Hoe doe ik mijn bmw-radio aan/uit zonder "kastje"

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Fox30

Bericht door Fox30 »

Al die argumenten van discobar enzo en niet meer horen bij snel rijden los je HEEEEEEL simpel op.
schaf je een intercom aan.
Je radio heeft 4 uitgangen, nl links voor, rechts voor, links achter en rechts achter.
standaard zijn de luidsprekers vooraan op de voorste uitgangen aangesloten en mijn intercom hangt op de achterste uitgangen.
Middels de fader op de radio kan je de verhouding regelen tussen luidsprekers en intercom, dat de luidsprekers nooit een discobar-effect vertonen, maar toch net genoeg voor muziek of verkeersinfo tijdens het uit de garage zetten van de moto.
Tijdens het rijden hoor ik alle gewenste muziek via de intercom aan gelijk welke snelheid.
Op de stuurbediening kan ik volume bedienen, alsook de mute (direct het zwijgen opleggen).
Mijn radio staat dus altijd aan en heb nog geen enkel probleem gekend. ook in de auto staat hij altijd aan, waardoor bij volume = 0, hij toch even wakkerschiet als er wat verkeersinfo wordt gegeven. Hiervoor moet je natuurlijk wel een radio hebben met RDS, maar de standaard radio van BMW heeft dat dan ook.Groeten,
Fox30
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Echt bedankt... had idd nog niet aan intercom gedacht voor deze functie.

(kwou er al geruime tijd GEEN omdat madam dan niet zwijgt) :wink:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

J-P schreef:
JH. schreef:Goede poging, maar het gaat dus niet om de auto.
Op mijn (en alle andere) bmw rt motoren zit de radio in een afgesloten kastje, links van de benzinetank.

Moet je toch weten J-P.

Er zijn zaken die ik niet _wil_ weten...

Goeie tip JP...
Heb er trouwens al veel van deze gelezen op de forums en....

idd... zelfde handige uitvinder :roll:
Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Verschrikkelijk, die vent.
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

JH. schreef:
J-P schreef:
JH. schreef:Goede poging, maar het gaat dus niet om de auto.
Op mijn (en alle andere) bmw rt motoren zit de radio in een afgesloten kastje, links van de benzinetank.

Moet je toch weten J-P.

Er zijn zaken die ik niet _wil_ weten...

Goeie tip JP...
Heb er trouwens al veel van deze gelezen op de forums en....

idd... zelfde handige uitvinder :roll:
Als je naar je signature kijkt:
Driving my bike is the most lovely I like
...dan impliceer je toch echt dat het voor een auto is hoor. Driving is auto`s en dergelijke, riding is motoren, fietsen en nog zowadde... dus stof je engels af of geef toe dat het voor je auto is :twisted:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Blijkbaar een IQ van kamertemperatuur.... (lange motorrit achter de rug en wat te veel afgekoeld misschien?)

"Driving" houdt rekening met "levels" of "skills"" wat ook inhoud dat je het rijden beheerst.

"riding" is inderdaad voor tweewielers en zoals je zelf het woord fiets aanhaalt zal jouw niveau ergens rond de driewieler blijven hangen zijn misschien?

Maar ja, engels uit de boekskes begrijpen of zelf een deftige conversatie vormen in die taal, laat staan in het Nederlands zal wel niet aan jou besteed zijn zeker? :lol:
Afbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Relax schreef:Verschrikkelijk, die vent.

:idea: Misschien eens een forum lanceren?

Gouden tips van J-P?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

och ja J-P... misschien ook even de gebruiksvoorwaarden van dit forum nalezen...
van mijn kant is dit het laatste woord hieromtrent.
Afbeelding
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik zou zeggen: Practice what you preach.
* berichten die vals zijn, lasterlijk, haatdragend, obsceen, beledigend, bedreigend, racistisch of strijdig met de wet zijn, of de privacy schenden worden niet toegestaan op onze Forums.
Mogelijk dat je door je zelfaangegeven overschot aan verstand de greep op de realiteit hebt verloren dus ik wijs je nog maar even op je beledigende en tendentieuze berichten van zojuist. Daar waar ik geen moment op de man heb gespeeld slaag jij erin 3 beledigingen in 1 bericht te krijgen. Goeie kans dat het inderdaad jouw laatste bericht hieromtrent is.

Daar heb ik geen beledigingen voor nodig.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

drive
verb drove (past tense), driven (past participle), driving

1a. To control the movement of (a vehicle);

Thesaurus: control, steer, guide, direct, manage, lead, operate.
1b. To be legally qualified to do so.
intr
2. To travel in a vehicle.
3. To take or transport someone or something in a vehicle

en dit komt letterlijk uit het woordenboek
Afbeelding
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Woordenboeken zijn mooi, het gesproken woord is het mooist. Driving in relatie met motorfietsen wordt in het engels niet gebruikt. Kom eens uit je boeken en ga eens echt leven. Ik ben 2-talig opgevoed, getrouwd met een vertaler tolk NL-E en heb diverse vrienden aan de overkant van het water, so ask me how I know. En dat is het laatste dat ik erover kwijt wil.
J-P

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Ok J-P

Van mijn kant zand erover... Bij deze eveneens een welgemeende sorry voor de geplaatste beledigingen.
Even uit de bol gegaan en na diep ademhalen tot besef gekomen dat die woorden allemaal niet zoveel betekenen als ze geschreven staan.

Hopelijk kunnen we elkaar nog betere tips en tricks toewensen of de diverse forums van beter commentaar voorzien dan we beiden reeds gepost hebben in dit topic.

Tot positief reply zou ik dan maar zeggen.

J.
Afbeelding
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Allez dan, we zullen niet meer Afbeelding en Afbeelding, zand erover. Afbeelding
J-P

JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

J-P schreef:Allez dan, we zullen niet meer Afbeelding en Afbeelding, zand erover. Afbeelding

Bedankt J-P
:roll:
Afbeelding
GSven

Bericht door GSven »

Om weer een beetje on-topic te komen,
over de radio, ken je deze al?

http://www.airklaus.de/BMW_C1_GB/Tips__ ... radio.html
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Michel

Bericht door Michel »

[quote="JH."]
"riding" is inderdaad voor tweewielers en zoals je zelf het woord fiets aanhaalt zal jouw niveau ergens rond de driewieler blijven hangen zijn misschien?quote]

Beste JH;
Dat JP zijn riding-niveau rond de driewieler blijven hangen heeft betwijfel ik hééééééél sterk. Die kerel zeker nog niet bezig gezien?
Er zijn hier op het forum maar enkele mensen die de kunst van het motorrijden totaal beheren, toevallig zijn dat mensen die met de moto hun boterham verdienen.
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Mannen, fill me in :
die standaard-radio, met 4 luidsprekeruitgangen, weet er iemand of die "massa" van een speaker, ook écht een massa gelijk aan de motor is?

Niet onbelangrijk detailke, als je die dingen aan een intercom gaat hangen die door de batterij gevoed is. Of hoe heeft men dat opgelost ?
(cfr. Garmin GPS op intercoms).
brit

Bericht door brit »

ik neem mijn woorden van weleer terug. laten we gemakkelijkheidshalve alle actieve forumgebruikers een therapist aanbevelen. iemand adressen nodig? ik weet een paar goede zijn!

tot de eerste afspraak kunnen jullie morgen alvast starten in de kindertuin. daar doen ze ook aan driving (of riding zo je wil)...

jh, geef toch gewoon toe: je vraag slaat op de radio voor je tractor
enkele mensen die de kunst van het motorrijden totaal beheersen...
in welk museum staan die?
Fox30

Bericht door Fox30 »

Misschien dat die grapjassen die niets te vertellen hebben over deze topic zich een ander forumtopic zoeken zodat we de vraagsteller van dit topic met fatsoendelijke raad kunnen helpen.
Wat betreft het antwoord:
De vraag van de massa is terecht. Ik heb dit een jaar geleden zelf ervaren met de aansluitingen. De radio heeft een high power output, wat wil zeggen dat je de massa van een LS-uitgang niet aan de massa van de intercom of van de moto mag hangen. Daar ik een Autocom heb, hoefde ik gewoon de part 66 van Autocom aan te schaffen die de power in overeenstemming brengt met het inputbereik van de intercom, en wat een galvanische scheiding in zich heeft om de massa van de output aan de intercom te hangen.
ochten er electronici onder ons zijn, denk ik dat ze dit goedkoop in elkaar unnen knutselen. Daar dat bij mij niet het geval was, heb ik gewoon part 66 gekocht (70 eur).
Verder info vind je op
http://www.autocom.co.uk/pdf/special_music_leads.pdf
Succes

PS Als je wilt, kom je maar eens langs en toon ik wat je nodig hebt op mijn BMW.
p@rick

Re: Hoe doe ik mijn bmw-radio aan/uit zonder "kastje&qu

Bericht door p@rick »

JH. schreef:Wie bezorgt menig bmw-rijder de gouden tip om zijn radio aan of uit te zetten? :!: :idea:
Stel je voor:

Lekker ritje voor de boeg en aan het eerste het beste rood licht kom je tot het besef dat je net dat ietsje comfort nog mist. Heerlijke muziek rond je oren. Och ja... gemakkelijk... Even klungelen terwijl je toch maar staat te niksen tot het groen wordt. Contact afleggen, sleutel eruit (handig met je handschoenen aan!!!), kastje open, radio aan... Maar tegen dat de eerste noten muziek je ook maar kunnen rond de oren galmen, en je de kans hebt gehad om te starten (alweer geklungel met handschoenen en sleutels) en tussen lekkere geluiden klaxonerende en geërgerde achterliggers door zie je het nog net opnieuw oranje worden.

Vandaar de vraag?

Hoe krijg je in godsnaam die radio aan de praat (of uit) zonder ... je raadt het al ... net zo rood te worden in je helm als het licht voor je :oops: :oops: :oops: :mrgreen:

(graag met -stap voor stap- uitleg als het kan???)

Greetz,

J met de RT
:oops: :oops: :oops: misschien gewoon wachten tot het groen wordt, en je voorbij het kruispunt even opzij zetten om je radio rustig in te schakelen ? :oops: :oops: :oops:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
brit

Bericht door brit »

als je hiermee ondermeer mij bedoelt:

lees eens goed mijn laatste bericht, dan zal je mssch doorhebben dat ik wel iets zeg over de teneur van dit topic.

als er mensen met modder gooien, kan je het beter ludieker inkleuren niet? zo hebben anderen er ook nog wat aan!
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Fox30 schreef: OFF TOPIC: Misschien dat die grapjassen die niets te vertellen hebben over deze topic zich een ander forumtopic zoeken zodat we de vraagsteller van dit topic met fatsoendelijke raad kunnen helpen.
Wat betreft het antwoord: END OFF TOPIC!
ONN TOPIC: De vraag van de massa is terecht. Ik heb dit een jaar geleden zelf ervaren met de aansluitingen. De radio.... blablabla.... bij mij niet het geval was, heb ik gewoon part 66 gekocht (70 eur).
Verder info vind je op
http://www.autocom.co.uk/pdf/special_music_leads.pdf
Succes

PS Als je wilt, kom je maar eens langs en toon ik wat je nodig hebt op mijn BMW.ONN TOPIC
Misschien dat die grapjassen ervoor zorgen dat er hier op 't forum nog iemand aanwezig is, een topic waar alleen serieuze (lees: droeve, niet humoristische) mensen eens om de 14 dagen een berichtje posten hoef ik niet, dan kan ik evengoed bij een sigarenbandjesverzamelaarsclub gaan :|
(no ofence ta any sigarenbandjesverzamelaarsclub :wink: )

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Relax

Bericht door Relax »

Oléééééééééééééééééé

En nu ga ik ff een ander forumtopic zoeken.

Afbeelding
Plaats reactie