winterkuurtjes
Moderator: GVN
winterkuurtjes
Hallo,
Mijne GS 1200 wordt langzaam 2 jaar (is van april 2004- 15600 Km). Ik bemerk de laatste maanden, dat bij geberuik van de handvatverwarming op de hoogste stand, de gashendel blijft hangen. Is wel een goedkope cruise-control, maar heb die toch liever niet.
Ook bemerkte ik gisteren, nadat de motor enkele uurtjes bij vriestemperaturen had buiten gestaan, dat de batterij net genoeg overhad om te starten, alsmede dat het verleggen van versnelling de eerste kilometers heel stroef gaat. Moet echt de versnellingshendel omhood DUWEN.
Zijn er nog 1200 rijders met gelijkaardige winterprobleemjes, en raden jullie mij aan nog eens te genieten van bijna afgelopen garantieperiode?
Of heb ik nood aan een andere batterij en een andere olie?
Mijne GS 1200 wordt langzaam 2 jaar (is van april 2004- 15600 Km). Ik bemerk de laatste maanden, dat bij geberuik van de handvatverwarming op de hoogste stand, de gashendel blijft hangen. Is wel een goedkope cruise-control, maar heb die toch liever niet.
Ook bemerkte ik gisteren, nadat de motor enkele uurtjes bij vriestemperaturen had buiten gestaan, dat de batterij net genoeg overhad om te starten, alsmede dat het verleggen van versnelling de eerste kilometers heel stroef gaat. Moet echt de versnellingshendel omhood DUWEN.
Zijn er nog 1200 rijders met gelijkaardige winterprobleemjes, en raden jullie mij aan nog eens te genieten van bijna afgelopen garantieperiode?
Of heb ik nood aan een andere batterij en een andere olie?
als het even niet lukt... kruip op je GS... en het zal lukken
Ik zou toch naar de dealer gaan,vooral voor de gashendel die blijft hangen.
Ik dacht het ergens gehoord of gelezen te hebben dat er nog waren met dat probleem.
En zou de andere problemen ook aankaarten.
Nu je nog van de garantieperiode kan genieten voor deze afgelopen is.
Ik dacht het ergens gehoord of gelezen te hebben dat er nog waren met dat probleem.
En zou de andere problemen ook aankaarten.
Nu je nog van de garantieperiode kan genieten voor deze afgelopen is.
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
1) betreffende de "gratis" cruise control. Het kan zijn dat het stuurgewicht te kort bij je gashendel staat. Bij opwarmen zet dit uit en kan voor wrijving met dit gewicht zorgen > eventueel gewicht iets verder van gashendel plaatsen
2) ik heb iets dergelijks voorgehad op mijn RT. De dealer heeft toen het gat waar de hendel in roteert iets uitgeboord. Blijkbaar zat daar te veel frictie op en achteraf nooit nog problemen gehad (ong. 2 jaar geleden).
2) ik heb iets dergelijks voorgehad op mijn RT. De dealer heeft toen het gat waar de hendel in roteert iets uitgeboord. Blijkbaar zat daar te veel frictie op en achteraf nooit nog problemen gehad (ong. 2 jaar geleden).
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Re: winterkuurtjes
Lijkt mij geen probleem. De mijne gaat de eerste kilometers altijd stroef.Sven-GS schreef: alsmede dat het verleggen van versnelling de eerste kilometers heel stroef gaat. Moet echt de versnellingshendel omhood DUWEN.
Ik denk dat de olie dan nog te dik is. Hij staat in een onverwarmde garage.
Ik mijn GS nog maar van begin januari, en dit was het eerste wat opviel bij mij. Zodra hij warm is, schakeld hij zonder probleem.
Ik ga er van uit dat het beter zal gaan als het buiten wat warmer gaat worden.
"Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf" (Loesje)
R1200GS SilverLine
Lid BMW MC VL
R1200GS SilverLine
Lid BMW MC VL
voor het handvat kan je het eindgewicht eraf schroeven en er een flinterdunne rondel in stoppen, tussen de greep en de knoppen winkel een scheutje WD40 en je bent weer weg...
Het mindere starten is wel normaal met dit formaat van batterij deze temperaturen...twee gigantische zuigers in beweging brengen en dan de wat opgesteven olie rondpompen 't is geen sinecure
het mindere schakelen eveneens, eens aan 't bollen (een paar kilometerkes) gaat dat al veel beter, je kan er altijd volsynthetisch spul opgieten...voorlopig schakel je best met veel gevoel en niet sjotten of sleuren...
no worries dus al kan je altijd proberen een andere batterij te versieren maar na doormeten zal je dealer waarschijnlijk ook wel passen en 't zelfde antwoord geven
Het mindere starten is wel normaal met dit formaat van batterij deze temperaturen...twee gigantische zuigers in beweging brengen en dan de wat opgesteven olie rondpompen 't is geen sinecure
het mindere schakelen eveneens, eens aan 't bollen (een paar kilometerkes) gaat dat al veel beter, je kan er altijd volsynthetisch spul opgieten...voorlopig schakel je best met veel gevoel en niet sjotten of sleuren...
no worries dus al kan je altijd proberen een andere batterij te versieren maar na doormeten zal je dealer waarschijnlijk ook wel passen en 't zelfde antwoord geven
Hello, ik heb hetzelfde gehad met de vastlopende gashendel. Werd ook stroever bij handvatverwarming, en nadien ook zonder dat de verwarming werkte. Is een gekend probleem. Bij onderhoud 10.000 km opgelost door dealer.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Ik heb ook al eens mogen genieten van een ongewilde cruise-control. Niet alleen vervelend, ook gevaarlijk. Heb het onmiddellijk laten nakijken bij mijn dealer, sindsdien geen problemen meer, al heb ik de laatste tijd nog niet veel met mijn handvatverwarming gereden.
Ook de andere problemen zijn mij bekend. Mijn batterij heeft het al twee keer laten afweten. Ze hebben mij gezegd dat ze het probleem bij het eerstvolgende nazicht gaan bekijken. En wat de versnellingen aangaat, vind ik eigenlijk dat de versnelllingsbak altijd stroef is de eerste minuten na het aanzetten, niet alleen tijdens de winter, ook in de zomer. Maar dat verdwijnt al na enkele keren schakelen.
Ook de andere problemen zijn mij bekend. Mijn batterij heeft het al twee keer laten afweten. Ze hebben mij gezegd dat ze het probleem bij het eerstvolgende nazicht gaan bekijken. En wat de versnellingen aangaat, vind ik eigenlijk dat de versnelllingsbak altijd stroef is de eerste minuten na het aanzetten, niet alleen tijdens de winter, ook in de zomer. Maar dat verdwijnt al na enkele keren schakelen.
Zo, vandaag naar motorrad latem geweest. Probleem met gashendel opgelost, rondel tussen geplaatst.
Batterijprobleem ook opgelost, ,ieuwe batterij in garantie. Prima sevice alweer van deze bmw-dealer. Had wel het oplossen van het gashendel probleem in garantie verwacht? diende hiervoor te betalen. Maar liever dit betalen en batterij in garantie omgeruild, dan omgekeerd.
Batterijprobleem ook opgelost, ,ieuwe batterij in garantie. Prima sevice alweer van deze bmw-dealer. Had wel het oplossen van het gashendel probleem in garantie verwacht? diende hiervoor te betalen. Maar liever dit betalen en batterij in garantie omgeruild, dan omgekeerd.
als het even niet lukt... kruip op je GS... en het zal lukken
-
brit
een batterij die na amper 2 jaar de geest heeft, is een slechte batterij en moet dus onder garantie vervangen worden (het kan natuurlijk zijn dat je een 'slechte' motorrijder bent, maar bmw rijders vallen niet onder die categorie). bmw begint trouwens op batterijvlak ook een aardige reputatie op te bouwen.
misschien doen zoals tal van vfr800 eigenaars: steeds startkabels bij de hand houden.
misschien doen zoals tal van vfr800 eigenaars: steeds startkabels bij de hand houden.
Kreeg mijn motor (1200 GS) ook moelijk in tweede. Ben wel het type motorrijder: starten en vertrekken. Nu start ik de motor, kleed me verder aan en vertek dan pas. Heb nu minder problemen.Zijn er nog 1200 rijders met gelijkaardige winterprobleemjes, en raden jullie mij aan nog eens te genieten van bijna afgelopen garantieperiode?
Bij de erge koude dagen, zat mijn achterwiel vast als ik 's avonds vertok op het werk ( kon het met de hand niet rondkrijgen).
's Morgens in de garage had hij het probleem niet.
Heb nu ook nog roestproblemen op het motorblok
Ga volgende week de problemen eens bespreken bij de dealer (zodra ik mijn zadel terug heb van Baehr. Heb het laten omvormen en hoop nu wat minder zadelpijn te hebben)
-
WALTER GSAdventure
Full synthetic in de versnellingsbak en al een stuk beter. Wat betreft handvatverwarming dat klopt. Ik heb een cruise control en diende een rondelle (ronsel) te plaatsen tussen het stuur en het contergewichtje. Probleem opgelost maar dat rammelde dan weer. Ronsel eruit en syliconen af en toe en dat helpt. 
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.