Xenon in je Beemer?
Moderator: GVN
Clappie, efkes de zekering van de FID eruit nemen, en dan terugplaatsen.
Dat zou het probleem (voorlopig?) moeten oplossen. Het is de derde zekering (eentje van 15A) vanaf de linkerkant van de moto.
Het is een gekend fenomeen dat zich kan voordoen als de ballast zich te dicht in de buurt van de FID (= het LCD schermpje waar benzinepeil, etc... op verschijnt) bevindt. Maar die ballast bevindt zich bij u, net als bij mij en nog enkele andere GSers, onder de oliekoeler, en dat moet toch ver genoeg zijn. Ikzelf heb tot op heden nog geen tilt slaande FID gehad.
Als het fenomeen zich blijft herhalen zou de ballast misschien beter wat meer naar rechts worden verplaatst, maar daar zou ik voorlopig nog wat mee wachten.
Of zijn er andere oplossingen ? Danny ?
mvg
Hans
Dat zou het probleem (voorlopig?) moeten oplossen. Het is de derde zekering (eentje van 15A) vanaf de linkerkant van de moto.
Het is een gekend fenomeen dat zich kan voordoen als de ballast zich te dicht in de buurt van de FID (= het LCD schermpje waar benzinepeil, etc... op verschijnt) bevindt. Maar die ballast bevindt zich bij u, net als bij mij en nog enkele andere GSers, onder de oliekoeler, en dat moet toch ver genoeg zijn. Ikzelf heb tot op heden nog geen tilt slaande FID gehad.
Als het fenomeen zich blijft herhalen zou de ballast misschien beter wat meer naar rechts worden verplaatst, maar daar zou ik voorlopig nog wat mee wachten.
Of zijn er andere oplossingen ? Danny ?
mvg
Hans
Mijn FID deed het gisteren plots ook niet meer. Ik had het reeds een paar keer gehad, herstarten loste het probleem telkens op, gisteren hielp het niet meer.
Aan de bekabeling werd sinds de installatie niet geraakt, vreemd. Dan maar de zekeringen eens controleren, leken op het eerste zicht allemaal ok.
Vermits ik niet wist de welke dient voor de FID, allemaal eens uitgehaald.
Contact weer opgezet en het werkte (Maar sindsdien heb ik niet meer gereden.)
Bizar, maar er werd eerder in dit topic gezegd dat de hoogspanningskabel erg kort bij het FID leggen neveneffecten kan hebben.
Bij eerdere pogingen om het FID te herstellen gisteren, ben ik zo "slim" geweest de hoogspanningsdraden naar de lamp te onderbreken effe elentric niet doen dus... bij actief contact.
Aan de bekabeling werd sinds de installatie niet geraakt, vreemd. Dan maar de zekeringen eens controleren, leken op het eerste zicht allemaal ok.
Vermits ik niet wist de welke dient voor de FID, allemaal eens uitgehaald.
Contact weer opgezet en het werkte (Maar sindsdien heb ik niet meer gereden.)
Bizar, maar er werd eerder in dit topic gezegd dat de hoogspanningskabel erg kort bij het FID leggen neveneffecten kan hebben.
Bij eerdere pogingen om het FID te herstellen gisteren, ben ik zo "slim" geweest de hoogspanningsdraden naar de lamp te onderbreken effe elentric niet doen dus... bij actief contact.
GSven
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
verlengkabels tussen ballast en xenonlamp
De afmetingen van de ballast zijn :
Hxbxd : 8cmx9cmx3cm
De standaard bekabeling die aan de ballast zit is 36 cm , maar kan verlengd worden met speciale kabel in stukken van 30cm , 50cm 1meter , 1,5 meter
deze informatie verkreeg ik van xenon-verlichting.nl
verlengkabels zouden de plaatsing misschien wel kunnen vereenvoudigen, niet?
ook een plaatsje vinden voor de ballast is misschien eenvoudiger als je uit de cockpit kan blijven?
iemand ervaring hiermee?
Hxbxd : 8cmx9cmx3cm
De standaard bekabeling die aan de ballast zit is 36 cm , maar kan verlengd worden met speciale kabel in stukken van 30cm , 50cm 1meter , 1,5 meter
deze informatie verkreeg ik van xenon-verlichting.nl
verlengkabels zouden de plaatsing misschien wel kunnen vereenvoudigen, niet?
ook een plaatsje vinden voor de ballast is misschien eenvoudiger als je uit de cockpit kan blijven?
iemand ervaring hiermee?
bij http://www.conrad.nl
voor een parkeerlicht dat naast je xenon zijn mannetje staat
Uitvoering 12 V / 4 W blauw
Fitting BA9s
Prijs slechts 4,95 EUR
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
ik heb een kelvin klein
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
ik ben vroeger eens tegengehouden en moest mijn Blue Vision lampjes vervangen van de politie.
daarna kon ik hem gaan tonen of alles terug wit was
daarna kon ik hem gaan tonen of alles terug wit was
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Stond deze belgische site hier al eens tussen?
Alle ledjes op een rijtje.
http://www.lumimoto.com/N_frame.html?ht ... _home.html
Alle ledjes op een rijtje.
http://www.lumimoto.com/N_frame.html?ht ... _home.html
Xenon verblindt?
Van mij mag dat, zo'n xenon-ritje, maar wel eerst naar Binnenlandse Zaken bellen hé, dat ze het rampenplan "Ghilenghien" niet afkondigen.
Eerlijk gezegd, ik ben de laatste dagen enkele keren verblind door helle lichten van motorrijdende tegenliggers. In een ander forum/ andere post kloegen autobestuurders dat te felle lampen op een filerijdende motor ook verblindend werkt via hun achteruitkijkspiegels. Resultaat, je weet dat er een gevaarte afkomt, maar niet wat precies. Ergernis verzekerd. Zoals wij ons ook kunnen ergeren aan gti-tjes met hun mistlampen aan bij helder weer.
Eerlijk gezegd, ik ben de laatste dagen enkele keren verblind door helle lichten van motorrijdende tegenliggers. In een ander forum/ andere post kloegen autobestuurders dat te felle lampen op een filerijdende motor ook verblindend werkt via hun achteruitkijkspiegels. Resultaat, je weet dat er een gevaarte afkomt, maar niet wat precies. Ergernis verzekerd. Zoals wij ons ook kunnen ergeren aan gti-tjes met hun mistlampen aan bij helder weer.
Kexke - F650 Strada > R1150RT > R1200GS
-
- Berichten: 716
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 20:31
- Woonplaats: Steendorp
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Met xenon moet je zeker opletten dat het licht niet te hoog staat afgesteld. Ik heb verscheidene mensen die ik regelmatig tegenkom reeds gevraagd of mijn xenon koplamp hen niet verblind of storend is, en krijg steeds hetzelfde antwoord: "valt goed op, maar verblindt niet"
Ik ben Mo (Incognito) al verscheidene malen tegengekomen met zijn xenon koplamp en kan zelf ook zeggen dat het wel goed opvalt (blauwe schijn) maar zeker NIET verblind.
Ik ben Mo (Incognito) al verscheidene malen tegengekomen met zijn xenon koplamp en kan zelf ook zeggen dat het wel goed opvalt (blauwe schijn) maar zeker NIET verblind.
Heb even gekeken op de site van http://www.conrad.nl (tip van Danny). Lampje kost inderdaad 4,5€ stuk. Moeten per 2 worden gekocht. Minimum bestelwaarde, incl. 8€ verzendingskost, is echter 24,50€. Om de prijs te drukken is het best minimum per 4 aan te kopen.
En in elke grotere autoshop hebben ze die ook. Dan kan je ze per stuk kopen en betaal je geen verzending.R_philippe_RS schreef:Heb even gekeken op de site van http://www.conrad.nl (tip van Danny). Lampje kost inderdaad 4,5€ stuk. Moeten per 2 worden gekocht. Minimum bestelwaarde, incl. 8€ verzendingskost, is echter 24,50€. Om de prijs te drukken is het best minimum per 4 aan te kopen.
Ook Hein Gericke heeft die spullen in huis, ik heb voor mijn vorig ijzer er daar een gaan halen.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Ik heb ondertussen nog eens m'n xenon bedrading herlegt.
M'n FID had dus niet alleen last van de balast, de draden met hoogspanning worden ook niet echt goed verdragen.
De balast had ik van in't begin onder de verstraler geplaatst, dan de draden onder de spoiler (GS hé), over de lampen naar de linkerzijde gelegt. De draden liepen dan tussen de FID en het kruislicht. Aanvankelijk ging alles goed, maar ik kreeg steeds vaker last van een "geblokkeerd" FID (aanduiding was vast, zelfs bij uitgeschakeld contact)
Nu ligt de bedrading tussen het kruislicht en de verstaler, dat lijkt voorlopig te werken.
M'n FID had dus niet alleen last van de balast, de draden met hoogspanning worden ook niet echt goed verdragen.
De balast had ik van in't begin onder de verstraler geplaatst, dan de draden onder de spoiler (GS hé), over de lampen naar de linkerzijde gelegt. De draden liepen dan tussen de FID en het kruislicht. Aanvankelijk ging alles goed, maar ik kreeg steeds vaker last van een "geblokkeerd" FID (aanduiding was vast, zelfs bij uitgeschakeld contact)
Nu ligt de bedrading tussen het kruislicht en de verstaler, dat lijkt voorlopig te werken.
GSven
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Daar ligt de bedrading bij mij ook, en zo door naar rechts en dan naar onder naar de ballast die onder de oliekoeler hangt. Tot op heden is de FID nog geen enkele keer tilt geslagen.GSven schreef:Nu ligt de bedrading tussen het kruislicht en de verstaler, dat lijkt voorlopig te werken.
Maar dat fenomeen intrigeert mij : hoogspanningsdraden geven een bepaald soort straling af, en blijkbaar hebben die een invloed op de electronische componenten van de FID, waarbij enkel een "reset" (in dit geval de zekering er even uithalen) alles herstelt.
Daarom ga ik, áls het fenemeen zich ook bij mij zou gaan voordoen, de hoogspanningskabel omwikkelen met dunne loodfolie, óf de plastieken onderkant van de FID ermee bedekken. Loodfolie houdt RX-straling tegen, dus dat zou hier ook kunnen werken. Maar voorlopig wachten we nog even af...
mvg
Hans
"Schone moto meneer, en vandaag zijn die toch lichter gebouwd dan vroeger hé" -- "Euh, de mijne weegt 640 kilo, tja, 't is een lang verhaal..."Hans schreef:Daarom ga ik, áls het fenomeen zich ook bij mij zou gaan voordoen, de hoogspanningskabel omwikkelen met dunne loodfolie, óf de plastieken onderkant van de FID ermee bedekken. Loodfolie houdt RX-straling tegen, dus dat zou hier ook kunnen werken.
Kexke - F650 Strada > R1150RT > R1200GS