verlaagd zadel
Moderator: GVN
verlaagd zadel
hallo,in verband met dat zadel is die zit dan centimeters lager dan een standaard zadel of is die smaller tussen je benen,ik ben zelf gene grote (172m) en zou het dan wel tof vinden als ik beter aan de grond kan,heeft er daar al iemand ervaring mee,alvast bedankt.grtjs. 
De 1150RT kwam met of een normaal zadel of een comfort zadel. Dat kon je beslissen bij aankoop (toch toen ik de mijne bestelde) Het comfort zadel is vooraan breder en ook wat dikker. Het spreidt de benen iets verder open en maakt het daarom wat moeilijker om aan de grond te komen. Ik (175cm) heb geopteerd voor het normaal zadel (hetzelfde dat op de 1100RT zat), dat ik later ingewisseld heb voor een zadel van Wunderlich. Voor zover ik weet bestaat er geen verlaagd zadel van BMW voor de RT. Als je een comfortzadel hebt, kan he misschien iemand vinden met een 1100RT die van zadel wil wisselen?
Ik denk trouwens dat mijn dealer in Mons nog een Wuderlich zadel voor de RT heeft liggen. Het Wunderlich zadel zit beduidend beter dan dat van BMW (persoonlijke mening!) en is vooraan ook nog wat smaller en aan de zit wat dieper uitgesneden.
Ik denk trouwens dat mijn dealer in Mons nog een Wuderlich zadel voor de RT heeft liggen. Het Wunderlich zadel zit beduidend beter dan dat van BMW (persoonlijke mening!) en is vooraan ook nog wat smaller en aan de zit wat dieper uitgesneden.
verlaagd zadel
ok bedankt voor de informatie,kga een van de dagen wel eens langs bij de lokale dealer(wingemotors) om eens een zadel te testen als er 1 in stock is zoniet ga ik naar een andere want ik moet het weten.
Dacht toch dat BMW een verlaagd zadel had voor de 1150
en dat ie 2cm lager zou zijn dan de originele
En als je 172m zijt en u zadel op laagste stand is dat dan nog niet goed
Ik ben 176m en m'n (origineel) zadel staat op stand 2 en kan toch goed aan de grond.
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Neem gewoon het zadel eens eraf, en stap dan zo op de motor. Als je op die manier nog niet goed aan de grond kan, dan helpt geen enkel zadel. De laagste positie wordt namelijk bepaald door de hoogte en breedte van de framebuizen, lager kan niet. En vaak zorgt de breedte ervoor dat je benen wijder uit mekaar staan, ook als je de zadelvulling dunner maakt. En de lengte van de persoon zegt ook niet alles, sommigen hebben voor dezelfde totaallengte korte benen onder een lang lijf, of andersom.
verlaagd zadel
ik heb dat allemaal geprobeerd,geen probleem,met een gewone broek(jeans)ook geen probleem alleen als ik men leren pak aan heb gaat het moeilijker.Ik heb gebeld met lokale dealer(winge motors)maar er is geen gewoon zadel in stock,het eerste dat binnenkomt mag ik mijn comfort zadel gaan omwisselen,daar een gewoon zadel wel degelijk smaller is tussen je benen.Laat zeker iets weten als da spel opgelost is. 
-
hla
- Contacteer:
Ik heb de vering laten aanpassen om de moto te verlagen.
Kost waarschijnlijk wel iets meer dan een ander zadel, en heeft als nadeel dat de nieuwe vering harder is dan de originele
Heeft als voordeel dat je Uw hoogte gewoon kunt kiezen bij aankoop
Kost waarschijnlijk wel iets meer dan een ander zadel, en heeft als nadeel dat de nieuwe vering harder is dan de originele
Heeft als voordeel dat je Uw hoogte gewoon kunt kiezen bij aankoop
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
Re: verlaagd zadel
ik heb zo'n zadel als op de foto(wunderlich) op de 1100RT van mijn vrouwke.waarschijnlijk past dat ook op de 1150RT.als ge de moeite doet om tot hier te komen kunt ge dat altijd is proefrijden.NIET KOPEN!!.r1150rt03 schreef:ik heb dat allemaal geprobeerd,geen probleem,met een gewone broek(jeans)ook geen probleem alleen als ik men leren pak aan heb gaat het moeilijker.Ik heb gebeld met lokale dealer(winge motors)maar er is geen gewoon zadel in stock,het eerste dat binnenkomt mag ik mijn comfort zadel gaan omwisselen,daar een gewoon zadel wel degelijk smaller is tussen je benen.Laat zeker iets weten als da spel opgelost is.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
verlaagd zadel
ok bedankt voor de uitnodiging maar ga ff wachten op tel.van de dealer en dat is waarschijnlijk deze week.
ik dacht ooit ergens iets gelezen te hebben dat iemand zijn zadel vervormde na een rit.
Er zat dan een plooi in het zadel.
Ik heb dat ook , en dacht dat mijn positie niet ok was.
Ik heb ondertussen de verschillende standen van het zadel geprobeerd,
de plooi blijft , en na anderhalf uur bollen begint de zadelpijn en rugambetant nog steeds te komen , ook met een koersbroek van de velocyclysten onderaan.
Verlaagd of niet verlaagd zadel, ik zou toch wel graag de ondervinding van anderen weten , en wat het prijskaartje zoals is om een gel-zadel aan te schaffen.
Thanks info
Hugo
Er zat dan een plooi in het zadel.
Ik heb dat ook , en dacht dat mijn positie niet ok was.
Ik heb ondertussen de verschillende standen van het zadel geprobeerd,
de plooi blijft , en na anderhalf uur bollen begint de zadelpijn en rugambetant nog steeds te komen , ook met een koersbroek van de velocyclysten onderaan.
Verlaagd of niet verlaagd zadel, ik zou toch wel graag de ondervinding van anderen weten , en wat het prijskaartje zoals is om een gel-zadel aan te schaffen.
Thanks info
Hugo
Midlife-crisis , tis van da
-
Lex
- Contacteer:
@ be432081
Kijk eens op http://www.bagster.com
Daar ken je het originele zadel laten aanpassen in vorm kleuren en opvullen met gel. Heb ik ook laten doen en een hemels verschil.
Groeten...Lex
Kijk eens op http://www.bagster.com
Daar ken je het originele zadel laten aanpassen in vorm kleuren en opvullen met gel. Heb ik ook laten doen en een hemels verschil.
Groeten...Lex
verlaagd zadel
het is inorde,ik heb gisteren mijn comfortzadel omgewisseld voor een gewoon zadel bij de lokale dealer en kan nu met beide voeten aan de grond.gewoon zadel is een stuk lager en smaller. 
Mensen, het zadel van BMW is te zacht voor sommige onder ons. Gevolgen kunnen zijn zadelpijn en rugpijn.
Voordat je iets anders probeert in de vorm van gelzadels adviseer ik je dringend om eens een zadel van de firma Wunderlich te proberen. Firma zit in Duitsland en je kunt er terecht om proef te rijden. Als het moet de hele dag. Zeer goede kwaliteit en service.
Werkte in mijn geval heel erg goed. Heb nu een 1200RT en als het probleem zich daar ook mee voordoet komt er zonder mankeren weer een Wunderlich zadel op.
Doen dus
Voordat je iets anders probeert in de vorm van gelzadels adviseer ik je dringend om eens een zadel van de firma Wunderlich te proberen. Firma zit in Duitsland en je kunt er terecht om proef te rijden. Als het moet de hele dag. Zeer goede kwaliteit en service.
Werkte in mijn geval heel erg goed. Heb nu een 1200RT en als het probleem zich daar ook mee voordoet komt er zonder mankeren weer een Wunderlich zadel op.
Doen dus
Lid van de BMW Club Nederland
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
BMW R1200RT Sandbeige metallic 2007
r1150rt03 schrijft:
, Lager 
Ik kan er langs zitten, maar dacht toch dat een comfortzadel niet hoger is dan het standaard zadel, enkel breder en daardoor heb je moeite om je benen volledig te strekken. Standaard zadel : Smaller klopthet is inorde,ik heb gisteren mijn comfortzadel omgewisseld voor een gewoon zadel bij de lokale dealer en kan nu met beide voeten aan de grond.gewoon zadel is een stuk lager en smaller.
Neele
verlaagd zadel
leg ze maar eens naast mekaar dan zal je het duidelijk zien,of hoorde ni goe.