Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.
khwb851 schreef:heb ook wel interesse, maar zou graag eens weten waar die ballast onzichtbaar kan worden weggewerkt. heb namelijk een hekel aan zichtbare bedrading of aangebouwde "kunstwerken". Heb liefst alles zo origineel mogelijk, tenzij het perfect is afgewerkt
kunnen er geen foto's worden gepost van de inbouw van afgelopen weekend?
zou t aangenaam vinden deze eens te bekijken, alvorens zelf aan de ombouw te beginnen
er werden vast wel foto's gemaakt?
ik kijk er naar uit
Voor de inbouw in een 1200GS kan je even ten rade gaan bij Koppel.
Zijn foto's staan bij het topic "Xenon in je beemer ?" op pagina 24.
'k Heb het resultaat van zijn werk vorige zondag in 't echt gezien, en 't is perfect.
Ok John,
ik geef me over, ik was zondag getuige van het knutselmoment. Ik heb de bedrukte gezichten gezien tijdens het gefoefel met die grote handen in de kleine ruimte maar ik heb daarna ook gezien wat een smile er op die gezichten werd getoverd als het lampeke aanfloepte. Doe mij dus ook maar een H4 voor mijne K75RT.
Alvast bedankt.
Jazz R1150GS - garmin 2610
Schotland 2006
Zuid Afrika 2007
we schieten al op. Volgens mijn telling zitten we al aan 16 lampjes, dus het streefdoel van 20 is zeker haalbaar. En hopelijk wil John dan terug in actie schieten voor de bestelling.
ik zou er ook wel eentje willen, maar mijne moto staat te koop en dan is het eerst uitkijken naar een andere... dus ik vrees dat ik ook deze keer moet passen
John van mij mag je ook één bestellen voor R1100RT .
De welke laat ik aan u ervaring over.
Op welke rekening NR moet ik en hoeveel?????
Alvast bedankt voor zoveel moeite.
Eérst, en vooral éérst! Moeten er genoeg gegadigden zijn voor die bewuste lampkes. Rekeningnummers en al de rest is voor later. Je bestelling gaat pas in als er effectief het af te dingen bedrag, dat ik moet overeenkomen met de invoerder, op mijn rekeningnummer staat. Want die man baseert zich op aantallen, meer niet. Vandaar dat ik nu nog steeds geen prijs kan meedelen. Ik hoef daar niks aan te verdienen, maar ook niet dat ik er aan toe leg. Dus ditmaal ga ik geen faktuurkes meer uitschrijven want die kost loopt te hoog op voor dat kleine bedrag waar het uiteindelijk om gaat. (Af en toe leert ge zo nog eens iets bij ziede! )
Zodra er twintig gegadigden zijn maak ik een lijstje met wat je nodig hebt plus de prijs die betaald dient te worden. Je zal die vinden in de eerste topic.
John, ik zou niet graag opvallen met mijn flauw lichtje tussen al die motors met hun xenon-lichten. Daarom zou ik ook graag zo'n mooi xenon-lampje bestellen. Mag ik u vragen John, om mij ook maar op uwen lijst te zetten. Ik rij met een r1150rt van 2002 en dat zal dan zeker een h7 zijn. Van zodra u de bestellingskosten kent, gelieve mij dan zo snel mogelijk uw bankrekeningnummer op te geven, zodanig dat ik de kosten kan storten.
Voorlopig kom ik aan 19 lampkes.
Gelieve goed na te kijken welke fitting je hebt, omdat ik ook niet alle types en bouwjaren van buiten ken. Bvb. een GS1100 met brede koplamp heeft een H4 fitting als ik me niet vergis. Dat is een hele klus bij de ombouw omdat de hoogte regeling aan de achterkant van de koplamp-behuizing in de weg zit en dus komt te vervallen. Ook de spanring die rond de originele lamp zit moet worden aangepast. Maar het is te doen, dat hebben we vorige zondag bewezen, hé Hans!
Weet ook te zeggen welke kleur je wil. Je hebt de keuze tussen 4000 (wit, met de meeste licht-opbrengst) en 6500 (iets blauwere kleur)
De 6500 kost je 5 €uro méér, dat was vorige keer ook zo.
de spanring bij de H4 mag blijven zenne John ge moet gewoon de Xenon effe demonteren, maw de montage ring wegnemen en dan kan je de originele klem weer gebruiken...
Dat was ook per ongeluk gebeurd, die montagering die er af was. Maar we hadden daarna zoveel last om die veerring in de lampbehuizing weer op zijn plaats te krijgen dat we dat niet gedaan hebben. We hebben de klemring open geplooid om plaats te geven voor de xenon. Maar waarschijnlijk is het toch beter zoals jij aanhaalt en het boeltje terug te demonteren, lamphouder terug naar het origineel te plooien zodat de spiraalveer er ook weer op kan. Stefken had dan weer voor dat hij de drie lipjes van de H4 fitting moest pas maken wegens iets te dik.
GSPeP schreef:Weet er iemand hoe lang de kabel is van de ballast tot aan de lamp.
En klopt het dat een R1200GS een H7 nodig heeft?
Er gaan 2 kabels (ene van, de andere naar) de ballast : de ene meet 30cm, de andere 50cm.
Met de draadjes die al aan de lamp vast zitten hebt ge nog een kleine 20cm extra.
'k Zou mij moeten vergissen, maar op een 1200GS is het een H1.
@ Koppel : klopt dat ?
Danny, er was hier al sprake van H1 door Mike, heb de
vraag reeds gesteld aan koppel, maar die is waarschijnlijk
druk aan 't werk of aan 't genieten van 't zonneke
Op mijn r1200rt zitten 3 H7 halogeen lampen, 2 voor het dimlicht (die ik zou willen vervangen voor een xenon), en 1 voor het grootlicht (dit zou ik niet veranderen in een xenon). Kan ik met één ballast de 2 xenons aansturen, of moet er voor elke xenon een aparte ballast zijn??
John schreef:Voorlopig kom ik aan 19 lampkes.
Gelieve goed na te kijken welke fitting je hebt, omdat ik ook niet alle types en bouwjaren van buiten ken. Bvb. een GS1100 met brede koplamp heeft een H4 fitting als ik me niet vergis. Dat is een hele klus bij de ombouw omdat de hoogte regeling aan de achterkant van de koplamp-behuizing in de weg zit en dus komt te vervallen. Ook de spanring die rond de originele lamp zit moet worden aangepast. Maar het is te doen, dat hebben we vorige zondag bewezen, hé Hans!
Weet ook te zeggen welke kleur je wil. Je hebt de keuze tussen 4000 (wit, met de meeste licht-opbrengst) en 6500 (iets blauwere kleur)
De 6500 kost je 5 €uro méér, dat was vorige keer ook zo.
John , ...voor mij een H1 (gs1150 van '02) met de meeste lichtopbrengst ,dus nen 4000 zekers...