Bluetooth

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
OFrank

Bluetooth

Bericht door OFrank »

Ik heb een Garmin GPS en een GSM met bluetooth connectie voor handvrij telefoneren. In mijn wagen neemt mijn telefoon automatisch een gesprek aan zo hij in handvrije (bluetooth) modus staat.
Weet iemand of er een bluetooth systeem bestaat dat je op de moto en in je helm kunt monteren zodat je draadloos de telefoon kan beantwoorden?
Bovendien zou hierop ook de GPS moeten kunnen aangesloten worden, zodat ook deze informatie draadloos kan beluisterd worden.
In maart zou er een systeem uitkomen van Nolan, doch men wist niet of hierop ook de GPS kan worden aangesloten.
Wie weet hierover meer?
Frank
TonTon

Re: Bluetooth

Bericht door TonTon »

Knarf schreef:Ik heb een Garmin GPS en een GSM met bluetooth connectie voor handvrij telefoneren. In mijn wagen neemt mijn telefoon automatisch een gesprek aan zo hij in handvrije (bluetooth) modus staat.
Weet iemand of er een bluetooth systeem bestaat dat je op de moto en in je helm kunt monteren zodat je draadloos de telefoon kan beantwoorden?
Bovendien zou hierop ook de GPS moeten kunnen aangesloten worden, zodat ook deze informatie draadloos kan beluisterd worden.
In maart zou er een systeem uitkomen van Nolan, doch men wist niet of hierop ook de GPS kan worden aangesloten.
Wie weet hierover meer?
Frank
hmm : Knarf + Frank : soms gij toch nie van de VRL ? zoja kwist nie da gij ook mee ne moto (BMW?) rijd ?
GSven

Bericht door GSven »

BMW heeft een BT module voor de gsm, de EVO5 helm kan ermee uitgerust worden. Totaalprijs +900 euro. Er was ooit sprake van een toestel te ontwerpen waarop je allerlei kon aansluiten, en dat geluid werd dan doorgestuurd. Maar op dat bakske is het nog steeds wachten.
Had Momo ook al niet een BT helm?
Gevonden, effe klikken

Keuze genoeg voor de GSM, maar om iets anders aan te sluiten...
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Dé

Bericht door Dé »

Binnenkort is er de BMW Navigator III ( gebaseerd op de Garmin 2720 maar volledig aangepast door BMW voor motorfietsgebruik ) met Bluetooth om spraakbegeleiding draadloos te horen in een helm die uitgerust is met WCS-1.

Via de Navigator III kan ook een Bluetooth-GSM gekoppeld
worden, te bedienen op het Navigator-display, en draadloos te horen in de met WCS-1 uitgeruste helm.
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

@ Dé,

Klinkt interessant. Kan de radio dan ook via BT?

mvg, Sven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
GSven

Bericht door GSven »

sven schreef: Klinkt interessant. Kan de radio dan ook via BT?
Dat zal afhangen of er een draad kan aangesloten worden aan de Nav3.
Anders vrees ik dat het niet zal kunnen.
De gsm stuurt het gesprek draadloos naar de Nav3, die dat dan doorstuurt naar de helm.

Dat is eigelijk het "zwakke" punt van Bluetooth, alé bij de meeste toepassingen. Toestellen kunnen/konden slechts één verbinding onderhouden (wat niet hetzelfde is een gepaard toestel). Dus als je helm eerst verbinding maakt met je gsm, dan kan je fluiten naar de begeleiding van je Nav3.
Dus moet het gsm>Nav3>helm worden.
Ik vermoed dat de Nav3 (minstens) 2 BT chips heeft, anders kan het niet.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
TheViking
Contacteer:

Bericht door TheViking »

Misschien toch eens kijken naar de intercom van starcom, de Advance met extra bluetooth module.
Hiermee kun je je garmin en je gsm tegelijkertijd op je intercom aansluiten.
(en goedkoper dan de evo 5)

groeten,

viking.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
Plaats reactie