Booster plug K1600gt
Moderator: GVN
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
- Woonplaats: Retie
Booster plug K1600gt
Hoi ,
heeft er iemand ervaring met een booster plug op een k1600gt ?
gr
heeft er iemand ervaring met een booster plug op een k1600gt ?
gr
Re: Booster plug K1600gt
Wasda?
Re: Booster plug K1600gt
Nie rap genoeg?
Een 1600 hangt toch al super ad gas?
Een 1600 hangt toch al super ad gas?
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
- Woonplaats: Retie
Re: Booster plug K1600gt
nee nie rap genoeg moet elke keer de DCT uitschakelen om een panneke te kunnen bij houden heeft 125 pk en de mijne 160 pkDanny schreef:Nie rap genoeg?
Een 1600 hangt toch al super ad gas?
houd teveel tegen die DTC en uitschakelen gaat maar als je de motor hebt stilgelegd en terug start staat hij weer ingeschakeld
kan ook aan het gashendel liggen dat deze niet correct geprogrammeerd is naar de motor toe de gashendel reageert veel te laat
ook al staat de motor in Dynamic mode ,daarom zou ik graag weten of er iemand met een booster plug rijd of een power command
deze zou alles verhelpen
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: Booster plug K1600gt
Toegeknepen versie of full power ?
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
- Woonplaats: Holsbeek
- Locatie: Vlaams Brabant
Re: Booster plug K1600gt
Zal wel nog op 100pk staan. Met mijn rt lc blijf ik op gelijke hoogte met een pan
Re: Booster plug K1600gt
Ha t gaat over koersrijden...
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
- Woonplaats: Tienen
- Locatie: Vl-Brabant
Re: Booster plug K1600gt
Ich de chips
Re: Booster plug K1600gt
Eens wisselen van motor, misschien is de k dan wel sneller dan het panneke
Re: Booster plug K1600gt
Hey Ivo,
Ik heb net zoals jij vele jaren met de pan gereden. Ik vermoed dat de uwe op 100pk staat, anders moet bij
het accelereren de GT duidelijk sneller zijn. Dat gaat natuurlijk niet over straatlengtes, maar toch duidelijk verschil.
Tijdens de routes en trips heeft het veel met de piloot en type route te maken te maken, normaal zal geen van beiden elkaar los rijden.
De speciallekes zoals de Zoncolan, Hard Knott pas, Stelvio e.d. zijn iets handiger met de Pan, iets meer werken met de GT, maar van de
moment dat de bochten iets glooiender zijn zal de piloot van de pan uit zijn pijp moeten komen !!
( en ik spreek uit ondervinding )
Anders spreken we eens af en zoeken een mooi recht stuk om eens door te trekken
Grts
Ik heb net zoals jij vele jaren met de pan gereden. Ik vermoed dat de uwe op 100pk staat, anders moet bij
het accelereren de GT duidelijk sneller zijn. Dat gaat natuurlijk niet over straatlengtes, maar toch duidelijk verschil.
Tijdens de routes en trips heeft het veel met de piloot en type route te maken te maken, normaal zal geen van beiden elkaar los rijden.
De speciallekes zoals de Zoncolan, Hard Knott pas, Stelvio e.d. zijn iets handiger met de Pan, iets meer werken met de GT, maar van de
moment dat de bochten iets glooiender zijn zal de piloot van de pan uit zijn pijp moeten komen !!
( en ik spreek uit ondervinding )
Anders spreken we eens af en zoeken een mooi recht stuk om eens door te trekken
Grts
-
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 01 okt 2013, 10:29
- Woonplaats: MORTSEL
- Locatie: MORTSEL-ANTWERPEN-BELGIE
- Contacteer:
Re: Booster plug K1600gt
Ik ken ook 160pk en 125pk motoren die niet wegreden van een simpele 100 PK GT1600 of een 100 PK GSA hoor Aan wat dat ligt dat weet ik niet
En ik ben al heel dikwijls op de rooster gelegd hoor
Ik hoorde wel regelmatig tandengeknars in de helmen van die meerder PK-motoren
Maw , ik kan moeilijk aannemen dat een GT1600 met 100 of 160 pk moeite heeft om te volgen en je daar "hulpmiddelen" voor nodig zou hebben.
Vrees dat er misschien iets niet helemaal in orde is met de motor. Eens op een vermogenbank laten testen misschien?
En ik ben al heel dikwijls op de rooster gelegd hoor
Ik hoorde wel regelmatig tandengeknars in de helmen van die meerder PK-motoren
Maw , ik kan moeilijk aannemen dat een GT1600 met 100 of 160 pk moeite heeft om te volgen en je daar "hulpmiddelen" voor nodig zou hebben.
Vrees dat er misschien iets niet helemaal in orde is met de motor. Eens op een vermogenbank laten testen misschien?
VRIENDELIJKE MOTORGROETEN VAN DE PANNEMAN.
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
BE A MAN RIDE A PAN // BE A DREAMER RIDE A BEEMER
Lid van Club Pan European Belgie en BMW Motorclub Vlaanderen
ex K1600GT-2014 RIJDER
ex R1200GSA/LC-2016 RIJDER
ex R1250GSA/LC EXCLUSIVE-2019 RIJDER
R1250GSA/LC TROPHY-2023 RIJDER
Re: Booster plug K1600gt
Het hangt er grotendeels vanaf welke wegen je rijdt. Als ik met mijne maat met zijn luchtgekoelde GSA een toertje ga doen dan rijdt hij mij op kleine boerewegels gewoon verloren. De K is veel te lang en zwaar om vlot op zulke wegen te rijden. Echter, bij het optrekken en op wegen met lange glooiende bochten kan hij mij aan geen kanten volgen.
Een Pan is ook veel agieler en wendbaarder aan lage snelheid dat een K. Ik heb op het werk nog met een Pan gereden en dat was mijn favoriete werkgymkana motor.
Ik zit trouwens momenteel in het Lake District en heb gisteren Hard Knot Pass gereden met naar beneden stromend water door de vele regenval de laatste dagen. Klein beetje werken op de K.
Een Pan is ook veel agieler en wendbaarder aan lage snelheid dat een K. Ik heb op het werk nog met een Pan gereden en dat was mijn favoriete werkgymkana motor.
Ik zit trouwens momenteel in het Lake District en heb gisteren Hard Knot Pass gereden met naar beneden stromend water door de vele regenval de laatste dagen. Klein beetje werken op de K.
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
- Woonplaats: Retie
Re: Booster plug K1600gt
het gaat niet om in de bochten te kunnen volgen elke gek heeft zijn gebrek ,en ik kan heel goed verdragen ga niet tot het uiterste rijden dat moet ieder voor zich uitmaken
dat ik in de bochten niet een van de beste ben maar het gaat gewoon op een rechte baan dat ze gewoon van mij wegrijden dat is het probleem
en hij heeft 1 keer op full power gestaan was een beest om mee te rijden dan blijft hij gaan ,maar er zit nu ergens een probleem .
ik hoop dat ze dat kunnen vinden in de garage anders ga ik wel een power command steken ,die booster plug is geen power box dat is gewoon een fijn afstelling met een censor
heeft niets met power te maken zou alleen de motor beter moeten lopen
gr
dat ik in de bochten niet een van de beste ben maar het gaat gewoon op een rechte baan dat ze gewoon van mij wegrijden dat is het probleem
en hij heeft 1 keer op full power gestaan was een beest om mee te rijden dan blijft hij gaan ,maar er zit nu ergens een probleem .
ik hoop dat ze dat kunnen vinden in de garage anders ga ik wel een power command steken ,die booster plug is geen power box dat is gewoon een fijn afstelling met een censor
heeft niets met power te maken zou alleen de motor beter moeten lopen
gr
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 09 sep 2017, 16:35
- Woonplaats: Retie
Re: Booster plug K1600gt
kunnen wel eens afsprekenBuffel schreef:Hey Ivo,
Ik heb net zoals jij vele jaren met de pan gereden. Ik vermoed dat de uwe op 100pk staat, anders moet bij
het accelereren de GT duidelijk sneller zijn. Dat gaat natuurlijk niet over straatlengtes, maar toch duidelijk verschil.
Tijdens de routes en trips heeft het veel met de piloot en type route te maken te maken, normaal zal geen van beiden elkaar los rijden.
De speciallekes zoals de Zoncolan, Hard Knott pas, Stelvio e.d. zijn iets handiger met de Pan, iets meer werken met de GT, maar van de
moment dat de bochten iets glooiender zijn zal de piloot van de pan uit zijn pijp moeten komen !!
( en ik spreek uit ondervinding )
Anders spreken we eens af en zoeken een mooi recht stuk om eens door te trekken
Grts
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: Booster plug K1600gt
op full power was misschien 30d op proef
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Booster plug K1600gt
Kromme redenering.....
Mijn 160pk komt er niet uit en dus ga ik maar een power commander steken?
Je moet eerst de oorzaak aanpakken, als die K1600 niet in orde staat heeft die power commander geen zin.
Dus naar de dealer en laten uitlezen, desnoods een dyno run laten doen, kost +/- 50€ dan weet je exact het koppel en vermogen.
Er rijdt regelmatig al eens een waco op een K1600GT(S?) mee en die komt zeker geen vermogen te kort.... Hij kan mss wat minder vloeiend door de korte bochtjes maar als die op het rechte stuk openzet is er geen houden aan...
Mijn 160pk komt er niet uit en dus ga ik maar een power commander steken?
Je moet eerst de oorzaak aanpakken, als die K1600 niet in orde staat heeft die power commander geen zin.
Dus naar de dealer en laten uitlezen, desnoods een dyno run laten doen, kost +/- 50€ dan weet je exact het koppel en vermogen.
Er rijdt regelmatig al eens een waco op een K1600GT(S?) mee en die komt zeker geen vermogen te kort.... Hij kan mss wat minder vloeiend door de korte bochtjes maar als die op het rechte stuk openzet is er geen houden aan...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project