Windscherm R1150RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Driege
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mar 2017, 20:19
Woonplaats: Geraardsbergen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Windscherm R1150RT

Bericht door Driege »

Beste Motards

Ik heb wat zitten zoeken op het internet naar een verhoogd scherm voor mijn BMW R1150RT.

Ben 1m94 en zit op de hoogste positie op mijn zadel en krijg alle wind op mijn helm.

Heeft er iemand enige ervaring met het merk Secdem windschermen.

Hier wordt er ene aangeboden voor 176euro. Wat denken jullie ervan?

http://www.wema-import.nl/secdem-windsc ... mw-r1150rt

Of is goedkoop,duurkoop?

Mvg

Dimitri
Beter 10 vliegen op je kuip, dan eentje in je slaapkamer
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Windscherm R1150RT

Bericht door edargpu »

Deze https://www.rad.eu/nl/c/p/633-givi-verh ... d241st.htm" onclick="window.open(this.href);return false; al eens bekeken bij RAD.Had deze destijds ook gemonteerd zitten op mijn RT.Vind het voor z'n prijs wel een goed scherm en goede windbescherming.Bij RAD mag je denk ik wel proefrijden ook met dit sherm vooraleer over te gaan tot aankoop!
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Driege
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mar 2017, 20:19
Woonplaats: Geraardsbergen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Windscherm R1150RT

Bericht door Driege »

edargpu schreef:Deze https://www.rad.eu/nl/c/p/633-givi-verh ... d241st.htm" onclick="window.open(this.href);return false; al eens bekeken bij RAD.Had deze destijds ook gemonteerd zitten op mijn RT.Vind het voor z'n prijs wel een goed scherm en goede windbescherming.Bij RAD mag je denk ik wel proefrijden ook met dit sherm vooraleer over te gaan tot aankoop!
Edargpu :wink:
Beste Edargpu

Bedankt voor uw bericht. Had dat scherm van Givi ook al opgemerkt toen ik mijn kleren daar had gekocht deze maand.
Heb probleem is dat het scherm enkel kan gemonteerd worden op een R1150RT van bwj 02 tot 04
Vraag me niet hoe dit komt, maar denk dat het te maken heeft met de gaten in het scherm om deze te bevestigen.

Groeten Dimi
Beter 10 vliegen op je kuip, dan eentje in je slaapkamer
MaartenGS-R-RT
Berichten: 196
Lid geworden op: 31 mei 2013, 15:41
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Windscherm R1150RT

Bericht door MaartenGS-R-RT »

Al eens gedacht hieraan: https://www.bikersbuyit.com/Shops/bbiho ... 50_RT.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Verkrijgbaar in verschillende hoogtes.
Driege
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mar 2017, 20:19
Woonplaats: Geraardsbergen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Windscherm R1150RT

Bericht door Driege »

gsquintet schreef:Al eens gedacht hieraan: https://www.bikersbuyit.com/Shops/bbiho ... 50_RT.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Verkrijgbaar in verschillende hoogtes.
Hoi gsquintet

Ja klopt. Heb eigenlijk interesse in die hoogste scherm. Heb er veel goeds over gelezen omwille de V vorm tegen turbulentie.
Hebt u er ervaring mee? Uiteraard is de prijs duurder. Vandaar mijn vraag of er iemand dat scherm kent voorgaand in mijn bericht van 176€. Want heb nog interesse in de brabus detecto schijfremslot. En waar ik kan besparen wil ik dat ook doen maar niet ten koste van kwaliteit anderzijds. :grin:
Beter 10 vliegen op je kuip, dan eentje in je slaapkamer
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Windscherm R1150RT

Bericht door edargpu »

Driege schreef:
edargpu schreef:Deze https://www.rad.eu/nl/c/p/633-givi-verh ... d241st.htm" onclick="window.open(this.href);return false; al eens bekeken bij RAD.Had deze destijds ook gemonteerd zitten op mijn RT.Vind het voor z'n prijs wel een goed scherm en goede windbescherming.Bij RAD mag je denk ik wel proefrijden ook met dit sherm vooraleer over te gaan tot aankoop!
Edargpu :wink:
Beste Edargpu

Bedankt voor uw bericht. Had dat scherm van Givi ook al opgemerkt toen ik mijn kleren daar had gekocht deze maand.
Heb probleem is dat het scherm enkel kan gemonteerd worden op een R1150RT van bwj 02 tot 04
Vraag me niet hoe dit komt, maar denk dat het te maken heeft met de gaten in het scherm om deze te bevestigen.

Groeten Dimi
Ben je dit wel zeker. Zou echt niet weten wat het verschil is. Denk een foutje in de advertentie van RAD. 'k Zou toch ff langs gaan en eens de ruit presenteren op jouw motor!
Grtz Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Driege
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mar 2017, 20:19
Woonplaats: Geraardsbergen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Windscherm R1150RT

Bericht door Driege »

edargpu schreef:
Driege schreef:
edargpu schreef:Deze https://www.rad.eu/nl/c/p/633-givi-verh ... d241st.htm" onclick="window.open(this.href);return false; al eens bekeken bij RAD.Had deze destijds ook gemonteerd zitten op mijn RT.Vind het voor z'n prijs wel een goed scherm en goede windbescherming.Bij RAD mag je denk ik wel proefrijden ook met dit sherm vooraleer over te gaan tot aankoop!
Edargpu :wink:
Beste Edargpu

Bedankt voor uw bericht. Had dat scherm van Givi ook al opgemerkt toen ik mijn kleren daar had gekocht deze maand.
Heb probleem is dat het scherm enkel kan gemonteerd worden op een R1150RT van bwj 02 tot 04


Vraag me niet hoe dit komt, maar denk dat het te maken heeft met de gaten in het scherm om deze te bevestigen.

Groeten Dimi
Ben je dit wel zeker. Zou echt niet weten wat het verschil is. Denk een foutje in de advertentie van RAD. 'k Zou toch ff langs gaan en eens de ruit presenteren op jouw motor!
Grtz Edargpu :wink:
Ja heel zeker

Had nog eens bevestiging gevraagd via mail naar Rad Drongen en blijkbaar past deze niet op een R1150RT van bwj 2001
Beter 10 vliegen op je kuip, dan eentje in je slaapkamer
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Windscherm R1150RT

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik zou niet weten op welke criteria RAD beslist dat dit scherm niet past op een 1150RT van 2001. De originele schermen zijn allemaal hetzelfde van 2000 tot 2006 voor de 1150RT...
Idem voor de bevestigingsystemen.
Volgens mij verwarren ze met de 1100RT die tot 2001 gebouwd is. Die schermen zijn idd verschillend vd 1150. In hun cataloog zal gewoon geen 1150RT van 2001 instaan omdat de 1100 toen ook nog in produktie was.
Ik zou de gok wagen als je dat echt zou willen. Past het niet (kan ik mij niet voorstellen) dan wissel je het gewoon terug om, doen ze niet moeilijk over.
Het zijn geen slechte gasten bij RAD maar hun kennis reikt vaak maar zo ver als de kataloog... :grin: Kan je ze niet kwalijk nemen, je kan onmogelijk alles weten van alle merken en alle modellen, ik ken bv enkel iets van BMW's :mrgreen:

Edit: ik zie net dat het in stock is in drongen, dan ga je toch gewoon eens passen, 4 boutjes zal je nog wel kunnen los en vastdraaien vermoedelijk? :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
edargpu
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
Woonplaats: Deinze
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Windscherm R1150RT

Bericht door edargpu »

Das netjes uitgelegd Dirk. Zo dacht ik er toch ook over.
Edargpu :wink:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Windscherm R1150RT

Bericht door Relax »

Ik had ooit een Secdem op mijn RT. Prima scherm, zowel kwalitatief als qua bescherming. Ben zelf 1.90m.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Driege
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mar 2017, 20:19
Woonplaats: Geraardsbergen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Windscherm R1150RT

Bericht door Driege »

Hoi iedereen
Ben dus op aanraden van Luc en jullie bij RAD langs gegaan ivm met mijn scherm.
Blijkt dus een probleem te zijn dat de R1150RT niet voorkomt in hun systeem die zo is meegedeeld is geweest voor de Italianen van Givi.
Piet, die alles weet heeft me een knap scherm verkocht van Givi voor een pinuts van 75 euro omdat er klein krasje op zat :-P
Deze past perfect op de moto en wat een verschil.
Voorgaand kon ik niet met mijn helm open rijden vanaf 85 km/u. Nu kan ik dat zelfs tot 130km/u, (meer had ik niet gereden met die wielertoeristen in de buurt van Geraardsbergen :grin: )
Het leuke was dat het een cadeautje was van het vrouwtje :lol:

Merci voor de tips mannen

Groeten,

Dimitri
Beter 10 vliegen op je kuip, dan eentje in je slaapkamer
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Windscherm R1150RT

Bericht door Relax »

Piet rules.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Windscherm R1150RT

Bericht door Dirk Pauwels »

Dan had Piet beter zelf op de vragen geantwoord op de website want zo te zien aan de commentaren hadden ze toch een scherm of 3-4 meer kunnen verkopen.... die italianen toch hé..... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Driege
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mar 2017, 20:19
Woonplaats: Geraardsbergen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Windscherm R1150RT

Bericht door Driege »

Dirk Pauwels schreef:Dan had Piet beter zelf op de vragen geantwoord op de website want zo te zien aan de commentaren hadden ze toch een scherm of 3-4 meer kunnen verkopen.... die italianen toch hé..... :lol:
Had ik ook tegen Piet gezegd.
Of op zijn minst de medewerkers achter de pc's inlichten dat het scherm wel past op de type van 2001.

Maar ja, Piet weet alles :lol: Toffe pé trouwens :roll:
Beter 10 vliegen op je kuip, dan eentje in je slaapkamer
Plaats reactie