop D220 maar ik had toch liever bvb de Pilot Roads gehad of de Roadtec Z6 bvb... Als je besteld en je zegt op voorhand welk merken banden je wil dan moeten ze dit ook zo kunnen leveren...TravelToy schreef:@ LucVH : ikzelf woon te Beerse, nabij Turnhout (Noorderkempen).
Groeten,
TravelToy
mvg
Stephan
-
SilverShadowRT
Voor 2°hands kijk eens naar :http://www.kohl.de/normal_large.html.
Ik koop er al mijn assecoires en kleding.
Ik koop er al mijn assecoires en kleding.
Toen Jan en dirk bij motorhuis hasselt vertrokken is de service er niet meer wat ze geweest is, ik kreeg het gevoel een nummer te zijn. Ze hadden enkel nog aandacht voor de mensen die een nieuwe motor gingen kopen, eenmaal de bestelbon getekend kon er zelf geen kopje koffie of een vriendelijke "goede middag" af, ook hun facturen begonnen aardig aan te spekken. Wat hun 2de hands motors betreft liggen hun prijzen redelijk normaal, doch een koopje zul je er niet vinden.
Niet meer tevreden en op zoek naar een ander dealer dus ben ik even naar meeusen gegaan, bij meeusen kon je goed merken dat hij de zaak duur heeft overgenomen ook zijn 2de hands prijzen swingen de pan uit. Hij probeerde altijd wel een extra euro aan je te verdienen, en telkens ik mijn factuur kreeg ging dat samen met een "WOW" effect.
Een aanrader is Selbach in lier
en Raf's motorshop in hamme
, zelf heb ik selbach nu als dealer. Er staat altijd een kopje koffie klaar, en mijn facturen liggen stukken lager dan voorheen. Lekke band, lamp kapot, remblokken vervangen, daar kun je gewoon snel even voor langskomen zonder afspraak. Vorige keer hebben ze zelfs mijn lamp van mijn achterlicht gratis vervangen(incl.lamp)....."dat is service" zijden ze. De prijzen van de 2de hands liggen bij raf en selbach dicht bij elkaar, regelmatig kom je er eens een koopje tegen.
Ik weet dat hier ook dealers actief zijn op het forum, en zij zullen u wel in een bepaalde richting willen duwen.....maar ik heb nergens geen aandelen, sta niet op een bmw dealer zijn loonlijst, krijg geen steekpenningen en geen kortingen.......ik geeft enkel mijn mening.
Succes met je keuze
Niet meer tevreden en op zoek naar een ander dealer dus ben ik even naar meeusen gegaan, bij meeusen kon je goed merken dat hij de zaak duur heeft overgenomen ook zijn 2de hands prijzen swingen de pan uit. Hij probeerde altijd wel een extra euro aan je te verdienen, en telkens ik mijn factuur kreeg ging dat samen met een "WOW" effect.
Een aanrader is Selbach in lier
Ik weet dat hier ook dealers actief zijn op het forum, en zij zullen u wel in een bepaalde richting willen duwen.....maar ik heb nergens geen aandelen, sta niet op een bmw dealer zijn loonlijst, krijg geen steekpenningen en geen kortingen.......ik geeft enkel mijn mening.
Succes met je keuze
Awel dat is het nu net he ... je kan blijkbaar niet verdergaan op iets dat iemand zegt ... ik heb voor mijn eerste onderhoud + het vermogen op full power zetten waar toch het nodige werk aan diende te gebeuren +- 85 euro betaald. Dit is een faktuur die ik doodnormaal vind, zeker niet duur...R&m schreef:Toen Jan en dirk bij motorhuis hasselt vertrokken is de service er niet meer wat ze geweest is, ik kreeg het gevoel een nummer te zijn. Ze hadden enkel nog aandacht voor de mensen die een nieuwe motor gingen kopen, eenmaal de bestelbon getekend kon er zelf geen kopje koffie of een vriendelijke "goede middag" af, ook hun facturen begonnen aardig aan te spekken. Wat hun 2de hands motors betreft liggen hun prijzen redelijk normaal, doch een koopje zul je er niet vinden.
Een aanrader is Selbach in lieren Raf's motorshop in hamme
, zelf heb ik selbach nu als dealer. Er staat altijd een kopje koffie klaar, en mijn facturen liggen stukken lager dan voorheen. Lekke band, lamp kapot, remblokken vervangen, daar kun je gewoon snel even voor langskomen zonder afspraak. Vorige keer hebben ze zelfs mijn lamp van mijn achterlicht gratis vervangen(incl.lamp)....."dat is service" zijden ze. De prijzen van de 2de hands liggen bij raf en selbach dicht bij elkaar, regelmatig kom je er eens een koopje tegen.
Succes met je keuze
Verder kan ik ook wel iets over Selbach zeggen... wij kwamen daar met een groep motorrijders toe omstreeks 15:52 (sluiting 16:00) waarvan en 3 een K1200r en 1 een K1200s wilde kopen. Een geïnteresseerd koppel dat samen daar was, was verdeeld, want de man was binnen en de vrouw was buiten want ze hadden de deur toegedaan terwijl de groep binnen stond ... We zijn binnengeraakt langs de garage. Men stond daar enorm op het sluitingsuur en de gepoetste motors die we bijhadden hebben ze niet willen bezien (Een Pan-European, een BMW scarver en een Fazer). Bij het naar buiten gaan werd de deur open gehouden door een vrouw die (voor te lachen waarschijnlijk) een cent vroeg zoals de portiers... Wij hebben ondertss alle 3 een K1200r (Waarvan 2 een full option) gekocht 1 de K1200s (full option) en rara het was niet bij Selbach. Ze hebben dus de verkoop van 4 moto's aan hun neus laten voorbijgaan...
Zo zie je maar dat je overal wel pro en contra's hebt. Ah nog iets ... ik heb ook nergens een procentje of binding met één van de dealers ...
mvg
Stef
"Awel dat is het nu net he ... je kan blijkbaar niet verdergaan op iets dat iemand zegt ..."
Dat klop, daarom hecht ik ook geen waarden aan uw verhaal.
Wat jou éénmalige ervaring is met selbach is uw zaak, wat ik de laatste jaren heb ervaren met Raf, selbach, meeusen en M hasselt heb je in mijn vorige post gelezen. Dat hier iedereen zijn vrije mening mag zeggen is ook een feit, daarom heb ik niemand aangesproken over zijn verhaal(ervaring) met een bepaalde dealer. Jij doet dat wel......heb je dan toch een procentje of kan je gewoon niet verdragen dat er mensen zijn met een andere mening.
[/quote]
Wat jou éénmalige ervaring is met selbach is uw zaak, wat ik de laatste jaren heb ervaren met Raf, selbach, meeusen en M hasselt heb je in mijn vorige post gelezen. Dat hier iedereen zijn vrije mening mag zeggen is ook een feit, daarom heb ik niemand aangesproken over zijn verhaal(ervaring) met een bepaalde dealer. Jij doet dat wel......heb je dan toch een procentje of kan je gewoon niet verdragen dat er mensen zijn met een andere mening.
[/quote]
[/quote]R&m schreef:"Awel dat is het nu net he ... je kan blijkbaar niet verdergaan op iets dat iemand zegt ..."
Euh ik weet niet dat je beseft wat je schrijft ... je deelt hier even mee dat Meeusen altijd wat extra geld aan jou wil verdienen ... is dat dan zo positief ? Ik geloof het niet. Ik wil maar aantonen dat iedereen wel eens iets minder kan vertellen over bepaalde dealers en dan heb ik nog niet gezegd dat Selbach iets uit onze zakken wilde halen in tegendeel men wilde ons geld niet blijkbaar ...
mvg
Stef
YOO
En om 't vuur nog wat aan te stoken, over Raf is hier op 't forum al meer slecht dan goed gezegd
En mensen uit mijn vriendenkring kunnen dit beamen, dus géne zever van "horen zeggen"
En of mijn menig er toe doet of niet, daar veeg ik mijn botten aan, 't is nu eenmaal zo.
Grtz, Philip!
En om 't vuur nog wat aan te stoken, over Raf is hier op 't forum al meer slecht dan goed gezegd
En of mijn menig er toe doet of niet, daar veeg ik mijn botten aan, 't is nu eenmaal zo.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Nee echt waar niet zele maar dat van die 4 k's is waar ik wil ze wel eens tonen hoorAEE schreef:Hé Steffz, als ik dat hier lees moet ik nog gaan geloven dat je aandelen hebt bij bmw![]()
![]()
Maak je niet druk en laat ieder zijn mening hebben![]()
om mijn mening te zeggen(als ik mag hé) ik heb met Meeusen ook geen goede ervaring![]()
grtzz
mvg
Stef
Ik heb er 1 van,eigenlijk binnen 14 dagen.Besteld bij Meeusen.Op het salon heb ik de verkoper van Selbach nog een kans gegeven,hij gaf €1400 minder voor mijn Pan dan Meeusen.Ook vroeg ik hoeveel het kost om de moto op fullpower te zetten (€ 75 ),Steff zegt hier dat hij € 85 betaald heeft met olie en oliefilter erbij,wat dus al goedkoper is.Voor de rest zal het afwachten zijn.Steffz1 schreef:Nee echt waar niet zele maar dat van die 4 k's is waar ik wil ze wel eens tonen hoorAEE schreef:Hé Steffz, als ik dat hier lees moet ik nog gaan geloven dat je aandelen hebt bij bmw![]()
![]()
om mijn mening te zeggen(als ik mag hé) ik heb met Meeusen ook geen goede ervaring![]()
grtzz
mvg
Stef
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
Nee echt waar niet zele maar dat van die 4 k's is waar ik wil ze wel eens tonen hoorSteffz1 schreef:AEE schreef:Hé Steffz, als ik dat hier lees moet ik nog gaan geloven dat je aandelen hebt bij bmw![]()
![]()
grtzz
Kan best zijn, maar toevallig heb ook ik met MSS de beste ervaring. En als ik vergelijk tot hiertoe voor mij de goedkoopste. En ik denk dat we niet kortzichtig moeten zijn en ieder zijn mening moeten laten en kunnen zeggen, ik vindt dat r&m hier wel een punt heeft.
grtzz
Je bent tenslotte ook van Antwerpen he , ik denk dan bvb dat je niet veel te zeggen zal hebben over een garage in Hasselt of Namen bvb.AEE schreef:Steffz1 schreef:Nee echt waar niet zele maar dat van die 4 k's is waar ik wil ze wel eens tonen hoorAEE schreef:Hé Steffz, als ik dat hier lees moet ik nog gaan geloven dat je aandelen hebt bij bmw![]()
![]()
grtzz
Kan best zijn, maar toevallig heb ook ik met MSS de beste ervaring. En als ik vergelijk tot hiertoe voor mij de goedkoopste. En ik denk dat we niet kortzichtig moeten zijn en ieder zijn mening moeten laten en kunnen zeggen, ik vindt dat r&m hier wel een punt heeft.
grtzz
In ieder geval we hebben de topic opener het er niet makkelijker op gemaakt
mvg
Stef
Euh ik weet niet dat je beseft wat je schrijft ... je deelt hier even mee dat Meeusen altijd wat extra geld aan jou wil verdienen ... is dat dan zo positief ? Ik geloof het niet. Ik wil maar aantonen dat iedereen wel eens iets minder kan vertellen over bepaalde dealers en dan heb ik nog niet gezegd dat Selbach iets uit onze zakken wilde halen in tegendeel men wilde ons geld niet blijkbaar ...Steffz1 schreef:R&m schreef:"Awel dat is het nu net he ... je kan blijkbaar niet verdergaan op iets dat iemand zegt ..."
mvg
Stef[/quote]
Blijkbaar heb je de tekst niet goed gelezen, ik zeg mijn mening over de dealers en niet over de personen die hierover hun mening uitten.........waarom: omdat ik kan verdragen dat andere mensen een andere mening hebben, jij hebt daar blijkbaar een probleem mee.
Ik heb mijn menig (en ja ook veel bewijzen) over en wat jij daar over denkt daar heb ik (om het met JP zijn woorden te zeggen) verder het schijt aan.
.
Steffz1 schreef:AEE schreef:Je bent tenslotte ook van Antwerpen he , ik denk dan bvb dat je niet veel te zeggen zal hebben over een garage in Hasselt of Namen bvb.Steffz1 schreef: Nee echt waar niet zele maar dat van die 4 k's is waar ik wil ze wel eens tonen hoor
grtzz
In ieder geval we hebben de topic opener het er niet makkelijker op gemaaktSorry daarvoor !!!
mvg
Stef
Daar dit niet mijn eerste bmw is ben ik al klant geweest bij L&c, meeusen en motorhuis hasselt. Dus ben ik er wel zeker van dat ik kan vergelijken
Dat jij hierover een ander standpunt hebt, daar heb ik totaal geen probleem mee, super zelfs mochten we zo allemaal denken zou één bepaalde dealer geen klanten meer hebben en de andere alles , maar leer dan ook te aanvaarden dat er mensen zijn die een andere mening/ervaring hebben.
grtzz
Ik wilde er niet mee zeggen dat je niets over andere dealers te zeggen hebt, ik wil alleen maar zeggen als iemand als woonplaats Antwerpen opgeeft deze persoon gemakkelijker iets over een dealer uit zijn buurt kan vertellen en normaal gezien minder over een dealer bvb uit Namen. In jouw geval was dit blijkbaar wel het geval ...AEE schreef:Steffz1 schreef:AEE schreef: Je bent tenslotte ook van Antwerpen he , ik denk dan bvb dat je niet veel te zeggen zal hebben over een garage in Hasselt of Namen bvb.
In ieder geval we hebben de topic opener het er niet makkelijker op gemaaktSorry daarvoor !!!
mvg
Stef
![]()
ik moet r&n nog gaan geloven dat je de mening van andere niet kan velen
maar hier sla jij de bal wel mis, ik woon pas van april 2005 in antwerpen en ben eigenlijk van Kasterlee. Ik heb enkele jaren in Lommel gewerkt en een ex lief van mij woonde in Hasselt, enkele mensen hier op het forum kunnen dat bevestigen.
Daar dit niet mijn eerste bmw is ben ik al klant geweest bij L&c, meeusen en motorhuis hasselt. Dus ben ik er wel zeker van dat ik kan vergelijken![]()
Dat jij hierover een ander standpunt hebt, daar heb ik totaal geen probleem mee, super zelfs mochten we zo allemaal denken zou één bepaalde dealer geen klanten meer hebben en de andere alles , maar leer dan ook te aanvaarden dat er mensen zijn die een andere mening/ervaring hebben.
grtzz
mvg
Stef
hallo ,
Mijn mening, 13 jaar klant bij mss geweest met mijn K 75 s
maar helaas was meneer goudklompje niet geinterseerd in de overname van mijn oude K en heeft hij aan mij gene nieuwe bmw kunnen verkopen
Ik heb hem gegund aan meeusen !
Zeer vriendelijke mensen ,GEEN STREKEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waar een gewone werkende mens zijn centen ook tellen
Groetjes
Mijn mening, 13 jaar klant bij mss geweest met mijn K 75 s
maar helaas was meneer goudklompje niet geinterseerd in de overname van mijn oude K en heeft hij aan mij gene nieuwe bmw kunnen verkopen
Ik heb hem gegund aan meeusen !
Zeer vriendelijke mensen ,GEEN STREKEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waar een gewone werkende mens zijn centen ook tellen
Groetjes
lid bmwmcvl
Ikzelf zit ook in de verkoop en sorry maar als je steeds in het weekend werkt ben je graag eens op een mooi uur thuis, zeker op zaterdag!!!En wat betreft al die verkopen, zo verhalen hoor ik wel regelmatig waarna blijkt dat het uiteindelijk om geen enkele verkoop gaat!Steffz1 schreef:Awel dat is het nu net he ... je kan blijkbaar niet verdergaan op iets dat iemand zegt ... ik heb voor mijn eerste onderhoud + het vermogen op full power zetten waar toch het nodige werk aan diende te gebeuren +- 85 euro betaald. Dit is een faktuur die ik doodnormaal vind, zeker niet duur...R&m schreef:Toen Jan en dirk bij motorhuis hasselt vertrokken is de service er niet meer wat ze geweest is, ik kreeg het gevoel een nummer te zijn. Ze hadden enkel nog aandacht voor de mensen die een nieuwe motor gingen kopen, eenmaal de bestelbon getekend kon er zelf geen kopje koffie of een vriendelijke "goede middag" af, ook hun facturen begonnen aardig aan te spekken. Wat hun 2de hands motors betreft liggen hun prijzen redelijk normaal, doch een koopje zul je er niet vinden.
Een aanrader is Selbach in lieren Raf's motorshop in hamme
Succes met je keuze
Verder kan ik ook wel iets over Selbach zeggen... wij kwamen daar met een groep motorrijders toe omstreeks 15:52 (sluiting 16:00) waarvan en 3 een K1200r en 1 een K1200s wilde kopen. Een geïnteresseerd koppel dat samen daar was, was verdeeld, want de man was binnen en de vrouw was buiten want ze hadden de deur toegedaan terwijl de groep binnen stond ... We zijn binnengeraakt langs de garage. Men stond daar enorm op het sluitingsuur en de gepoetste motors die we bijhadden hebben ze niet willen bezien (Een Pan-European, een BMW scarver en een Fazer). Bij het naar buiten gaan werd de deur open gehouden door een vrouw die (voor te lachen waarschijnlijk) een cent vroeg zoals de portiers... Wij hebben ondertss alle 3 een K1200r (Waarvan 2 een full option) gekocht 1 de K1200s (full option) en rara het was niet bij Selbach. Ze hebben dus de verkoop van 4 moto's aan hun neus laten voorbijgaan...
Zo zie je maar dat je overal wel pro en contra's hebt. Ah nog iets ... ik heb ook nergens een procentje of binding met één van de dealers ...
mvg
Stef
Groetjes,
Dirk
-
Dirk Pauwels
OeioeieoeioeiLucVH schreef:Vermoedelijk wel wat ver maar kijk hier eens voor tweedehands![]()
http://www.bikesandmore.be/
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Dirk Pauwels
Re: Aankoop 1200 GS en zoektocht naar dealer
Proficiat, wijze beslissing, gaat er veel plezier aan beleven en weinig geld bij inschieten. Ik heb zelf ook met jappen, britten en italianen gereden en inruil was telkens een ramp, (metuitzondering van Moto Guzzi) bij BMW is de waardevermindering heel aanvaardbaar. Zeker ook een testritje met de Triumph tiger doen, veel exclusiever dan GS en zeer goed afgewerkt.TravelToy schreef:Geachte Gee essers,
TravelToy.
alle dealers hanteren vastgelegde tarieven zoals in de autobranche, een oliewissel bij dealer A kost in principe evenveel als bij dealer B, verschillen zitten vooral in de gebruikte olie enz... Onderdelen prijzen zijn redelijk, zeker in vergelijking met uw vorige moto's
Ivm kwaliteit dealers, ken er eigenlijk maar 1 slechte, maar die zit gelukkig niet bij jou in de buurt. Van mijn dealer ben ik nu tamelijk tevreden, service is aanzienlijk verbeterd, maar die zit ook niet bij jou in de buurt...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project