Da's snel. Merci.Relax schreef:GPS: N51 19.435 E4 31.227
Xenon in je Beemer?
Moderator: GVN
Relax,
Ik denk dat dit de coördinaten zijn van Ter Heide: see topic http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=6059
Blijkbaar had ik iets verkeerd ingegeven op mijn GPS. 'k Heb de straat gevonden, maar enkel huisnr. 10 en 14. 12 zal er logischer wijs wel tussenliggen.
Volgens mij zal het eerder kortbij N51 10.175 E4 20.137 zijn.
Gelieve me te corrigeren als ik mis ben.
Ik denk dat dit de coördinaten zijn van Ter Heide: see topic http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=6059
Blijkbaar had ik iets verkeerd ingegeven op mijn GPS. 'k Heb de straat gevonden, maar enkel huisnr. 10 en 14. 12 zal er logischer wijs wel tussenliggen.
Volgens mij zal het eerder kortbij N51 10.175 E4 20.137 zijn.
Gelieve me te corrigeren als ik mis ben.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Ge zou me begod goe liggen gehad hebben. Enfin, ik denk dat ik het wel zal vinden. En ik heb het gsm nr. van den John nog altijd voor in noodgevallen.Relax schreef:Ken geen bal van GPS.
't Pleit wel in je voordeel dat je weet waarvan het wél de coördinaten zijn.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
YOO
Voila, mijne Xenon is geplaatst, 't is te zeggen, hij zit erin, en de bekabeling is mooi aangesloten e.d, maar dienen ballast kwijtraken was één misserie
Hier ziet ge de kabels vanachter door dienen dop steken, dat gat is iets van een 26mm, mijn klokboortje gaat maar tot 22mm, en 'k heb wat moeten bijvijlen, maar 't is gelukt
De kabels geleiden was 't simpelste van al, op een GS zit 't daar toch vol kabels en steuntjes dus met een spanstripje die aan een bestaande kabel hangen is geen probleem
Maar dan, de ballast kwijtraken, moest da nu kabels hebben van 2m dan was 't geen probleem, maar vermits die kabels maar een goei 35 à 40cm zijn moet dienen ballast dus ergens vooraan kunnen geplaatst worden.
En na een half uurke testen, zoeken, voelen of mijn stuur nog vrij kon draaien, vloeken, nog zoeken, heb ik dan eindelijk een plekske gevonden
Echter, vermits een GS12 énen hoop plastiek is kunt ge 't vergeten van uwen ballast met vijskes vast te hangen, dus komen er enkele spanstripjes aan te pas Nu weet ik wel dat die spanstripkes sterk genoeg zijn, maar ik ga mij toch is van die "heavy duty" stripjes halen, en dan ben ik zeker dat hij niet meer weg kan
't Is misschien niet de beste plaats, only time can tell, maar 't werkt, en ik heb sowieso mijn gewoon lampke in een doosje gestoken, en in mijnen topcase gelegd, voor in 't geval van, ge weet nooit
Ik hoop dat er op een GS11XX méér plaats is, want anders ben ik is benieuwd om te zien waar jullie dienen ballast kwijtgeraakt zijn, als alles goed gaat zal ik er bij zijn, daar ergens rond A'pen, en kan ik mijn bevindingen delen met jullie
Grtz, Philip!
Voila, mijne Xenon is geplaatst, 't is te zeggen, hij zit erin, en de bekabeling is mooi aangesloten e.d, maar dienen ballast kwijtraken was één misserie
Hier ziet ge de kabels vanachter door dienen dop steken, dat gat is iets van een 26mm, mijn klokboortje gaat maar tot 22mm, en 'k heb wat moeten bijvijlen, maar 't is gelukt
De kabels geleiden was 't simpelste van al, op een GS zit 't daar toch vol kabels en steuntjes dus met een spanstripje die aan een bestaande kabel hangen is geen probleem
Maar dan, de ballast kwijtraken, moest da nu kabels hebben van 2m dan was 't geen probleem, maar vermits die kabels maar een goei 35 à 40cm zijn moet dienen ballast dus ergens vooraan kunnen geplaatst worden.
En na een half uurke testen, zoeken, voelen of mijn stuur nog vrij kon draaien, vloeken, nog zoeken, heb ik dan eindelijk een plekske gevonden
Echter, vermits een GS12 énen hoop plastiek is kunt ge 't vergeten van uwen ballast met vijskes vast te hangen, dus komen er enkele spanstripjes aan te pas Nu weet ik wel dat die spanstripkes sterk genoeg zijn, maar ik ga mij toch is van die "heavy duty" stripjes halen, en dan ben ik zeker dat hij niet meer weg kan
't Is misschien niet de beste plaats, only time can tell, maar 't werkt, en ik heb sowieso mijn gewoon lampke in een doosje gestoken, en in mijnen topcase gelegd, voor in 't geval van, ge weet nooit
Ik hoop dat er op een GS11XX méér plaats is, want anders ben ik is benieuwd om te zien waar jullie dienen ballast kwijtgeraakt zijn, als alles goed gaat zal ik er bij zijn, daar ergens rond A'pen, en kan ik mijn bevindingen delen met jullie
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Goed gevonden, Koppel. En knap werk.Koppel!! schreef: 't Is misschien niet de beste plaats, only time can tell, maar 't werkt, en ik heb sowieso mijn gewoon lampke in een doosje gestoken, en in mijnen topcase gelegd, voor in 't geval van, ge weet nooit
Ik hoop dat er op een GS11XX méér plaats is, want anders ben ik is benieuwd om te zien waar jullie dienen ballast kwijtgeraakt zijn, als alles goed gaat zal ik er bij zijn, daar ergens rond A'pen, en kan ik mijn bevindingen delen met jullie
Ik weet natuurlijk niet hoe een 1200GS juist ineen steekt, maar leunt uw ballast nu niet tegen de tank ? De dealer gaat misschien van zijn oren maken als hij ooit de tank wil verwijderen.
Was onder de snavel, t.h.v. de oliekoeler, geen optie ? Of zit daar nu juist géén plastiek waar ge die ballast kunt aan vastschroeven (zoals bij een 1150GS) ?
'k Ben benieuwd om het eens "in 't echt" te zien.
mvg
Hans
YOO
Onder de snavel zelf is onmogelijk, ten eerste, dat ziet ge van opzij, en daar is echt niks, nougabollen om de ballast aan vast te maken, zelfs niet met stripkes
Achter de oliekoeler zou misschien gegaan hebben, maar dan plakt de ballast letterlijk tegen den oliekoeler (net achter de koelribben) en dat kan niet goed gaan mijns insziens, en er onder is zoals onder de snavel geen optie, is trouwens ook géén bevestingingspunt te zien
De enige andere optie was op de lichtblok, net voor mijn tellers, maar volledig in 't zicht, en weer dezelfde miserie van te bevestigen, dus toch maar niet dan.
Tja, moderne moto's hé, veel bazaar, en weinig plaats om meer bazaar te steken
Grtz, Philip!
Denk niet dat 't een probleem is voor de tank te verwijderen (weet wel niet waarvoor die er zou afmoeten, vergeet niet dat da gewoon nen hoop plastiek is daaronder) en als 't een probleem is, met een kniptang is dienen ballast op 5sec. verwijderd, dan moet ik gewoon enkele spanstripkes nemen naderhand, en 't is weer in ordeHans schreef:Goed gevonden, Koppel. En knap werk.Koppel!! schreef: 't Is misschien niet de beste plaats, only time can tell, maar 't werkt, en ik heb sowieso mijn gewoon lampke in een doosje gestoken, en in mijnen topcase gelegd, voor in 't geval van, ge weet nooit
Ik hoop dat er op een GS11XX méér plaats is, want anders ben ik is benieuwd om te zien waar jullie dienen ballast kwijtgeraakt zijn, als alles goed gaat zal ik er bij zijn, daar ergens rond A'pen, en kan ik mijn bevindingen delen met jullie
Ik weet natuurlijk niet hoe een 1200GS juist ineen steekt, maar leunt uw ballast nu niet tegen de tank ? De dealer gaat misschien van zijn oren maken als hij ooit de tank wil verwijderen.
Was onder de snavel, t.h.v. de oliekoeler, geen optie ? Of zit daar nu juist géén plastiek waar ge die ballast kunt aan vastschroeven (zoals bij een 1150GS) ?
'k Ben benieuwd om het eens "in 't echt" te zien.
mvg
Hans
Onder de snavel zelf is onmogelijk, ten eerste, dat ziet ge van opzij, en daar is echt niks, nougabollen om de ballast aan vast te maken, zelfs niet met stripkes
Achter de oliekoeler zou misschien gegaan hebben, maar dan plakt de ballast letterlijk tegen den oliekoeler (net achter de koelribben) en dat kan niet goed gaan mijns insziens, en er onder is zoals onder de snavel geen optie, is trouwens ook géén bevestingingspunt te zien
De enige andere optie was op de lichtblok, net voor mijn tellers, maar volledig in 't zicht, en weer dezelfde miserie van te bevestigen, dus toch maar niet dan.
Tja, moderne moto's hé, veel bazaar, en weinig plaats om meer bazaar te steken
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
YOO
Idd, nu zie je hem niet zitten, tenzij je op de moto zit, en vermits dat dat mijn plaatsje is kan dat géén kwaad
Grtz, Philip!
Idd, nu zie je hem niet zitten, tenzij je op de moto zit, en vermits dat dat mijn plaatsje is kan dat géén kwaad
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Een kleine opmerking, de mensen die een 1200 GS met alarm hebben mogen die plaats die Koppel heeft gebruikt alvast vergeten, want daar zit namelijk de alarmmodule.
En op je vraag waarom ze de tank er zouden moeten afhalen! Ewel als ze bij onderhoud 60.000 Km je remleidingen gaan reinigen of verversen, zoals je het wilt noemen, dan gaat de benzinetank eraf.
Denk dat er juist achter de oliekoeler wel degelijk een plaatsje is voor installatie. Zal morgen ne keer kieken.
Stoffel
En op je vraag waarom ze de tank er zouden moeten afhalen! Ewel als ze bij onderhoud 60.000 Km je remleidingen gaan reinigen of verversen, zoals je het wilt noemen, dan gaat de benzinetank eraf.
Denk dat er juist achter de oliekoeler wel degelijk een plaatsje is voor installatie. Zal morgen ne keer kieken.
Stoffel
YOO
@ Stoffel: strange, die van mij heeft ook een BMW-alarm, en toch is daar plaats voorhanden, ge kunt de ballast ook aan den andere kant zetten, daar is ook plaats, maar dat is 't zo een beetje.
En dat van die remleidingen, als da enkel met ABS-moto's is, dan heb ik géén enkel probleem, want dienen troep heb ik niet
En als 't wel voor mijnen moto is, so what, die 5sec. dat 't duurt om die spanstripkes te verwijderen zal 't verschil niet gaan maken hé
Achter den oliekoeler is er waarschijnlijk plaats, maar dan staat de ballast letterlijk tegen de koeler gemonteerd, en dan is er géén doorstroming van lucht meer mogelijk, en dat is nu net waar de oliekoeler voor dient.
@ Danny: onder de snavel zie je 't wel degelijk, zelfs als je 't niet weet, zet is een GS12 op z'n zijpikkel, en stap eens 5m achteruit, en je ziet quasi den onderkant v.d snavel, laat staan dat er daar nog een bakske van 4x10x10cm onderhangt, propers is anders als ge 't mij vraagt
Waarschijnlijk is de snavel van een GS11XX iets holler langs onderen, dat zou 't verschil kunnen verklaren, maar bij een GS12 is 't echt geen doen daar
Soit, we zullen wel zien daar in A'pen, maar ben ik nu den enigste met een GS12 die een Xenon heeft gekocht, want van anderen heb ik nog niks gehoord
Grtz, Philip!
@ Stoffel: strange, die van mij heeft ook een BMW-alarm, en toch is daar plaats voorhanden, ge kunt de ballast ook aan den andere kant zetten, daar is ook plaats, maar dat is 't zo een beetje.
En dat van die remleidingen, als da enkel met ABS-moto's is, dan heb ik géén enkel probleem, want dienen troep heb ik niet
En als 't wel voor mijnen moto is, so what, die 5sec. dat 't duurt om die spanstripkes te verwijderen zal 't verschil niet gaan maken hé
Achter den oliekoeler is er waarschijnlijk plaats, maar dan staat de ballast letterlijk tegen de koeler gemonteerd, en dan is er géén doorstroming van lucht meer mogelijk, en dat is nu net waar de oliekoeler voor dient.
@ Danny: onder de snavel zie je 't wel degelijk, zelfs als je 't niet weet, zet is een GS12 op z'n zijpikkel, en stap eens 5m achteruit, en je ziet quasi den onderkant v.d snavel, laat staan dat er daar nog een bakske van 4x10x10cm onderhangt, propers is anders als ge 't mij vraagt
Waarschijnlijk is de snavel van een GS11XX iets holler langs onderen, dat zou 't verschil kunnen verklaren, maar bij een GS12 is 't echt geen doen daar
Soit, we zullen wel zien daar in A'pen, maar ben ik nu den enigste met een GS12 die een Xenon heeft gekocht, want van anderen heb ik nog niks gehoord
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Xenon
Hoi Koppel,
Wilde eerst uw ervaring horen ivm het Can bus systeem,
zo te zien is alles goed verlopen
Knappe montage hoor, alleen... ik zit ook met alarm, abs
en al de andere reutemeteut full opt.
veel extra zichtbaarheid toegewenst,
Wilde eerst uw ervaring horen ivm het Can bus systeem,
zo te zien is alles goed verlopen
Knappe montage hoor, alleen... ik zit ook met alarm, abs
en al de andere reutemeteut full opt.
veel extra zichtbaarheid toegewenst,
Mijn Xenon set heb ik eindelijk ontvangen uit de USA...
Ene met een Gele capsule. Moest weer iets speciaals hebben he.
Dat speciale moest ik wel bekopen met het feit dat er bij de capsule een verkeerde connector opzat (Neg. terminal)
Passende goede connector was nergens te verkrijgen dus maar gelijk een nieuw setje connectors erop gezet. (AMP Superseal)
Omdat er bij mijne blackline standaard met radio en speakers is moest ik extra hard zoeken naar een plekje voor de ballast.
Heb nu wel een goed plekje gevonden denk ik ...
Net onder deze "staaf" van het cockpit frame. |
Zal van de week eens wat fotokes trekken.
BTW.. Als jullie een Blackie zien rijden met fel geel licht en running lights grote kans dakikkedaben
Hier een paar foto's:
Ene met een Gele capsule. Moest weer iets speciaals hebben he.
Dat speciale moest ik wel bekopen met het feit dat er bij de capsule een verkeerde connector opzat (Neg. terminal)
Passende goede connector was nergens te verkrijgen dus maar gelijk een nieuw setje connectors erop gezet. (AMP Superseal)
Omdat er bij mijne blackline standaard met radio en speakers is moest ik extra hard zoeken naar een plekje voor de ballast.
Heb nu wel een goed plekje gevonden denk ik ...
Net onder deze "staaf" van het cockpit frame. |
Zal van de week eens wat fotokes trekken.
BTW.. Als jullie een Blackie zien rijden met fel geel licht en running lights grote kans dakikkedaben
Hier een paar foto's:
Laatst gewijzigd door VoYager op 12 mar 2006, 16:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Harry
Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================
Enjoyment is in the journey, not the destination!
==================================
-
- Berichten: 5692
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Voor zij die den A12 Brussel - A'pen nemen: Harald, Bruno, ne collega en ikzelf hebben afgesproken op de parking GB in de Kerkhofstraat in Londerzeel (Aan de lichten A12 naar links, na 300 meter links). Naast Maes-tankstation. OM 09:00 UUR!!!
Zij die meewillen, laat iets weten. Weet ik op wie we moeten wachten.
Zij die meewillen, laat iets weten. Weet ik op wie we moeten wachten.