GPS-ontvangst
Moderator: GVN
-
patrickvandenbranden
GPS-ontvangst
Beste,
terug van vakantie en de garmin 2610 in de wagen geplaatst. Vanaf Bellegarde (Frankrijk) tot Albertville, toch 100km geen of zeer slechte ontvangst. Het betreft een breed dal, betrokken lucht doch geen regen of sneeuw.
Bij terugkomst over een afstand van 300km slechte of totaal geen ontvangst dus met de gps niets kunnen aanvangen. Betrof wel regen en sneeuw dus zeer slechte omstandigheden zoals jullie op TV konden zien.
Bij de terugrit heb ik de bijgeleverde antenne geplaatst zowel onderaan als bovenaan de voorruit en de zijruit. (kabel met metalen plaatje op strook met zuignappen) Ik rij met een Toyota Avensis Verso.
Collega reed met een tom-tom en had geen probleem.
Mijn Truus zei om de haverklap: ontvangst weggevallen.
Een totaal teleurgestelde Garmin auto rijder.
ook met de moto als ik in de smalle straten ban Brussel kom valt de ontvangst veel weg.
What's the problem?
Patrick BMW
terug van vakantie en de garmin 2610 in de wagen geplaatst. Vanaf Bellegarde (Frankrijk) tot Albertville, toch 100km geen of zeer slechte ontvangst. Het betreft een breed dal, betrokken lucht doch geen regen of sneeuw.
Bij terugkomst over een afstand van 300km slechte of totaal geen ontvangst dus met de gps niets kunnen aanvangen. Betrof wel regen en sneeuw dus zeer slechte omstandigheden zoals jullie op TV konden zien.
Bij de terugrit heb ik de bijgeleverde antenne geplaatst zowel onderaan als bovenaan de voorruit en de zijruit. (kabel met metalen plaatje op strook met zuignappen) Ik rij met een Toyota Avensis Verso.
ook met de moto als ik in de smalle straten ban Brussel kom valt de ontvangst veel weg.
What's the problem?
Patrick BMW
Groeten
Patrick Beemer
Patrick Beemer
heel waarschijnlijk heb je zo een ruit met strip tussen in,deze strip laat miniem ontvangs van sattelieten voor de gps door ,dan is je ontvangst inderdaad heel slecht en moet je een extra antenne plaatsen !
en je vriend zal zo geen ruit hebben zeker ?
en je vriend zal zo geen ruit hebben zeker ?
en maar klagen over bmw en toch mijn grote liefde! maar het is wel de laaste bucht met wielen
Re: GPS-ontvangst
Patrick Van den Branden schreef:Beste,
What's the problem?
Patrick BMW
Heb al gehoord dat het beter is na een harde reset
Om een harde reset te doen:
-Het toestel moet uit staan
-Houdt de bovenste twee toetsen (page + menu) ingedrukt en zet het toestel aan.
Als dit goed gegaan is zul je de kaart van Amerika zien en zijn de schermteksten en spraak weer Engels. Detailkaarten blijven wel aanwezig, maar routes, waypoints en tracks zijn gewist.
Het zoeken van satellieten kan ook langer duren dan anders, het toestel denkt namelijk dat hij (of zij) in amerika zit.
Gele: wel snel , niet rap
-
®win
- Contacteer:
Zowel bij mijn vorige auto (gelamineerde voorruit met metaal coating) als bij mijn huidige (voorruitverwarming) heb ik ontvangstproblemen zonder externe antenne. Ik heb dan ook een externe antenne van merk San Jose Navigation. Deze zal via de Garmin dealer verkrijgbaar zijn voor ca. € 50,=. De antenne heb ik op het dak geplaatst (magneet) en de ontvangst is daarmee onbelemmerd. Bij aanschakelen heb ik direct goede ontvangst op 5-6 satellieten, en dat wordt daarna al beter.
Het nadeel van ontvangst tussen spleetjes en kiertjes (coatingvrije stukjes in de ruit) is dat het zicht op de hemel erg beperkt is. Als je daarbij nog in een dal rijdt of in een bomenrijk gebied, dan kan de GPS te weinig satellieten zien om te navigeren. Het resultaat daarvan ken je inmiddels.
Het nadeel van ontvangst tussen spleetjes en kiertjes (coatingvrije stukjes in de ruit) is dat het zicht op de hemel erg beperkt is. Als je daarbij nog in een dal rijdt of in een bomenrijk gebied, dan kan de GPS te weinig satellieten zien om te navigeren. Het resultaat daarvan ken je inmiddels.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
Antenne
Bij de meeste auto's met coating-ruiten is er een "tolpoortje"op de ruit.
Zoals bij Citroën bovenaan achter de spiegel.
Dit om tarriferingstoestellen bij automatische betaling op tolwegen een goed ontvangst te bezorgen.
Bij sommige ruiten te herkennen omdat daar zwarte puntjes zijn aangebracht.
Dit om tarriferingstoestellen bij automatische betaling op tolwegen een goed ontvangst te bezorgen.
Individuen maken de kudde
-
®win
- Contacteer:
Re: Antenne
Een dergelijk open vlak in de ruit heeft goed 'zicht' naar voren, schuin omhoog (daar waar de lezer zit voor het innen van de onvrijwillige sponsoring). De satelliethemel die de GPS nodig heeft is rondom.RedBeemer schreef:Bij de meeste auto's met coating-ruiten is er een "tolpoortje"op de ruit.
Groet,
Erwin
Erwin
-
....
Inderdaad bij een Termischeruit heb je geen ontvangs daarvoor dient de buitenantenne,Snap dus niet dat het signaal wegvalt want dat kan niet,door zo'n ruit heb je helemaal geen ontvangst
Dus daar zal het niet aan liggen.
Maar waarom je geen verbinding hebt op je moto in Brussel dat vind ik raar
Het is wel zo als je geen lucht ziet boven je hoofd dan kan de GPS ook geen signaal ontvangen he
Maar het weer heeft er helemaal niets mee te maken.
Mijn persoonlijke mening is dat er iets scheeld met je GPs
Grt
Mo
Dus daar zal het niet aan liggen.
Maar waarom je geen verbinding hebt op je moto in Brussel dat vind ik raar
Het is wel zo als je geen lucht ziet boven je hoofd dan kan de GPS ook geen signaal ontvangen he
Maar het weer heeft er helemaal niets mee te maken.
Mijn persoonlijke mening is dat er iets scheeld met je GPs
Grt
Mo
Re: GPS-ontvangst
Patrick Van den Branden schreef:Beste,
What's the problem?
Patrick BMW
Twee mogelijke redenen en een meer voorkomend probleem bij slechte GPS-fix voor positie bepaling
- Slechte GPS ontvanger (lijkt me onwaarschijnlijk, maar kan)
- Garmin is niet is staat geweest om GPS-fix te doen. Als je dit niet korrigeerd, blijf je "slechte ontvangst" hebben.
Oplossing. Ga met je toestel buiten de auto staan, of als je hem op de moto geinstalleerd hebt, zet je de moto af en zorg je dat je in een open omgeving staat. Ongeveer 5-10 minuten wachtten , en kijken op de GPS status, of je een goede positie-fix hebt. Probleem zou moeten opgelost zijn.
De straten in Brussel.......tja daar is weinig aan te doen als je niet met een buitenantenne werkt. Je rijdt tussen "hoge" gebouwen en de huidge gps systemen moeten normalerwijs 3 GPS-sattelieten ontangen voor korrekte positiebepaling.
-
patrickvandenbranden
Thanxs,
- die harde reset met als gevolg de kaart van Amerika geeft dat een probleem om daarna terug naar de huidige Nederlandstalige mappen te gaan. Kortom zijn er veranderingen dan.
- Hoe vind ik de GPS-status.
Ik heb het toestel gekocht bij de Hobbyist in Nederland gezien zij als enige (samen met Notter) de perfekte steun en helpknoppen hadden. Bij de aankoop kreeg ik er een externe antenne bij.
- Kan ik die op het dak plaatsen .
- Is hetwaterdicht en hoe breng ik de kabel aan.
- Is er een mogelijkheid om een vaste antenne te hebben en wie plaatst die want een draadje langs de zijdeur vind ik maar niks.
Veel vragen maar ja als leek
Groetjes
Pat BMW
- die harde reset met als gevolg de kaart van Amerika geeft dat een probleem om daarna terug naar de huidige Nederlandstalige mappen te gaan. Kortom zijn er veranderingen dan.
Ik heb het toestel gekocht bij de Hobbyist in Nederland gezien zij als enige (samen met Notter) de perfekte steun en helpknoppen hadden. Bij de aankoop kreeg ik er een externe antenne bij.
- Kan ik die op het dak plaatsen .
- Is hetwaterdicht en hoe breng ik de kabel aan.
- Is er een mogelijkheid om een vaste antenne te hebben en wie plaatst die want een draadje langs de zijdeur vind ik maar niks.
Veel vragen maar ja als leek
Groetjes
Pat BMW
Groeten
Patrick Beemer
Patrick Beemer
-
®win
- Contacteer:
Is het geen Europese SP2610? Bij mijn GPS is de basemap die van Europa.Patrick Van den Branden schreef:Thanxs,
- die harde reset met als gevolg de kaart van Amerika geeft dat een probleem om daarna terug naar de huidige Nederlandstalige mappen te gaan.
Menu -> Info -> GPS InfoKortom zijn er veranderingen dan.
Als dit zoeen is als achter mijn link (met magneet), dan ja.- Kan ik die op het dak plaatsen .
Zelfde vooronderstelling als bij vorige vraag: ja, langs ramen achter de rubbers, via een deur of klapraampje naar buiten.- Is hetwaterdicht en hoe breng ik de kabel aan.
Heb ik geen ervaringen mee / nooit over gelezen, maar ongetwijfeld zijn er andere externe antennes passend te maken. Ook vaste. Dan is het alleen een kwestie wat je ervoor wilt betalen. Bovendien lijkt me dat je dan een gat in je dak moet boren.- Is er een mogelijkheid om een vaste antenne te hebben en wie plaatst die want een draadje langs de zijdeur vind ik maar niks.
Groet,
Erwin
Erwin
-
®win
- Contacteer:
Gevonden:

Staat op de site van garmin.de -> externe Antennen, Übersicht & Vergleich
Prijs in Duitsland: € 125,-
http://www.garmin.de/Show-Zubehoer.php?znr[1]=500043
Hier het overzicht.

Staat op de site van garmin.de -> externe Antennen, Übersicht & Vergleich
Prijs in Duitsland: € 125,-
http://www.garmin.de/Show-Zubehoer.php?znr[1]=500043
Hier het overzicht.
Laatst gewijzigd door ®win op 07 mar 2006, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Erwin
Erwin
fluppie schreef:Hallo Patrick
een klant van ons heeft de magnetische antenne aan de binnenkant van zijn kofferdeksel geplaatst, kabel naar voor geleid en heeft daar prima ontvangst mee.
Groetjes
fluppie
Da snap ik nie, dacht altijd dat een GPS toestel de satelieten moest zien
ONE LIFE.....LIVE IT!!
Luc,
BMW R1200GSA LC - R100RT
Luc,
BMW R1200GSA LC - R100RT
Hallo,
Bij alle wagen met warmtewerende voorruit plaatsen wij de externe antenne ter hoogte van de ruitenwissers.Deze kan geplaatst worden onder het plastiekafdekking die er meestal aanwezig is. uitzonderlijk dienen we hem met siliconelijm te bevestigen onderaan de vooruit.
Bij bepaalde wagens(zoals Laguna) met warmtewerende voorruit is er dus ter hoogte van de binnenspiegel een vrij stuk (voor kaartlezers) hier kan men de externe antenne soms ook plaatsen. Wel voorzorgen dat men de antenne nog steeds correct plaatst.
Groeten
Bij alle wagen met warmtewerende voorruit plaatsen wij de externe antenne ter hoogte van de ruitenwissers.Deze kan geplaatst worden onder het plastiekafdekking die er meestal aanwezig is. uitzonderlijk dienen we hem met siliconelijm te bevestigen onderaan de vooruit.
Bij bepaalde wagens(zoals Laguna) met warmtewerende voorruit is er dus ter hoogte van de binnenspiegel een vrij stuk (voor kaartlezers) hier kan men de externe antenne soms ook plaatsen. Wel voorzorgen dat men de antenne nog steeds correct plaatst.
Groeten
als het even niet lukt... kruip op je GS... en het zal lukken