r1150r

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bemer

r1150r

Bericht door bemer »

hallo,

Ik ben nog niet zo heel lang in het bezit van mijn r1150r en nu met deze site te bezoeken. Kom ik tot de vaststelling dat mijne r1150r zomaar lieft 10pk minder heeft dan de rt. Is er misschien een simpele uitleg voor en kan men dit laten aanpassen.
Ik heb op het forum al wa aan het rondkijken geweest en zie niet echt de bomen door het bos.
Op mijne r1150r is al wel de kat er tussen uit.

groetjes
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Hallo bemer, en welkom hier :wink:

Uwen R1150R heeft normaal 85pk, en dat is idd minder dan een RT, maar dat is normaal, de RT heeft altijd iets meer pk dan een R of een GS bij BMW, die heeft dan ook een kleine 50kilo aan prutsen extra mee te sleuren :o

De kat verwijderen zal zeker iets aan 't geluid doen, maar of je er echt pk-winst mee gaat bekomen is een andere vraag, wat bijna zeker is, is dat de meeste kracht nu iets hoger in de toeren gaat loskomen, minder macht op lage toeren dus.
Voor echt pk's extra te bekomen ga je véél meer moeten doen dan aan je uitlaat werken, maar ofdat een R zich daarvoor leent weet ik niet, dat is eerder persoonlijk, en hoe het zit met de garantie als je echt aan de motor zelf begint te sleutelen weet ik zeker niet, best eens bij je dealer vragen dan :roll:

Mijnen beste maat heeft ook een R1150R, en die is 100% origineel, maar als hij 't in z'n koppeke krijgt moet ik ook tot 't uiterste gaan, zelfs met m'n 100pk en 10 à 15kilo minder, dus ik niet dat 't echt nodig is om je motor te veranderen.
Je schrijft dat je deze moto nog maar pas hebt, ik zou zeggen, wordt eerst de moto op zich gewoon, en dan zal je wel zien dat die enkele extra pk's eigenlijk niet nodig zijn 8)

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

wekom bemer.
veel plezier met uw r1150r
als je meer pk wil moet je chiptuning doen in combinatie met andere uitlaat.
anders kan je het wel vergeten.
daarover is al veel geschreven hier op het forum.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
bemer

r1150r

Bericht door bemer »

Ik heb een aantal jaren met ne gsxr gereden(30000km)en nu op mijne r1150r staan er ook al 25000km

Ik ben al een paar jaar aangesloten bij een plaatselijke mc en doe redelijk veel toertochten in de weekends en er zijn er maar weinig die me er in de ardennen of bochtige wegen verloren kunnen rijden Maar op de rechte stukken of aan de lichten mis ik soms mijne gsxr maar ik zou hem niet meer willen omruilen.
Maar daarom kwam mijn vraag om die 10pk die de rt meer heeft
Maar alvast bedankt voor jullie info
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Kan ik best begrijpen, ik ben van een Suz... TL1000R naar een R1100R overgestapt, da's een "verlies" van 55pk, en in 't begin vond ik dat ook een serieus minpunt, anderzijds, met 't koppel van die Boxers kunt ge aan de rode lichten véél 600cc racers 't nakijken geven (tot ze u dan na 100m voorbijsjezen :? , maar dan nog :lol: )

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Consigliori Wim
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

Koppel!! schreef:YOO

met 't koppel van die Boxers kunt ge aan de rode lichten véél 600cc racers 't nakijken geven (tot ze u dan na 100m voorbijsjezen :? , maar dan nog :lol: )

Grtz, Philip!
Klopt, al meermaals gedaan :twisted: En 't is meer dan 100 m voor dat die gasten je bijhalen hoor
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie