Aankoop 1200 GS en zoektocht naar dealer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Danny

Bericht door Danny »

Zeer vriendelijke mensen ,GEEN STREKEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waar een gewone werkende mens zijn centen ook tellen
kan zeer snel verkeren kijk maar naar zijn voorganger... :roll:
TravelToy
Contacteer:

Bericht door TravelToy »

@ allen : alvast bedankt voor de feedback.

Dit weekeinde een (korte) testrit gedaan met een GS 1200 en het is me wel bevallen. Het enige probleem is de (veel te lage) inruilwaarde van mijn huidige motor. Nog even het spaarvarken vetmesten dus.

Mvg,
TravelToy.
pee1200gs

Bericht door pee1200gs »

Hoi Traveltoy,

'k ben blij dat er waarschijnlijk weer een GS-er bijkomt, en dan nog eentje uit de buurt . . . :wink:

Ikzelf heb mijn eerste BMW gekocht bij MSS te Lier, maar ben na een minder prettige ervaring overgestapt naar Meeusen (toen nog Dierckx)(ook op aanraden van BMW-rijdende vrienden). Bij aankoop van mijn GS (bij Meeusen dus) heb ik een ZEER goede prijs gekregen voor de Cruiser. :D

Punt blijft dat beide dealers vriendelijk zijn en dat je overal je rekening moet betalen (aan de door BMW vastgestelde prijs); doorslaggevend moet zijn dat je motor goed wordt onderhouden (of hersteld) en dat je niet het ganse land kan doorcrossen met een defecte motor of voor een busje olie.

Twijfel niet en join de GS-club (ook al wordt er soms teveel gewouweld).
ONE LIFE - LIVE IT
p@rick

Bericht door p@rick »

Ben ook bij Raf gaan lopen, veel sneller dan ik er destijds heen ben gegaan. Niet zozeer omwille van zijn facturen, maar wel vanwege de ONvriendelijkheid waarmee ik me daar op 't einde als klant behandeld voelde.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
LucVH

Bericht door LucVH »

Dirk Pauwels schreef:
LucVH schreef:Vermoedelijk wel wat ver maar kijk hier eens voor tweedehands :idea:

http://www.bikesandmore.be/
Oeioeieoeioei :x
Dirk,

Wie A zegt moet ............. ( Desnoods per mail) :wink:
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
alano

Bericht door alano »

@ patrick, LucVH, dirk pauwels,

Jullie zijn alle drie uit de buurt van ST-Niklaas.
Kunnen jullie je bevindingen van Raf en B&M eens aan mij overmaken aub,desnoods ook via mail.
Ik ben nog maar BMW rijder van vorig jaar en jullie zullen wel al een tijdje op de hoogte zijn van de service van deze dealers.
Persoonlijk heb ik mijn motor gekocht bij Raf, en ik moet zeggen, ik ben heel tevreden van de service en de ontvangst.
De faktuur ligt ook beduidend lager dan op mijn Yamaha FJR.
't zijn nu wel 2 verschillende motoren maar het prijsverschil mag er wel wezen.
In ieder geval al bedankt en euh......tot ??

Groeten, Alain
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

LucVH schreef:
Dirk Pauwels schreef:
LucVH schreef:Vermoedelijk wel wat ver maar kijk hier eens voor tweedehands :idea:

Dirk,

Wie A zegt moet ............. ( Desnoods per mail) :wink:
You've got mail
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Dirk Pauwels schreef:

Slechte ervaringen Dirk ?
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
BVR

zoektocht dealer

Bericht door BVR »

goeie keuze van motor .Ik heb zelf ook gezocht naar een dealer die mij lag en ik heb hem mijn 1200 GS pas gekocht bij BM CENTER in ruddervoorde is wel 100 KM van bij mij thuis (SCHOTEN) maar het klikte direct tussen mij en dealer
Is niet opdringerig en maakt tog tijd voor een mogelijke koper want ik ben ook verschillende winkels binnengestapt en er zijn er bij die bijna geen informatie geven zelfs 1 presteerde het om vanachter zijn bureau te zeggen waar de folders en prijslijst lag voor de rest kon ik mijn plan trekken. Ik heb mijn plan getrokken en mijn 16500 euro uitgegeven op een plaats waar ik me goed voelde bij BM center.
100 KM is geen probleem. Hoe dikwijls moet je op onderhoud. met een afspraak en vervangmoto maak er toch een dagje BRUGGE of kust van .
alléz ge ziet maar en veel succes
filippe.deborger

Bericht door filippe.deborger »

Ik had al jarenlang goede ervaring met Geert van Mol uit melsele. Ik heb zonder twijfelen mijn GS ook daar gekocht. 2 de hands ,met boekje en 1 jaar garantie. Is door de nieuwe tramlijn gemakkelijk bereikbaar uit het antwerpse. Heeft ook een vervangmoto en ze zijn er vriendelijk.

filippe
DT50M- MT50 - CB500C - GSX550E - CB750Four - Fazer600 - ZX9R - R1200GS
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Onvriendelijke dealers? Look who is talking 8)

(niet veralgemenen natuurlijk, de meeste forumgangers zijn best vriendelijk...)

En toch nog even dit: ben in Hasselt (Motorhuis) al verscheidene keren zeer vriendelijk en vlot geholpen, en mijn motor komt zelfs niet van daar. Maar ja, ik ben zelf ook nen hele vriendelijke :lol:
BVR

Bericht door BVR »

veel geluk met de keuze voor uw aankoop . Het belangrijkste is dat U zich goed voelt bij uw aankoop en de rest volgt wel. GS is zeker een goede keuze dat weet ik nu na 1000 Km al is een droom van een moto
Plaats reactie