Xenon in je Beemer?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Harald

Bericht door Harald »

Wanneer we naar Hoboken gaan, zal ik zo'n klokzaagjes meebrengen.
Mogelijks ook een Dremel. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Michel

Bericht door Michel »

Ik kan daarvoor een frees uitlenen!

Afbeelding
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
mike gt

Mike GT

Bericht door mike gt »

Hallo de Xenonmannen,
ik kan er spijtig genoeg niet bij zijn op 12 maart,maar heeft er iemand ervaring of raad voor de montage op een K1200 GT.Bij voorbaat bedankt voor de info.
Highlander

xenon

Bericht door Highlander »

Wat is nu feitelijk het beste op een RT van voor 2003, starten zonder de schakelaar van de lichten aan te zetten? ik lees hier verschillende meningen.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Heeft er nu al iemand die Xenonlamp gemonteerd op een Beemer met Canbus-systeem, ik ben zinnens om dit w-end die van mij te instaleren, maareuh, ik ben een beetje bang dat de fijngevoeligheid van diene Canbusbazaar mijne moto met een rood driehoekje gaat voorzien :(

En iets anders, als iedereen zijn zekering van 7,5Amp vervangt naar een zekering van 20Amp, wat moet ik dan doen, ik heb naar 't schijnt géén zekeringen :shock: :?:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik begrijp het niet meer zenne gasten, sorry hé! Maar die Xenon lamp verandert in wezen niks aan heel de opzet qua zekeringen en al wat daar rondhangt. Willen jullie daar een exstra relais tussen zetten moeten jullie weten maar dat beetje meer stroom dat er gebruikt wordt bij opstarten van die lamp, daar gaat die schakelaar niet van weten. Op dat momen,t is die schakelaar gesloten, dus dat kontakt is er. Dat canbus-systeem zal het ook wel doen. Het zou maar erg zijn moest alles in de mist lopen door dat beetje meer stroom. Allez....dat is mijn gedacht hé! Plaats die lamp en wacht af. Zo simpel zou dat moeten zijn, meer niet.
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

John schreef:Ik begrijp het niet meer zenne gasten, sorry hé! Maar die Xenon lamp verandert in wezen niks aan heel de opzet qua zekeringen en al wat daar rondhangt. Willen jullie daar een exstra relais tussen zetten moeten jullie weten maar dat beetje meer stroom dat er gebruikt wordt bij opstarten van die lamp, daar gaat die schakelaar niet van weten. Op dat momen,t is die schakelaar gesloten, dus dat kontakt is er. Dat canbus-systeem zal het ook wel doen. Het zou maar erg zijn moest alles in de mist lopen door dat beetje meer stroom. Allez....dat is mijn gedacht hé! Plaats die lamp en wacht af. Zo simpel zou dat moeten zijn, meer niet.
Voor diegenen die geintresseerd zijn , je kan het altijd in mijnen zwarten gs zien hé origineel geplaatst...
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Koppel!! schreef:Heeft er nu al iemand die Xenonlamp gemonteerd op een Beemer met Canbus-systeem, ik ben zinnens om dit w-end die van mij te instaleren, maareuh, ik ben een beetje bang dat de fijngevoeligheid van diene Canbusbazaar mijne moto met een rood driehoekje gaat voorzien :(

En iets anders, als iedereen zijn zekering van 7,5Amp vervangt naar een zekering van 20Amp, wat moet ik dan doen, ik heb naar 't schijnt géén zekeringen :shock: :?:
Op UKGSer en Advrider zijn er reeds meerdere die xenon in de 12GS gebouwd hebben, en tot nu toe nog steeds geen problemen hebben.

Wat betreft de zekering van 7,5 A: toen ik bij mijn R1150GS de xenon ingebouwde, heb ik de standaard zekering laten zitten. En dat werkt nu al meer dan een jaar zonder problemen.

Je moet je dus daarover zeker niet ongerust maken.
Oneshark

Bericht door Oneshark »

Van Koppel!!

Heeft er nu al iemand die Xenonlamp gemonteerd op een Beemer met Canbus-systeem, ik ben zinnens om dit w-end die van mij te instaleren, maareuh, ik ben een beetje bang dat de fijngevoeligheid van diene Canbusbazaar mijne moto met een rood driehoekje gaat voorzien :(

Grtz, Philip![/quote][quote][/quote]

Zou toch graag vernemen hoe het bij Philip verloopt met het canbussysteem. :? :?: :?:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Wel, als Zondag 't weer een beetje meezit, en 'k heb er zin in (héél belangrijk :wink: ), dan ga ik 't is proberen, ik ga sowieso eerst de bekabeling is aanschakelen, en zien wat de Canbus zegt, als da geen probleem oplevert dan is 't een kwestie van wa prutsen en foefelen, en dan zou 't moeten werken bij mij :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Voila, Zondag was er koers op den televies, dus heb ik 't maar uitgesteld tot vandaag :wink:

Ten eerste wil ik bij deze den John bedanken voor z'n initiatief, en sorry als ik getwijfeld heb aan uw kunnen, het Canbussysteem heeft er dus géén idee van wat er gebeurt, en blijft dus gewoon z'n normale ding doen, zoals John dus zei 8)

Ten tweede: amaai wat een verschil, zelfs bij daglicht kunt ge al serieus verschil zien, wat gaat dat ni geven in den donkere :lol:

Nu is de installatie nog bij lange niet gedaan, 't was eigenlijk gewoon maar nen test, voor 't Canbussysteem, en ook voor is te zien wat ik juist allemaal moet doen voor 't definitief te monteren.
Daar heb ik dan ook foto's van genomen :D

Afbeelding
Hier moet dus da stekkerke losgemaakt worden, en de lamp vervangen worden door de Xenonlamp.

Afbeelding
Dat is bij deze gedaan, en de andere bekabeling is ook aangesloten. Deze moet enkel nog mooi geplaatst worden.

Afbeelding
Hier (de achterkant van m'n lichtunit) moet dus met een klokboor, of een freesboor een gat van een bep. diameter gemaakt worden, de diameter moet ik nog is nameten.

Afbeelding
Het enige dat dan nog moet gedaan worden is de balast een stevig en veilig plaatsje geven, en de kabels mooi met een spanstripje langs de bestaande cablage geleiden, en dan is 't eigenlijk af :o

Afbeelding
En dit is dus 't resultaat, een lichtbron die z'n weerga niet kent, da gaat wa geven in den donkere :mrgreen:

Het volgende verslag van mijnentwege zal zijn als ik de definitieve installatie doe, ik schat op een klein uurke werk, maar de duisternis begon al te vallen, daarom dat ik 't liever op een andere keer doe, er is toch geen haast bij.
John, chapeau man, een prima idee, en merci voor al de shit erbij te nemen :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Hans

Bericht door Hans »

Ge ziet hé : tish nie moeilijk, tish gemakkelijk. :wink:

Al enig idee waar ge die ballast gaat steken ? 'k Ben gewoon maar nieuwsgierig naar de mogelijkheden op een 1200GS...

mvg
Hans
Afbeelding
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Hans schreef:Ge ziet hé : tish nie moeilijk, tish gemakkelijk. :wink:

Al enig idee waar ge die ballast gaat steken ? 'k Ben gewoon maar nieuwsgierig naar de mogelijkheden op een 1200GS...

mvg
Hans
Volgend jaar ne 1200GS Hans???

Stoffel ;)
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Hans schreef:Ge ziet hé : tish nie moeilijk, tish gemakkelijk. :wink:

mvg
Hans
Nee, 'k heb in de rapte zo is gekeken, en 'k denk dat 't plaatsen van dienen balast nog de grootste moeilijkheid ga worden, ik heb op 't eerste zicht toch niet direct iets gevonden waar ik da kon wegfoefelen :?

Ik zal uiteindelijk wel een plaatske vinden, maar 'k vrees dat ik er den "tupperware" eerst is moet afsmijten, althans toch aan de bek en de bovenkant van de tank, de gekleurde delen dus.
Soit, we zullen wel zien, da zijn eigenlijk géén problemen, da's gewoon bijkomstig, mijn grootste vrees ging naar een storing op de Canbus, en da's dus blijkbaar géén probleem :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Oneshark

Xenon

Bericht door Oneshark »

YOO,

Zal eens bij de provinciebuur moeten langsgaan,
om die cursus (montage) onder de knie te krijgen,
techniek niet mijn sterkste kant.... :oops: :roll:
Toch positief met die canbus :wink:
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

De mijne hangt er ook in . Man ,man ,man ... LICHT dat dat lampke geeft !
En het voordeel van een H4-ke is dat alles xenon is. Met het grootlicht kunde op 500m afstand nog de gazet lezen.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Als ik dat zo lees zal ik ne keer wat tijd moeten maken om aan het knutselen te slaan :?
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Danny

Bericht door Danny »

onder de snavel is toch plaats genoeg voor de ballast...
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Hallo,

is het juiste adres voor 12 maart nu al bekent gemaakt?
Ik ben niet echt van de streek en ik zal wat opzoekwerk hebben om er te geraken. Ik steek dat dan in mijn interne gps. (mijn hoofd :lol: )

Groeten, Stef 8)
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Hans

Bericht door Hans »

Stef RT schreef:Hallo,

is het juiste adres voor 12 maart nu al bekent gemaakt?
Ik ben niet echt van de streek en ik zal wat opzoekwerk hebben om er te geraken. Ik steek dat dan in mijn interne gps. (mijn hoofd :lol: )

Groeten, Stef 8)
Stef, naar goede gewoonte zullen we waarschijnlijk met de geïnteresseerden uit deze regio afspreken aan het Texaco benzinestation in Groot-Bijgaarden (E40). Er is er dan wel altijd ene die juist rijdt. :wink:
Nu alleen nog wachten op het juiste adres en beginuur om verder af te spreken.

mvg
Hans
Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Het adres moest nog worden doorgegeven:

Car Beauty Center
Bedrijvencentrum: De Wolkammerij
Adolf Greinerstraat,12
2660 Hoboken (Antwerpen)

Hall I - naast de hoofdingang A van Umicore

Rond 09,30 daar en om 10,00 beginnen we er aan. :wink:
Highlander

Bericht door Highlander »

Da kan na niet ik werk bij Umicore, dan kom ik ééns af.
Harald

Bericht door Harald »

Highlander schreef:Da kan na niet ik werk bij Umicore, dan kom ik ééns af.
dan zien we mekaar nog ééns :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Livin

Bericht door Livin »

John schreef:Het adres moest nog worden doorgegeven:

Car Beauty Center
Bedrijvencentrum: De Wolkammerij
Adolf Greinerstraat,12
2660 Hoboken (Antwerpen)

Hall I - naast de hoofdingang A van Umicore

Rond 09,30 daar en om 10,00 beginnen we er aan. :wink:
't Is genoteerd. Moest er iemand de juiste GPS-coördinaten van hebben, ... :idea:
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Relax

Bericht door Relax »

GPS: N51 19.435 E4 31.227
Plaats reactie