Afwerking en GPS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
marcpe

Afwerking en GPS

Bericht door marcpe »

hallo

Een vraagje over de 1200RT.
Weet er iemand of het normaal is dat de rechter binnenkant boven het voorwiel NIET is afgewerkt (dubbele wand) en de linker kant wel :?: :?
Langs rechts staat er "denk ik " een soort van lucht inlaat voor de motor.

En dan nog een vraagje in verband met GPS, waar kan ik ergens als het contact op staat, stroom nemen voor de GPS :? en als het contact af staat, de stroom onderbroken is :?: :?

Ik weet zeker dat er hier een paar slimmerikken tussen zitten die dat kunnen oplossen :lol: wand ik heb hier op dit forum al veel opgestoken
waarvoor mijn dank aan allen :D :wink: :lol:
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Ik heb mijn Gps kabel rechtstreeks op de batterij aangesloten. Moet wel een zekering tussen. Bij niet gebruik is het beste de zekering eruit te halen anders zal het kontakt dat onder spanning staat door inwerking van zout oxideren. Dit laatste natuurlijk enkel als je in winterse omstandigheden rijdt.
Gele: wel snel , niet rap
marcpe

Bericht door marcpe »

Hallo gele

Ik heb bij mijn 1200RT in het bakje rechts vooraan een dubbele sigarettenaansteker gemonteerd maar nog niet aangesloten, omdat ik de GPS ook in de auto gebruik, gebruik ik die stekker ook daar, dus kan ik niet anders :?
Teutoon

Afwerking en GPS

Bericht door Teutoon »

Hallo marcpe

Ik heb mijn GPS op de kabels aan de binnenkant van de stekker aan de linkerkant aangesloten.
Ik heb er wel een zekering tussen gestoken, je weet maar nooit.
Het voordeel is dat je de stekker nog altijd kan gebruiken en de GPS uitschakelt wanneer je motor afstaat.
BMW Motor Club Vlaanderen
R1200RT
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Mijn keuze om rechtstreeks op de batterij aan te sluiten is omdat ik altijd eerst de gps aanzet zodat deze zijn sattelieten kan zoeken terwijl ik ondertussen mijn sleutels zoek, dat dingske om dat vijske van de gpshouder vast te zetten, handschoenen aandoen, nog 't een en ' ander tegen iemand vertellen, ...... Ja, 'k ben niet van de rapste maar wel snel.
'k Moet er nog wel eens werk van maken om die kabel door het gaatje van de ruitlift te foefelen en een beetje proper weg te werken, nu hangt hij daar nog een beetje te bengelen.
Zal zijn voor als het wat warmer is :P

marcpe, dat van die afwerking heb ik nog nooit op gelet :oops: wat ik al wel gezien heb is dat in het stuurgat (of hoe dat ook noemt) een stukske ijzer met een gaatje te zien is, iemand een idee waar dat voor kan dienen?
Paul vde

Bericht door Paul vde »

Hoi

Boven aan het (balhoofd) voor de tank zit een kleine stekker die is daar voorzien voor een GPS aan te sluiten of intercom.Die stekker kunt u kopen bij BMW en moet u die er niet af knippen.
Als het kontakt op staat ,staat er spanning op ,zet u het kontakt af dan valt de spanning pas na enkele sec.weg.
Maar gelijk De GELE, aan de batt. aansluiten heeft zijn voordelen.U moet het kontakt niet op zetten moest u iets op zoeken op de gps of instellen en spaart u de batt. zeker in de winter hebben de batt. het zo al moeilijk.

grts Paul
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Paul vde schreef:Hoi

Boven aan het (balhoofd) voor de tank zit een kleine stekker die is daar voorzien voor een GPS aan te sluiten of intercom.Die stekker kunt u kopen bij BMW en moet u die er niet af knippen.
grts Paul
Volgens mijn informatie (BMW-dealer) is de stekker enkel voor de BMW-GPS. Voor de 2610/2720 zou dat niet gaan.
'k heb dat zelf nooit getest en heb die fiche zelfs nog niet bekeken dus het kan zijn dat ze mij blaaskes hebben wijsgemaakt :?
Rakthi

Bericht door Rakthi »

Die BMW GPS is toch ook gewoon ene van Garmin? Je kan een adapotor stekker kopen die daar op past.
Vin Diesel

Bericht door Vin Diesel »

Gele schreef:Volgens mijn informatie (BMW-dealer) is de stekker enkel voor de BMW-GPS. Voor de 2610/2720 zou dat niet gaan.
'k heb dat zelf nooit getest en heb die fiche zelfs nog niet bekeken dus het kan zijn dat ze mij blaaskes hebben wijsgemaakt :?
Ook hier weer misschien het CAN-bus / anti-diefstal systeem dat roet in het eten gooit :?:
Microsoft : Possibly not the biggest evil in the world, but definitely in the top 10
Vline

Bericht door Vline »

Ik heb de console en het kabeltje van mijn 2610 laten moteren door de dealer.
Bij contact aan gaat ook de gps op en bij contact uit gaat die na ongeveer 30 sec uit.
De CAN-bus stelt de externe verbruikers na 30 sec buiten werking.
marcpe

Bericht door marcpe »

Jo de mannen

Mijn GPS is een Mio Pocket pc en werkt op de sigareten aansteker en die moet aan de kabel blijven voor in de auto, dus heb ik een dubbele sigarettenstekker (vrouwtje) gekocht en die in dat bakje rechts vooraan geplaatst en dat ga ik dan maar rechtstreeks aan de bat aansluiten met een zekering tussen :? :?

Dat van die afwerking "dubbele wand" bevind zich achter het rechter BMW logo vooraan, ik heb dat opgemerkt tijdens zijn eerste poetsbeurt :lol: na nog maar 300 km :cry:
er staan daar een paar patjes en haakjes voor vijzen in te draaien aan zonder wand :?

Marc
JohanGS

Bericht door JohanGS »

Vline schreef:Ik heb de console en het kabeltje van mijn 2610 laten moteren door de dealer.
Bij contact aan gaat ook de gps op en bij contact uit gaat die na ongeveer 30 sec uit.
De CAN-bus stelt de externe verbruikers na 30 sec buiten werking.
Bij mij is mijn Garmin 2610 ook rechtstreeks op de canbus aangesloten door de dealer :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
marcpe

Bericht door marcpe »

Hallo

Dat van die wand is in orde, ben naar de dealer geweest ,
en de GPS ook

Dank aan allen voor de goede tips :lol:

Groetjes Marc
Bieke Louis

Bericht door Bieke Louis »

als je een extra prise plaatst rechtstreeks op de batterij, natuurlijk met zekering, kan deze ook gebruikt worden voor andere doeleinden
bv: een optimate lader, een werklampje en andere. :arrow: de boordcomputer (canbus) anvaard deze niet,,, :arrow: de stroomvoorziening valt niet weg na 30 seconden /// :arrow: :arrow: de gps blijft opstaan bij een stop als je een track aan het opslagen bent waardoor deze niet in vele stukken word gekapt :)
groetjes Bieke
imker op een R1200RT - onthaalmedewerker regio Mechelen
https://picasaweb.google.com/BiekeLouis/MijnBijen" onclick="window.open(this.href);return false; en andere
Gele
Contacteer:

montage gps op 1200rt

Bericht door Gele »

Dit weekend heb ik de gps kabel eens op een deftige manier geinstalleerd.
Je kan de foto's zien op http://www.alfamaster.be/motorritten/Gp ... index.html
De houder is wel een prototype van Notter Nederland die ik gekregen heb om te testen. Staat nog niet helemaal op punt, er wordt aan gewerkt :)
Plaats reactie