Prijs remschijf

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSBerre
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 okt 2004, 21:16
Locatie: Balder

Prijs remschijf

Bericht door GSBerre »

De remschijf van mijn GS heeft een dikte van ±3.5mm (39.000Km) en volgens BMW moet je die vervangen onder de 4.5mm. Vandaag naar Jorssen Motor gebeld en die wisten mij te vertellen dat een nieuwe €274 kost. Ik vind dit toch wel veel geld, zijn er hier alternatieven?
Andere fabrikanten / leveranciers?
Bernard
R100GS
R1200GS
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

Braking wave (gekarteld dus, heel ruig) bij wunderlich.de = 175euro (nr 8130038) voor 1 schijf vooraan en 155 euro voor schijf achter (8130118)
Aangezien je het over 1 schijf hebt vermoed ik dat je de achterste schijf bedoeld. Dan is 274euro wel heel veel hé. Zal vermoedelijk wel montage inclusief zijn, maar dan nog is't veel. De achterste schijf gaat ongeveer 50-80000km mee, afhankelijk of je ABS hebt en of je veel in de modder gaat spelen of niet.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
PatricK/GS
Berichten: 162
Lid geworden op: 16 okt 2004, 20:44
Woonplaats: Lommel
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door PatricK/GS »

Bij de Hobbyist moet het goedkoper zijn http://www.hobbyist.nl/aanbiedingen.php.
Zie dat de voorste vlottende schijven in aanbieding zijn voor 149 Euro.
Neem aan dat de achterste ongeveer evenveel kosten.
Kan trouwens ook tegen een schappelijke prijs per post opgestuurd worden.
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
GSBerre
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 okt 2004, 21:16
Locatie: Balder

Remschijf

Bericht door GSBerre »

Het is inderdaad de remschijf van het achterwiel.
Maar omdat jullie het ook veel geld vinden heb ik nog wat rondgebeld en wat blijkt, bij 3 verschillende officiële BMW dealers, 3 verschillende prijzen.
Jorsen Motorsport € 274
Selbach (Lier) € 202
Meeusen Motoren € 216
Allemaal niet geplaatst met BTW.

Dit is toch echt niet normaal.
Ik dacht altijd dat alle BMW dealers in Vlaanderen dezelfde prijs zouden vragen voor een BMW onderdeel.
Bernard
R100GS
R1200GS
metteke
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 jan 2005, 11:44
Locatie: Baasrode

Bericht door metteke »

is dit voor een R1200GS? voor een 1150 was het 180 euro, ik heb een braking wave gekocht in de plaats voor 120 euro (gewoon bij de yammie dealer om de hoek) maar in DE woont er een kerel en kan ze leveren aan 80 euro bij jou in de bus. Enkel voor 1150 gs, en enkel de achterste schijf. Vraag me niet vanwaar ze komen, maar het zijn originele naar't schijnt.

En oh ja, vragen staat vrij zullen de dealers denken...

Heb indertijd naar Bavarian (nu Jorssen) gebeld en die vertelde me dat ik maar anders moest gaan rijden, want een achterste schijf versleten op 85000 km lag enkel en alleen aan mijn rijstijl... Wat hebben ze jou dan wel niet verteld? :wink:
R100 '82 en G650Xchallenge te koop
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

metteke schreef:...maar in DE woont er een kerel en kan ze leveren aan 80 euro bij jou in de bus. Enkel voor 1150 gs, en enkel de achterste schijf. Vraag me niet vanwaar ze komen, maar het zijn originele naar't schijnt...
Daar is de GSberre vet mee, zoude dan nie beter ineens diene pippo zijn tel nr of adres erbij zetten?

En wunderlich is idd niet de goedkoopste, waarschijnlijk kun je die braking schijven idd bij de dealer om de hoek gewoon bestellen.

Prijsverschil tussen dealers onderling voor originele stukken zou idd niet mogen, misschien hanteren ze verschillende (oude?) prijslijsten? Ik heb ook al gehad dat de prijs meegedeeld a.d telefoon uiteindelijk verschilt vd gefactureerde prijs

Berre, mss stomme vraag maar gebruik je de originele blokken of bv Carb Lorraine? Sommige aftermarket blokken zijn niet gezond voor de schijven.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
GSBerre
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 okt 2004, 21:16
Locatie: Balder

Bericht door GSBerre »

metteke schreef: is dit voor een R1200GS? voor een 1150 was het 180 euro, ik heb een braking wave gekocht in de plaats voor 120 euro (gewoon bij de yammie dealer om de hoek) maar in DE woont er een kerel en kan ze leveren aan 80 euro bij jou in de bus. Enkel voor 1150 gs, en enkel de achterste schijf. Vraag me niet vanwaar ze komen, maar het zijn originele naar't schijnt.
Ik heb een 1150 van 2001, de goedkoopste prijs tot nu toe is €175 bij de hobbyist. Ik heb wel interesse in die braking wave maar waar kan je die exact kopen voor €80 of €120?
Dirk Pauwels schreef: Berre, mss stomme vraag maar gebruik je de originele blokken of bv Carb Lorraine? Sommige aftermarket blokken zijn niet gezond voor de schijven.
Ik gebruik sind kort Ferodo's van de hobbyist daarvoor originele van BMW dat bleken Textars te zijn MAAR mijn schijf heeft een flinke knauw gekregen in zijn inrij periode. De eerste originele remblokjes waren op op 5000KM!!!!, ik had het veel te laat in de gaten en heb daardoor een tijdje ijzer op ijzer gereden. Bij Bavaria MotorSport wist men mij doodleuk te vertellen dat dat wel normaal was als je veel stadsverkeer reed. De politie motoren van A'pen hadden hetzelfde fenomeen. Ik rij wel winter en zomer maar nooit offroad. Remblokken gaan zo'n 8 a 9000Km mee.
Daarom ga ik nu eens alles opengooien, nakijken en smeren volgens de handleiding gevonden bij ADV Rider, zie http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/BFDRear2.1.1.pdf en hopelijk is dan alles opgelost.
Bernard
R100GS
R1200GS
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

deze RainerResch@t-online.de leverde ze tot voor kort bij mij voor een 100€ en dat is de helft van de offciële prijs :wink:
metteke
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 jan 2005, 11:44
Locatie: Baasrode

Bericht door metteke »

Dirk,

'k had het adres niet meer bij de hand. GSBerre had dus op mijn aanwijzing zelf een zoektocht kunnen starten...
't is trouwens de man die Danny hier geeft. Leuke gast (GEENE pipo dus), maar ik had al een Braking wave voor 120 euro toen hij mijn mail beantwoorde. (kan soms nogal duren).

GSberre, ik heb die wave trouwens gekocht bij Promotor in Erpe-mere. Den baas daar is nen toffe gast en heeft eventjes in zijn kataloog opgezocht en direct eentje besteld via telefoon. 2 dagen of later waren ze geleverd. De meeste BMW dealers kunnen ze ook leveren, maar dan wel aan de Wünderlich prijs...

Braking produktcode: BW03RI voor de gewone en BW03RID voor de wave...
R100 '82 en G650Xchallenge te koop
Plaats reactie