Er zit een contact doosje (wit) standaard klaar aan je lichtunit vooraan. Bij je bmw dealer koop je een aansluitings kabeltje met fiche die je gewoon in dat contact kikt. Ander eind aan je gps. Veel succes.
Ik zie enkel een zwart contactdoosje.
Maar ga je dan niet via de canbus?
Ik dacht dat sommige zumo's de batterij leeghalen als je ze via canbus koppelt?
Idd er zijn er, de gps kan je best niet in de lader laten zitten (toch geen dagen) wil je dat wel dan neem je gewoon een ander aftakpunt. bv je standlicht is een optie.
de stekker is de meest makkelijke en propere oplossing.
Die accessoire stekker is imo dan toch de properste en zekerste oplossing. De canbus sluit daarvan zowiezo de stroomtoevoer af na 1-2 minuten na contact uit, dus uw batterij leegtrekken via dat contact zal niet lukken.
Aftakken van het standlicht kan, maar wordt zelden tot nooit op een correcte manier gedaan (solderen, krimpkous enz...) en leidt dus vroeger of later toch tot kweddelen...
Danny schreef:Idd er zijn er, de gps kan je best niet in de lader laten zitten (toch geen dagen) wil je dat wel dan neem je gewoon een ander aftakpunt. bv je standlicht is een optie.
de stekker is de meest makkelijke en propere oplossing.
Blijkbaar is het zelfs zo dat de houder van een TomTom stroom blijft afnemen zonder de GPS erin, omdat die een ingebouwde transfo heeft om op 5V te komen.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS Lid BMW MC VL.
Ja , 5 mA. Een gezonde moto-accu zal met deze verliesstroom plat zijn na +/- 3 maand.
In de voedingskabel van de TT houder is een stekker voorzien , trek je die uit mekaar dan is het 'probleem' opgelost. Of af en toe eens rijden dat kan ook
Bestelnr zou ondertussen veranderd zijn naar 83300413585.
Prijs was destijds iets van 12 euro + btw.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)