Hogedrukreiniger?
Moderator: GVN
Hogedrukreiniger?
Nu de wegen er weer "mooi wit" bijliggen, kom ik 's avonds thuis met gratis zout voor een hele week.
Omdat ik niet altijd de mogelijkheid heb om mijn vriend onmiddellijk bij thuiskomst een wasbeurt te geven, dacht ik er aan om het zout weg te spoelen (lees spuiten) met de hogedruk.
Ik weet dat dit veelal wordt afgeraden, maar ik kan de druk instellen tussen 20 en 125 bar.
Graag suggesties en alvast bedankt.
Omdat ik niet altijd de mogelijkheid heb om mijn vriend onmiddellijk bij thuiskomst een wasbeurt te geven, dacht ik er aan om het zout weg te spoelen (lees spuiten) met de hogedruk.
Ik weet dat dit veelal wordt afgeraden, maar ik kan de druk instellen tussen 20 en 125 bar.
Graag suggesties en alvast bedankt.
-
Iron Gonzo
Geen probleem om het weg te spuiten met hoge druk wel opletten dat je alle scharniertjes daarna eens inspuit met wd40. Vooral aan de versnelings pedaal.
Ook zien dat je overvloedig spoelt(spuit) en met koud water anders wordt de pekel hardnekkiger
Veel Spuitgenot
Ook zien dat je overvloedig spoelt(spuit) en met koud water anders wordt de pekel hardnekkiger
Veel Spuitgenot
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
een hogedruk gebruiken en een hogedruk gebruiken is een groot verschil
de smeerpunten (lagers, scharnier zijpikkel, middenbok, ontlluchting kardanhuis, luchtfilter-ingang enz...)vermijdend kan dit wel geen kwaad, doe het vanop een afstand en 't is nie echt een probleem, anderzijds als je een hogedruk hebt , heb je ook een waterpunt en kan je hem ook zo met de tuinslang afspoelen
is 't om een beetje terug "proper" te maken dan helpt de hogedruk ook maar halvelings hoor, er gaat niks boven een spons...
maar de brokken zijn eraf daarin helpt de hoge druk dan weer wel...
de smeerpunten (lagers, scharnier zijpikkel, middenbok, ontlluchting kardanhuis, luchtfilter-ingang enz...)vermijdend kan dit wel geen kwaad, doe het vanop een afstand en 't is nie echt een probleem, anderzijds als je een hogedruk hebt , heb je ook een waterpunt en kan je hem ook zo met de tuinslang afspoelen
is 't om een beetje terug "proper" te maken dan helpt de hogedruk ook maar halvelings hoor, er gaat niks boven een spons...
maar de brokken zijn eraf daarin helpt de hoge druk dan weer wel...
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Martin,
Juist, anders gegarandeerd vroeg of laat trouble... Draaiend kunnen ze het nog een beetje opvangen, maar stilstaand is het een ramp. Cylinderwanden krimpen en zuigers staan nog heet, dan krijg je van die krassen die je achteraf met een motorrevisie kan uithonen.
Goed opgemerkt, maar dit geldt uiteraard zowel voor de tuinslang, emmer als hogedrukreiniger...
Groetjes
Juist, anders gegarandeerd vroeg of laat trouble... Draaiend kunnen ze het nog een beetje opvangen, maar stilstaand is het een ramp. Cylinderwanden krimpen en zuigers staan nog heet, dan krijg je van die krassen die je achteraf met een motorrevisie kan uithonen.
Goed opgemerkt, maar dit geldt uiteraard zowel voor de tuinslang, emmer als hogedrukreiniger...
Groetjes
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Ge moest eens weten , wij moeten onze dienstmotoren wassen bij een Car Wash.
Met de hogedruk reiniger ons beestje wassen
.
Heb ooit op mijn donder gekregen omdat ik mijne dienstmoto met de hand aant wassen was .
Toen ik de opmerking maakte dat ik hem nooit proper krijg met een hogedruk reiniger ,maar wel met een spons kreeg ik als reactie
"rebel " .
de echte reden is dat mijn handenarbeid 1 uur duurt "lees KOST" en de car wash op 5min gedaan is +2.5€ voor jetons
Nu doe ik de 2 ik was mijn velgen en kleine hoekjes met de spons , rij naar de car wash en doe daar de rest met de hogedruk .
Begrijpen wie begrijpen kan .
Moraal van het verhaal , je verkoopt een manager wat ge wilt ,
pak het gewoon mooi in
Met de hogedruk reiniger ons beestje wassen
Heb ooit op mijn donder gekregen omdat ik mijne dienstmoto met de hand aant wassen was .
Toen ik de opmerking maakte dat ik hem nooit proper krijg met een hogedruk reiniger ,maar wel met een spons kreeg ik als reactie
"rebel " .
de echte reden is dat mijn handenarbeid 1 uur duurt "lees KOST" en de car wash op 5min gedaan is +2.5€ voor jetons
Nu doe ik de 2 ik was mijn velgen en kleine hoekjes met de spons , rij naar de car wash en doe daar de rest met de hogedruk .
pak het gewoon mooi in
-
Iron Gonzo
Je moest eens weten hoe de voertuigen op mijn werk behandeld worden.Harald schreef:Ge moest eens weten , wij moeten onze dienstmotoren wassen bij een Car Wash.
Met de hogedruk reiniger ons beestje wassen.
"rebel " .![]()
![]()
![]()
![]()
de echte reden is dat mijn handenarbeid 1 uur duurt "lees KOST" en de car wash op 5min gedaan is +2.5€ voor jetons![]()
![]()
![]()
![]()
pak het gewoon mooi in
iedereen rijd en crost er mee rond. kuisen en controle van de belangerijke organen op een deftige manier, vergeet het maar.
warm of koud de hogedrukspuit gaat er op.
het is een wonder dat die dingen nog rijden.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
@Harald en R1100RS,
Moeten we nu een voorbeeld nemen aan de Politie en het Belgische Leger..
Ik dacht het dus niet..
Bewijst uiteraard wel dat ze er tegenkunnen, maar ik ga het zeker niet met mijn Beemers doen...
Moeten we nu een voorbeeld nemen aan de Politie en het Belgische Leger..
Bewijst uiteraard wel dat ze er tegenkunnen, maar ik ga het zeker niet met mijn Beemers doen...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007

-
Iron Gonzo
Je moet kwa onderhoud zeker geen voorbeeld nemen aan deze instanties.
Maar weet wel dat alles een zeer grondige screening krijgt voor de aankoop.
Dus de Boxers zijn heel degelijke motors en kunnen zeeeer veel verdragen.
Getuigen daarvan zij de vele begeleidingen van VIP en oefeningen op alle terrein. Ook het kot open draaien bij dringende interventie's met koude motor en dergelijke horen daarbij. enz....
vandaar BOXER FOR EVER
Maar weet wel dat alles een zeer grondige screening krijgt voor de aankoop.
Dus de Boxers zijn heel degelijke motors en kunnen zeeeer veel verdragen.
Getuigen daarvan zij de vele begeleidingen van VIP en oefeningen op alle terrein. Ook het kot open draaien bij dringende interventie's met koude motor en dergelijke horen daarbij. enz....
vandaar BOXER FOR EVER
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Hierbij een klein woordje van mijnentwege: bij DEFENSIE (vroeger was het ABL) wordt wel degelijk nagedacht vooraleer tot een aankoop wordt overgegaan van enig transportmiddel. Wat het onderhoud (mechanisch en structureel) betreft denk ik dat er zoals bij zovelen er goeie en slechte bijzitten. Mensen die respect hebben voor het voertuig of de voertuigen waarmee ze dagelijks rondrijden. Niet steeds iedereen over dezelfde kam scheren. Moesten de managers, zoals Harald, aanhaalde eens meer stilstaan bij het doelmatig en doeltreffend gebruik van de voertuigen, dan zouden er andere resultaten naar voor komen.
Ben nog steeds van de stempel " Steek af en toe eens je hand in eigen boezem " en doe zoals elke goede huisvader: knik ja en denk er het jouwe van.
Stoffel
Ben nog steeds van de stempel " Steek af en toe eens je hand in eigen boezem " en doe zoals elke goede huisvader: knik ja en denk er het jouwe van.
wat de onderhoud van "dienstmotorfietsen" betreft zouden de meeste onder jullie gruwelen als ze dit zouden zien.
Maar inderdaad ze kunnen er wel tegen........uren in het zout...binnen komen...onmiddellijk de hogedruk erop (wel met draaiende motor)..tanken en terug juuuu....
eens benieuwd of de "yamaha's" ook zo'n behandeling zullen dulden
Maar inderdaad ze kunnen er wel tegen........uren in het zout...binnen komen...onmiddellijk de hogedruk erop (wel met draaiende motor)..tanken en terug juuuu....
eens benieuwd of de "yamaha's" ook zo'n behandeling zullen dulden
-
J-P
- Contacteer:
De Honda`s in ieder geval wel want steeds meer politiecorpsen in Nederland zijn destijds overgegaan naar de ST1100 omdat die net wat minder onderhoud beliefde dan een boxer.
Inderdaad, bij politiecorpsen worden die motoren afgeragd en managers kijken alleen maar naar de kosten van het personeel per uur en de kostrpijs van een motorfiets, lange termijndenken is er zelden bij...
Inderdaad, bij politiecorpsen worden die motoren afgeragd en managers kijken alleen maar naar de kosten van het personeel per uur en de kostrpijs van een motorfiets, lange termijndenken is er zelden bij...
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit neemt niet weg dat je het leed van de motor kan verzachten , door de spuit op wat afstand te houden . De druk is minder groot =kans op beschadigingen verkleind .
In mijn koffers zit steeds een spons en een zeemvel .
laat ze maar geloven dat ik het doe zoals "de heren " het willen .
mijn respect naar mijn dienstpaard toe is hiervoor te groot .
Ik ben de enige bestuurder dus zorg ik er zeer goed voor , zelfs beter als voor mijn vrouw
In mijn koffers zit steeds een spons en een zeemvel .
laat ze maar geloven dat ik het doe zoals "de heren " het willen .
mijn respect naar mijn dienstpaard toe is hiervoor te groot .
Ik ben de enige bestuurder dus zorg ik er zeer goed voor , zelfs beter als voor mijn vrouw
-
J-P
- Contacteer:
harald, bij je vrouw hou je de spuit dichterbij dan bij de motor, bedoel je dat?
Sorry, de deur stond te ver open 
J-P
Jongens zijn wij niet aan het overdrijven?
Ik heb nu reeds 10 jaar een transalp (prima ding trouwens.)
Deze is altijd gewassen geweest met de spuit en, daar scheelt nog niks aan.
Dus ben eigenlijk ook niet van zin om mijn blackie ook anders te kuisen.
Heb er dit weekend terug na 4 maand mee gereden, is toch meer sensatie als een rt hoor.
Nu versta ik terug de gs’ers het gevoel met de natuur is anders, beter. Gelukkig heb ik mijn transke nog niet weggedaan.
Ik heb nu reeds 10 jaar een transalp (prima ding trouwens.)
Deze is altijd gewassen geweest met de spuit en, daar scheelt nog niks aan.
Dus ben eigenlijk ook niet van zin om mijn blackie ook anders te kuisen.
Heb er dit weekend terug na 4 maand mee gereden, is toch meer sensatie als een rt hoor.
Nu versta ik terug de gs’ers het gevoel met de natuur is anders, beter. Gelukkig heb ik mijn transke nog niet weggedaan.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
-
Iron Gonzo
Witten
je gaat mij niet wijsmaken dat je nooit inzeept en de kleine hoekjes niet zuivermaakt met een spons.
die moet er nogal uitzien als hij enkel met hogedruk wordt afgespoten.
Tenzij je veel geld hebt en er u niets moet vanaan trekken.
Ik ben trots dat ik mijn droom moto kunnen kopen heb en draag er dus steeds zorg voor zomer en winter.
ook bij mijn vroegere gevechts eenheid was mijn voertuig atijd perfect in orde. (anders gezegd bij het enige peletontje vlamingen)
De nieuwelingen bij ons kregen er goed vanlangs als ze iets over het hoofd hadden gezien waardoor het voertuig niet in orde was.
je gaat mij niet wijsmaken dat je nooit inzeept en de kleine hoekjes niet zuivermaakt met een spons.
die moet er nogal uitzien als hij enkel met hogedruk wordt afgespoten.
Tenzij je veel geld hebt en er u niets moet vanaan trekken.
Ik ben trots dat ik mijn droom moto kunnen kopen heb en draag er dus steeds zorg voor zomer en winter.
ook bij mijn vroegere gevechts eenheid was mijn voertuig atijd perfect in orde. (anders gezegd bij het enige peletontje vlamingen)
De nieuwelingen bij ons kregen er goed vanlangs als ze iets over het hoofd hadden gezien waardoor het voertuig niet in orde was.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
R1100rs,
Ik had dat toch niet beweerd?
Natuurlijk heb ik de moto ook eens ingezeept en met een spons gekuist. Niet veel omdat ik altijd producten gebruik om onze wagens te wassen. Deze producten geven een goed resultaat op de wagens en moto, maar gebruik het altijd in combinatie met de HOGEDRUK spuit, waar het mij om te doen was.
Dit mag niet? Sorry hé dat deed bij mijn honda geen kwaad.
Natuurlijk heb ik de moto ook eens ingezeept en met een spons gekuist. Niet veel omdat ik altijd producten gebruik om onze wagens te wassen. Deze producten geven een goed resultaat op de wagens en moto, maar gebruik het altijd in combinatie met de HOGEDRUK spuit, waar het mij om te doen was.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
r1200 gsa Black
-
Iron Gonzo
Sorry dan had ik het verkeerd begrepen.de witten schreef:R1100rs,
Ik gebruik ook altijd de combinatie (afspuiten hogedruk-inzepen en goed reinigen van alle hoekjes-terug afspuiten-vrouw met zeemvel-en dan simoniseren)
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Flat Twin Power
Amai Harald, leuke mensen daar bij jullie.Harald schreef:Ge moest eens weten , wij moeten onze dienstmotoren wassen bij een Car Wash.
Met de hogedruk reiniger ons beestje wassen.
"rebel " .![]()
![]()
![]()
![]()
de echte reden is dat mijn handenarbeid 1 uur duurt "lees KOST" en de car wash op 5min gedaan is +2.5€ voor jetons![]()
![]()
![]()
![]()
pak het gewoon mooi in
Ik was mijn dienstmotor elke week, met spons en shampoo. Daar ben ik 1 tot anderhalf uur mee bezig.
Geen mens bij ons die daar commentaar op heeft. Ze zouden eens moeten durven, dan zeg ik dat ik met een vuile motor niet op de baan ga, simpel.
-
pontisex maximus
- Contacteer:
Ik vind het raar dat er gezegd wordt dat er niet op een warm blok mag gespoten worden! Wat doe je dan als het regent?
Met de hogedruk wordt er toch heel weinig water op verneveld?
Stel je hebt net een lange rit achter de rug in droog weer. Je parkeert je motor en het begint hard te regenen. Is dat dan slecht voor de motor. Ik heb hier toch mijn twijfels over hoor. Benieuwd naar de reacties.
Stel je hebt net een lange rit achter de rug in droog weer. Je parkeert je motor en het begint hard te regenen. Is dat dan slecht voor de motor. Ik heb hier toch mijn twijfels over hoor. Benieuwd naar de reacties.
"pain is weakness leaving the body"
zolang je met je motor aan het rijden zijt, zal je motorblok door die regen niet zo drastisch en plotseling afkoelen. Ik denk dat daarin het verschil zit...pontisex maximus schreef:Ik vind het raar dat er gezegd wordt dat er niet op een warm blok mag gespoten worden! Wat doe je dan als het regent?
K1200RS alias "The Yellow Cab"