Startknop Vastgevroren
Moderator: GVN
-
George Michael
Startknop Vastgevroren
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
-
George Michael
identiek hetzelfde meegemaakt met mijn startknop deze winter
's morgens te koud om een bijzonder vuile moto te kuisen, toerke gaan doen....
na de middag bij een bescheiden zonnetje gepoetst met een sopje bij mijn ouders,terug gaan rijden, na een tankstop startknop vastgevrozen
losgekregen met wd40 van behulpzame mens ,
bij het arriveren bij mijn ouders direct terug proberen te starten.....
weeral bevrozen!
gedemonteerd en met haardroger alles droog geblazen en ingespoten
's anderendaags 'smorgens na overnachting op straat ( de moto ) kontaktslot bevrozen en mijn twee koffersloten niet open te krijgen
met ice-spray kontakt los gekregen , ketting en kryptonite slot achtergelaten aan paal ( kofferssloten niet open te krijgen ) een half uur later onderweg kwam alles terug los
dus..... ik poets nooit meer bij vriesweer !!!!!!

's morgens te koud om een bijzonder vuile moto te kuisen, toerke gaan doen....
na de middag bij een bescheiden zonnetje gepoetst met een sopje bij mijn ouders,terug gaan rijden, na een tankstop startknop vastgevrozen
losgekregen met wd40 van behulpzame mens ,
bij het arriveren bij mijn ouders direct terug proberen te starten.....
weeral bevrozen!
gedemonteerd en met haardroger alles droog geblazen en ingespoten
's anderendaags 'smorgens na overnachting op straat ( de moto ) kontaktslot bevrozen en mijn twee koffersloten niet open te krijgen
met ice-spray kontakt los gekregen , ketting en kryptonite slot achtergelaten aan paal ( kofferssloten niet open te krijgen ) een half uur later onderweg kwam alles terug los
dus..... ik poets nooit meer bij vriesweer !!!!!!
-
George Michael
Dat van niet poetsen met vriesweer begrijp ik heel goed. Het enige wat ik doe is het pekel eraf spuiten en proberen geen water in de buurt van de sloten en STARTKNOP te krijgen.
Mijn handen jeuken wel om hem eens goed te wassen. Laat de lente maar komen, lekker in de tuin aan het motorje poetsen. Mijn motor is zoals op het linker plaatje maar momenteel ziet bijvoorbeeld de cardan er zo uit en zijn de velgen bijna zwart:

Mijn handen jeuken wel om hem eens goed te wassen. Laat de lente maar komen, lekker in de tuin aan het motorje poetsen. Mijn motor is zoals op het linker plaatje maar momenteel ziet bijvoorbeeld de cardan er zo uit en zijn de velgen bijna zwart:

Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
-
hla
- Contacteer:
Kuisen is goed voor mensen die niet veel rijden. En ik bedoel dat dan in dagen, niet in Km.
Als je iedere dag de baan op gaat, dan heeft dat heel de winter door geen zin. Van zodra hij terug buiten komt, dus de dag erna reeds, kun je al weer niet meer zien je hij gekuist was
Ik kuis de mijne enkel met een vochtige doek en beperk mij tot de omkasting. De rest blijft vuil tot in de zomer. Tot het eens een aantal dagen na elkaar droog is
En dan maar ik er werk van juist bij het begin van een weekend.
Dan kunnen we eens "proper" op straat komen
Als je iedere dag de baan op gaat, dan heeft dat heel de winter door geen zin. Van zodra hij terug buiten komt, dus de dag erna reeds, kun je al weer niet meer zien je hij gekuist was
Ik kuis de mijne enkel met een vochtige doek en beperk mij tot de omkasting. De rest blijft vuil tot in de zomer. Tot het eens een aantal dagen na elkaar droog is
En dan maar ik er werk van juist bij het begin van een weekend.
Dan kunnen we eens "proper" op straat komen
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
-
Bieke Louis
Dagelijks de baan op en elke dag afgespoten na de morgenrit, voor de winter alle gevoelige knoppen en sloten ingespoten met silicone-olie, tot heden nog geen last gehad, behoudens 1x het slot van de topkoffer waar de ijspegels aangevrozen waren
, met de haardroger ontdooit en weer ingespoten.
poetsen zal er wel is van komen als het warmer is
ben hier toch geen maniak van
Groetjes Bieke Louis
poetsen zal er wel is van komen als het warmer is
Groetjes Bieke Louis
imker op een R1200RT - onthaalmedewerker regio Mechelen
https://picasaweb.google.com/BiekeLouis/MijnBijen" onclick="window.open(this.href);return false; en andere
https://picasaweb.google.com/BiekeLouis/MijnBijen" onclick="window.open(this.href);return false; en andere