LT1200 onderhoud

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Marcos5000

LT1200 onderhoud

Bericht door Marcos5000 »

Goede morgen, tot vorig jaar is mijn 1200LT steeds keurig onderhouden geweest bij LC te Olen. En belangrijk; dit voor een aanvaardbare prijs. Helaas bestaat LC motors niet langer, oliewissel,filters, remleidingen vervangen enz deed ik ondertussen zelf. Maar voor de kleppen te stellen zou ik een werkplaats opzoeken. Want ik vermoed hiervoor speciaal gereedschap nodig te hebben. Heeft iemand kennis van een bekwame werkplaats, met ervaring van de LT ?. Ik ben wonende te Wolvertem. Dank bij voorbaat, groetjes.
Danny

Re: LT1200 onderhoud

Bericht door Danny »

Als je alles zelf doet waarom dan niet de moeite doen om de kleppen te controleren/na te meten.
99 ten 100 staan ze goed en is er niks aan de hand, daarna kan je hem nog altijd (uitgekleed) naar een garage brengen moest het nodig zijn.

je moet de kettingspanner kunnen vergrendelen en de nokkenassen moeten eraf, is een leuk klusje, daarbovenop moet je de juiste hoedjes hebben en die kosten centen.

dus zelf meten en dan ben je gerust en kan je hem wegbrengen en eventueel uitgekleed bij een garage afleveren.
Pol

Bericht door Pol »

Van Wolvertem zit je zo in Groot- Bijgaarden.0475771514.Oud BMWtechnieker.
k'Zou toch ook zelf controleren zenne (mits kennis over de nodige waarden/metingen)
Marcos5000

Bericht door Marcos5000 »

Goede morgen,
Bedankt voor de info. Gezien het spul altijd direct start, geen vreemd of overdadig getik maakt en subliem bolt, twijfel ik of een interventie nodig is.
Tevens gezien de volgende info op : http://www.youtube.com/watch?v=bFkPnLVkxWQ" onclick="window.open(this.href);return false;. Als ik de uitleg goed inschat, lijkt de brave man uit ervaring te hebben geleerd dat niet veel verkeerd gaat met de kleppen.
Ik denk maar eens eerst te beginnen de klepspeling te meten, vooraleer me verder zorgen te maken.
Mvg
Michelleke

Bericht door Michelleke »

Hier een paar video's specifiek voor de 1200lt

https://www.illinoisbmwriders.com/servi ... ence-check" onclick="window.open(this.href);return false;
R1200GSLC / K1200RS
Plaats reactie