haakse entiel
Moderator: GVN
haakse entiel
ben eens aan het prutsen geweest, om nog langer prutsen te voorkomen
http://groups.msn.com/haakseventiel/shoebox.msnw
http://groups.msn.com/haakseventiel/shoebox.msnw
met RESPEKT is het voor iedereen leuker
-
Iron Gonzo
mooi waar heb je dat vandaan en hoe werkt het systeem??

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: haakse entiel
ik heb eens ergens gelezen dat dit voor onbalans zou zorgenLTpaul schreef:ben eens aan het prutsen geweest, om nog langer prutsen te voorkomen
heb je al iets ondervonden of zijn dat maar fabeltjes
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Re: haakse entiel
ferre10 schreef:ik heb eens ergens gelezen dat dit voor onbalans zou zorgenLTpaul schreef:ben eens aan het prutsen geweest, om nog langer prutsen te voorkomen![]()
![]()
heb je al iets ondervonden of zijn dat maar fabeltjes
ferre
Zou kunnen, maar na eens uitgebalanceerd te zijn moet dat lopen als een trein
ONE LIFE.....LIVE IT!!
Luc,
BMW R1200GSA LC - R100RT
Luc,
BMW R1200GSA LC - R100RT
Het is simpel (moet ook anders kan ik het niet bedenkenIRON GONZO schreef:mooi waar heb je dat vandaan en hoe werkt het systeem??
Wanneer de passing goed is (passen met de hand aangedraaide moer) de rubberen ring terug plaatsen ( zo nodig een extra O-ring, is bij de K noodzakelijk)
Het geheel met de bij geleverde moer aandraaien, verder zoals anders bij het monteren van een band.
Op dit adres http://www.quispelmotoren.nl/ heb ik mijn motor in onderhoud en hebben daar veel ideeën voor eventuele aanpassingen, zoals ook deze.
-
®win
- Contacteer:
Het haakse ventiel waar LTPaul mee aan komt dragen zal, mits het wiel goed gebalanceerd wordt geen probleem opleveren. Het haakse opzetventiel wat jij laat zien kan wel problemen geven. Je krijgt nl. zijwaartse krachten op het bestaande (rechte) ventiel. Dat kan lekkages geven.LOMAX schreef:
Heb dit nog liggen uit lang vervlogen tijden, moet je gewoon op bestaand ventiel schroeven in plaats van plastic afdekstopje,en klaar. Sorry voor onduidelijke foto, en waar ik het ooit gehaald heb weet ik ook al niet meer
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
het klopt wel dat een los opzetstukje ook gaat, maar laat het niet op het ventiel zitten (ook niet proberen, geeft zeker problemen), dus in de bergruimte, dus altijd zoeken, en altijd vuile handen.®win schreef: Het haakse opzetventiel wat jij laat zien kan wel problemen geven. Je krijgt nl. zijwaartse krachten op het bestaande (rechte) ventiel. Dat kan lekkages geven.
Het ding ligt al 10 jaar ongebruikt in mijn berging, en toch had ik het meteen gevonden. Ik wist dat het ooit nog eens van pas zou komen, al was het maar om er een foto van op het forum te plaatsen.LTpaul schreef: het klopt wel dat een los opzetstukje ook gaat, maar laat het niet op het ventiel zitten (ook niet proberen, geeft zeker problemen), dus in de bergruimte, dus altijd zoeken, en altijd vuile handen.
Het probleem is dat je bij het losdraaien ook even weer wat lucht verliest, dus ik liet het er op zitten, maar draaide het zo dicht mogelijk tegen de spaken aan. Maar het ding zal wel voor onbalans zorgen. De juiste kop voor op de slang van de compressor te zetten is de simpelste oplossing.