GS niet ideaal voor smalle wegskes ....?
Moderator: GVN
GS niet ideaal voor smalle wegskes ....?
http://demotorsite.be/nieuws/crash-van- ... -evenwicht" onclick="window.open(this.href);return false;
I like my bike!!
-
- Contacteer:
Re: GS niet ideaal voor smalle wegskes ....?
terugkeren was wss ook geen optie
-
Het meest geschikte vervoermiddel daar was een geit, zo'n ding op 4 poten dat mekkert.....
De spannende stukken op de brugjes zijn er ook uitgeknipt, vraag me af waarom
De spannende stukken op de brugjes zijn er ook uitgeknipt, vraag me af waarom

R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Zoiets begrijp ik niet , waarom rijdt dergelijke camion op een wandelpad ?
Die mannekes met een GS denken altijd dat ze het ""machine"" hebben om overal te kunnen rijden .
Waarom proberen ze het niet op een dakgoot van hun woning , is zeker te realiseren met een stelling en iemand loopt mee.
Voor die het niet weten of niet willen begrijpen een R1200GS hoort thuis als een visje, neen als een koning op een bochtig asfaltbaantje.
Een GS is geen crossmotor en ook geen monton bike .
Blijf daar off road mee weg of uw GS brommerke van +- 24 D euro krijgt buikgriep met alle kosten van dien.
Allee, gewoon belachelijk wat sommigen uitsteken met een GS.
Laat een GS zijn werk doen waarvoor die gemaakt is , iedereen in zijn uitlaat laten kijken op een bochtig traject.
Die mannekes met een GS denken altijd dat ze het ""machine"" hebben om overal te kunnen rijden .
Waarom proberen ze het niet op een dakgoot van hun woning , is zeker te realiseren met een stelling en iemand loopt mee.
Voor die het niet weten of niet willen begrijpen een R1200GS hoort thuis als een visje, neen als een koning op een bochtig asfaltbaantje.
Blijf daar off road mee weg of uw GS brommerke van +- 24 D euro krijgt buikgriep met alle kosten van dien.
Laat een GS zijn werk doen waarvoor die gemaakt is , iedereen in zijn uitlaat laten kijken op een bochtig traject.
BMW R1100R zonder KFR
-
- Contacteer:
Kijk je naar beneden, dan ga je ...
... naar beneden.
Wat heb je daar met zo'n buffel te zoeken ?
... naar beneden.
Wat heb je daar met zo'n buffel te zoeken ?
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
En dan mekkeren als er iets stuk gaat....
alfa schreef:Zoiets begrijp ik niet , waarom rijdt dergelijke camion op een wandelpad ?

Nu moet me toch even iets van het hart:
Snap niet goed waarop uw opmerking gebaseerd is, maar ze komt mij vrij kleinerend, veralgemenend, en totaal ongefundeerd over?
--> Mij lijkt het dat iedereen met zijn motor rijdt waar hij wil en hoe hij wil zolang het volgens de regels is en hij er niemand anders mee stoort.
Er zitten hier wel meer zoals Koppel die ook regelmatig buiten de gebaande paden gaan met een GS. De mooiste reizen die ik met de motor gedaan heb waren een combinatie van mooie onroad passen en nog mooiere offroad passen met de GSA. Er zijn maar weinig dingen die meer voldoening geven als bovenop een offroad pas staan met een prachtig uitzicht en een volgeladen GSA, wetende dat zowel jij als de motor hebt moeten werken om boven te geraken, maar dat het toch gelukt is.
Net op die moment op die plaats besef je pas ten volle wat een GS/GSA eigenlijk aankan en waar hij voor gemaakt is.
Ik zou er persoonlijk niet mee rijden op de plaats waar die man in het filmpje deed maar hem, en voor de gemakkelijkheid "Die mannekes met ne GS denken altijd..." er voor veroordelen?
Zo'n paadje heeft nu ook niet mijn voorkeur maar ik ken voldoende mensen die met een GS offroad beter uit de voeten kunnen dan anderen op een lichte enduro.
Voor zover ik weet is de GS en de GSA net wel gemaakt om off-/allroad te rijden:
1. Spaakwielen hebben op de baan geen enkele meerwaarde.
2. Zo weinig mogelijk plastiek en vooral robuustere delen die niet beschadigd geraken bij een val.
3. De naam Gelandestrasse is nu ook niet de letterlijke vertaling van 'bochtig asfaltbaantje' te noemen.
Dit neem natuurlijk niet weg dat hij daar zeker goed voor geschikt is, maar om nu te zeggen dat hij offroad weg moet blijven.

Na 88.000km waaronder gemakkelijk 10.000km puur offroad zag ik onlangs nog bij Danny exact dezelfde GSA staan die optisch in veel slechtere staat was door het zout en mindere kuiswerk. Voor zover ik heb begrepen is mijn motor mechanisch nog steeds in orde en is mijn onderhoud niet intensiever of kostelijker als van dezelfde motor die dagelijks op en neer naar Brussel rijdt.
Als iedereen zo denkt moeten ineens al die GS-en die eens een circuitdagje willen doen thuisblijven, mensen die met een S1000RR woon-werkverkeer doen van de openbare weg blijven, en moet je kwaad worden op iedereen met een chopper die het in zijn hoofd haal om eens bochtjes te gaan rijden in de Ardennen want die dingen dienen alleen om rechtdoor te rijden.
Ik wil hier nu niemand mijn mening opdringen, maar het kan geen kwaad ervoor open te staan dat er mensen zijn die een GS/GSA wel gebruiken om offroad mee te rijden.
Er zijn gewoon maar weinig motoren die zo comfortabel naar alle offroadpassen rijden

Mooiste voorbeeld vond ik afgelopen zomer op de top van de Parpaillon. (Waar ik dus met mijn GSA niets te zoeken had volgens u?

Een gezin dat met hun Defender op verlof was en overal wildkampeerde, een Duitser met zijn GS die van camping naar camping reed, en een mens van in de 70 die met zijn scooter alle offroadpassen in de Alpen reed omdat hij dat gemakkelijker vond dan met een zwaardere motor. We hebben daar een gezellige babbel gehad over ieders ervaringen en daarna onze weg verder gezet.
En dan zal het mij worst wezen wie daar met welk voertuig offroad rijdt.

Wel Tom ik moet je bijtreden in je mooie verhaal....
Ooit reed ik van Biaritz naar Marseille in iets meer dan een week. Zo veel mogelijk onverhard, slapen onder de sterrenhemel en alles op je laten afkomen. Het werd voor mij de mooiste, ontspannenste en avontuurlijkste vakantie ooit...
Tweewieler, een R1100GS... en niet bij stilgestaan dat een geitepad, schapenweide of grintlawine op onze reisweg het moeilijk zou kunnen maken.
Ik zou niet weten met welk een alternatief de klus geklaard kon worden. Een aanrijroute met volle bagage, 2 koffers, tanktas en goed gevulde bagagerol. Onverharde en ongekende paden met aanlokkelijke avonturen en ongekende, onverwachte problemen van gescheurde rotspaden tot erg smalle doorgangen, afdalingen en grindpaden waar je alleen maar als geschifte losbol durft aan te beginnen... het werd mijn mooiste verlof. OK, een Yamaha 660 zou onverhard deze klus veel gemoedelijker klaren, maar zou dit de ganse rit aangenamer zijn, volgens mij helemaal niet. Zij die hier hun standpunt verkondigen maken die zulke ervaringen mee... ik zou het niet weten! Maar zij die het wel doen gebruiken gewoon een GS, spreek er Koppel, Rusor of GSAdventure er maar even over aan en je zal versteld staan over hun genot, avontuur en bangelijke ervaringen die je alleen maar kan benijden.
Als je niet ten gronde weet waarover je spreekt (schrijft) hou je je beter gedeisd achter je toetsenbord. Je kan beter genieten op je bike en als het echte avontuur je afschrikt geef dan geen (afbreek-) commentaar op zij die er wel voor willen gaan...
Ooit reed ik van Biaritz naar Marseille in iets meer dan een week. Zo veel mogelijk onverhard, slapen onder de sterrenhemel en alles op je laten afkomen. Het werd voor mij de mooiste, ontspannenste en avontuurlijkste vakantie ooit...
Tweewieler, een R1100GS... en niet bij stilgestaan dat een geitepad, schapenweide of grintlawine op onze reisweg het moeilijk zou kunnen maken.
Ik zou niet weten met welk een alternatief de klus geklaard kon worden. Een aanrijroute met volle bagage, 2 koffers, tanktas en goed gevulde bagagerol. Onverharde en ongekende paden met aanlokkelijke avonturen en ongekende, onverwachte problemen van gescheurde rotspaden tot erg smalle doorgangen, afdalingen en grindpaden waar je alleen maar als geschifte losbol durft aan te beginnen... het werd mijn mooiste verlof. OK, een Yamaha 660 zou onverhard deze klus veel gemoedelijker klaren, maar zou dit de ganse rit aangenamer zijn, volgens mij helemaal niet. Zij die hier hun standpunt verkondigen maken die zulke ervaringen mee... ik zou het niet weten! Maar zij die het wel doen gebruiken gewoon een GS, spreek er Koppel, Rusor of GSAdventure er maar even over aan en je zal versteld staan over hun genot, avontuur en bangelijke ervaringen die je alleen maar kan benijden.
Als je niet ten gronde weet waarover je spreekt (schrijft) hou je je beter gedeisd achter je toetsenbord. Je kan beter genieten op je bike en als het echte avontuur je afschrikt geef dan geen (afbreek-) commentaar op zij die er wel voor willen gaan...

Lid BMW MC Vlaanderen...
-
Helemaal eens met bovenstaande twee. M'n mooiste motorreis, in de Pyreneeeeeuuh dinges, was de helft van de tijd (hard) offroad. Werken wel, maar dan is de voldoening nog zo groot.
En ik ken intussen wel al wat volk die zich een oog uit lachen als ze zowat allemaal met die zware beren tegen 't onverharde dek gaan, maar het als een uitdaging zien er samen uit te komen. En waarom zou dat niet mogen?
Gun iemand toch 'ns het licht in de ogen zeg...
En ik ken intussen wel al wat volk die zich een oog uit lachen als ze zowat allemaal met die zware beren tegen 't onverharde dek gaan, maar het als een uitdaging zien er samen uit te komen. En waarom zou dat niet mogen?
Gun iemand toch 'ns het licht in de ogen zeg...
I respect your opinion. But I don't give shit.
...en laat iedereen eens doen waar 'm goesting in heeft...Relax schreef: Gun iemand toch 'ns het licht in de ogen zeg...

-
Ben geen off road rijder maar versta de kick die het geeft. Met men RT ook al vaak off road gezeten zonder het eigenlijk te willen. Het begint met een mooi asfalt baantje dat over gaat in een beton baantje dat degradeert in en landweggeltje en een overgroeid karrespoor dat steeds dieper wordt. Als je dan ook nog eens een steile wand naast je hebt en je van "spoor" moet veranderen omdat je cilinderkop tegen de bergwand komt en je niet meer verder kan (als ik het filmpje bekijk is deze ongelukkige uit balans geraakt of door met zen ontzettend groot koffer rek of door met zen cilinderkop tegen de bergwand te komen), laat staan rechtsomkeer maken, ja dan weet je het wel... had moeten rechtsomkeer maken terwijl het nog net kon lol.
In het hol van Pluto zo eens 2 wieken naast mekaar moeten steken op een god vergeten baantje waar zeker geen depaneur kon komen. We zijn goed thuisgekomen hoor maar als we op reis gaan houdt men motormaat zen hart al vast en is het zo van ja, wat gaan we deze keer beleven...
Diegenen die off road gaan rijden weten maar al te goed waarmee ze bezig zijn en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn maar zo een groot koffer rek monteren is eigenlijk om moeilijkheden vragen op zulke wegeltjes. Aan de bruggetjes is niks aan, gewoon je ogen dicht en gas geven lol
In het hol van Pluto zo eens 2 wieken naast mekaar moeten steken op een god vergeten baantje waar zeker geen depaneur kon komen. We zijn goed thuisgekomen hoor maar als we op reis gaan houdt men motormaat zen hart al vast en is het zo van ja, wat gaan we deze keer beleven...
Diegenen die off road gaan rijden weten maar al te goed waarmee ze bezig zijn en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn maar zo een groot koffer rek monteren is eigenlijk om moeilijkheden vragen op zulke wegeltjes. Aan de bruggetjes is niks aan, gewoon je ogen dicht en gas geven lol
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
Een GS heeft op zo'n padje niets te zoeken, maar hoe gaat dat, je begint breed, goed berijdbaar en eindigt in de sloot...Omkeren is er niet meer bij eens je over een bepaald punt bent. Denk niet dat de eigenaar zich daar fantastisch geamuseerd heeft en het zal vast ook niet de bedoeling geweest zijn.
All road gaat prima met een GS, met een heel pak andere motoren trouwens ook. Off road zijn er betere motoren te vinden.....
Sommigen laten zich wel wat verblinden door de sterke marketing van BMW die de GS wel in een stoerder daglicht stellen dan waar de motor eigenlijk voor gemaakt is. Iedereen die regelmatig aan enduro's sleutelt zal ook wel weten dat off road rijden wel degelijk zijn tol eist van de mechaniek....
Trouwens, als je bij de dealer laat vallen dat je off road rijdt zijn ze ineens niet meer zo happig om garantie te geven....
All road gaat prima met een GS, met een heel pak andere motoren trouwens ook. Off road zijn er betere motoren te vinden.....
Sommigen laten zich wel wat verblinden door de sterke marketing van BMW die de GS wel in een stoerder daglicht stellen dan waar de motor eigenlijk voor gemaakt is. Iedereen die regelmatig aan enduro's sleutelt zal ook wel weten dat off road rijden wel degelijk zijn tol eist van de mechaniek....
Trouwens, als je bij de dealer laat vallen dat je off road rijdt zijn ze ineens niet meer zo happig om garantie te geven....

R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Oei, commentaar ging eigenlijk over het filmpje.
Van mij mogen ze rijden waar ze willen. Maar soms is het er over .
Van mij mogen ze rijden waar ze willen. Maar soms is het er over .
BMW R1100R zonder KFR
-
Hallo.
ik ben in de jaren 80( ik denk 83 of 84) eens gaan rondcrossen in Italië,en ben toen van Bormio
naar de gavia pass gereden,met een R100 CS via Santa Caterina omhoog,en langs
de andere kant weer naar beneden. Het was toen naar beneden nog niet geasfalteerd,dus
gewoon een zandpad,met langs de ene kant de bergwand, en langs de andere kant de vangrail.
De vangrail was een houten paaltje met een panlatje erop geslagen,het was droog weer,maar de weg
zat vol met goten van de regen,en als ik daar inkwam was het wel verschieten. Ik herinner mij nog dat er
tegen de bergwand een soort oorkonde hing voor diegene die verongelukt waren toen men die weg aangelegd had.
Ge vertrekt op de pas met het gedacht OK een beetje zandweg,geen probleem maar ge kon niet meer terug op een
bepaald moment,dus maar verder,en in die haarspeld bochten was het toch met een bang hartje.Ik ben toen ook tot de
conclusie gekomen,dat zo,n R100 CS niks was voor zo,n weg.(Had ik toen maar een GS gehad)
Salu
Chris.
ik ben in de jaren 80( ik denk 83 of 84) eens gaan rondcrossen in Italië,en ben toen van Bormio
naar de gavia pass gereden,met een R100 CS via Santa Caterina omhoog,en langs
de andere kant weer naar beneden. Het was toen naar beneden nog niet geasfalteerd,dus
gewoon een zandpad,met langs de ene kant de bergwand, en langs de andere kant de vangrail.
De vangrail was een houten paaltje met een panlatje erop geslagen,het was droog weer,maar de weg
zat vol met goten van de regen,en als ik daar inkwam was het wel verschieten. Ik herinner mij nog dat er
tegen de bergwand een soort oorkonde hing voor diegene die verongelukt waren toen men die weg aangelegd had.
Ge vertrekt op de pas met het gedacht OK een beetje zandweg,geen probleem maar ge kon niet meer terug op een
bepaald moment,dus maar verder,en in die haarspeld bochten was het toch met een bang hartje.Ik ben toen ook tot de
conclusie gekomen,dat zo,n R100 CS niks was voor zo,n weg.(Had ik toen maar een GS gehad)
Salu
Chris.
-
Zoals een VOR supermotard en een R80 G/S op de modderpaden rond Kassel .Dirk Pauwels schreef:Een GS heeft op zo'n padje niets te zoeken, maar hoe gaat dat, je begint breed, goed berijdbaar en eindigt in de sloot...Omkeren is er niet meer bij eens je over een bepaald punt bent. Denk niet dat de eigenaar zich daar fantastisch geamuseerd heeft en het zal vast ook niet de bedoeling geweest zijn.

-
Ne supermotard met een 17" voorwieleke en een versleten Pirelli MT60 erop was idd niet de beste keuze om off road te gaan
. zonder de G/S en een koord om hem in gang te trekken stond ik nu nog te kicken denk ik 
De keuze van de juiste moto is alles hé....

De keuze van de juiste moto is alles hé....

Had graag een filmpje gezien van de bergingswerken....... handenarbeid 

Hij staat toch rechtop in de beek,ik zou proberen in de beek te rijden tot op een plaats waar ik er uit zou kunnen
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
-
Volgens mij draait die brommer nog ook als hij in in de beek staat. als hij water aangezogen heeft is 't op zijn minst bougies eruit en purgeren, maar uiteraard zal er nu wel weer ene zeggen dat ne GS op water kan draaien.... 

Dirk Pauwels schreef:......., maar uiteraard zal er nu wel weer ene zeggen dat ne GS op water kan draaien....

-
Ge kunt er ook uw haar mee kammen.
Volgend jaar kan je in optie een ploeg aanschaffen.
Volgend jaar kan je in optie een ploeg aanschaffen.
BMW R1100R zonder KFR