Mijn ervaring met ergo screen voor 1200GS
Moderator: GVN
Mijn ervaring met ergo screen voor 1200GS
Vorig jaar had ik mij via wunderlich een ergoscreen aangeschaft omdat ik het originele scherm toch luidruchtig vond. ( Ikzelf meet 1.79m)
Bij de eerste proefrit op de snelweg bleek het scherm zeer goed te voldoen, enkel nog wat wind op het topje van mijn helm ook bij +160Km/h maar ik kreeg ook zo een gevoel van: dit is geen GS meer, dit is een RT of een andere groottoerist.
Op de weg vlak voor de motor heb je geen zuiver zicht meer omdat je schuin door het scherm moet kijken, dit is natuurlijk geen probleem op de snelweg maar op kleine en slechte wegen moet je ook voor de motor goed zicht hebben.
Na de proefrit heb ik het gedemonteerd en heb de rest van de zomer zonder scherm gereden, wat mij ook zeer goed beviel wegens de eindeloze rust tot 100Km/h Bij hogere snelheden wordt het wel vechten tegen de elementen.
Nu staat het originele scherm gemonteerd op de wunderlich screensave vario bevestiging, (was bij ergoscreen geleverd ), hierdoor komt het scherm vooraan 2cm hoger te staan waardoor er meer lucht tussen lichtblok en scherm kan, ook op de hoogste stand zijn er nu geen turbulenties meer achter het scherm en het rammelen bij bepaalde toerentallen is ook verholpen door de betere bevestiging.
Voor de rest van mijn dagen blijf ik er nu met mijn fikken af, het ergo scherm staat te koop op dit forum, interessant voor wie veel snelweg doet, maar niets voor mij.
Bij de eerste proefrit op de snelweg bleek het scherm zeer goed te voldoen, enkel nog wat wind op het topje van mijn helm ook bij +160Km/h maar ik kreeg ook zo een gevoel van: dit is geen GS meer, dit is een RT of een andere groottoerist.
Op de weg vlak voor de motor heb je geen zuiver zicht meer omdat je schuin door het scherm moet kijken, dit is natuurlijk geen probleem op de snelweg maar op kleine en slechte wegen moet je ook voor de motor goed zicht hebben.
Na de proefrit heb ik het gedemonteerd en heb de rest van de zomer zonder scherm gereden, wat mij ook zeer goed beviel wegens de eindeloze rust tot 100Km/h Bij hogere snelheden wordt het wel vechten tegen de elementen.
Nu staat het originele scherm gemonteerd op de wunderlich screensave vario bevestiging, (was bij ergoscreen geleverd ), hierdoor komt het scherm vooraan 2cm hoger te staan waardoor er meer lucht tussen lichtblok en scherm kan, ook op de hoogste stand zijn er nu geen turbulenties meer achter het scherm en het rammelen bij bepaalde toerentallen is ook verholpen door de betere bevestiging.
Voor de rest van mijn dagen blijf ik er nu met mijn fikken af, het ergo scherm staat te koop op dit forum, interessant voor wie veel snelweg doet, maar niets voor mij.
-
filippe.deborger
Hallo ,
Ik heb ook heel veel last van turbulenties en lawaai op mijn 1200gs. Ik rij alleen maar autostrade ( woon -werk).
Graag had ik ook vernomen of die vario appart te verkrijgen is.
Of indien er iemand nog een oplossing weet ...
Ik heb wel een raar effect. Bij regen lopen de druppels op mijn helm van boven naar beneden waardoor mijn nek kletsnat is in een minimum van tijd.
groet
filippe
Ik heb ook heel veel last van turbulenties en lawaai op mijn 1200gs. Ik rij alleen maar autostrade ( woon -werk).
Graag had ik ook vernomen of die vario appart te verkrijgen is.
Of indien er iemand nog een oplossing weet ...
Ik heb wel een raar effect. Bij regen lopen de druppels op mijn helm van boven naar beneden waardoor mijn nek kletsnat is in een minimum van tijd.
groet
filippe
DT50M- MT50 - CB500C - GSX550E - CB750Four - Fazer600 - ZX9R - R1200GS
-
filippe.deborger
Ik heb de vario gevonden hier : http://www.wunderlich.de/bmwshop.php?ru ... 3339f054fa
zijn er nog andere tips mbt het geraas en de turbulenties ?
filippe
zijn er nog andere tips mbt het geraas en de turbulenties ?
filippe
DT50M- MT50 - CB500C - GSX550E - CB750Four - Fazer600 - ZX9R - R1200GS
Op mijne GS zorgt dit spoilertje (onderste model) voor een opmerkelijke verbetering :filippe.deborger schreef:zijn er nog andere tips mbt het geraas en de turbulenties ?

Vroeger klapte mijn vizier altijd vanzelf dicht vanaf 80km/u, nu kan ik rustig open cruisen aan 130 of meer. Geen gedaver meer rond m'n hoofd. Maar verwacht geen RT-comfort, hé, het blijft een GS : puur rijplezier !
mvg
Hans
PS: die spoilers zijn te koop bij Verholen : KLIK HIER

-
Ed Vollegaas
- Contacteer:
IK heb ook zo'n spoiler ding van VH op mijne 1200 staan, geeft een grote verbetering maar wil toch ook ne keer dat GSA scherm testen (alle heel de moto natuurlijk
). Heeft er iemand een idee of dat scherm ook op ne gewone past?
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
Back to basics...
Volgens mij is het scherm van de nieuwe GSA bijna hetzelfde als het ergo scherm van wunderlich. Als je de foto's vergelijkt tenminste...
Ik rij trouwens zelf ook met het ergo scherm en ik ben er wel zeer tevreden over. Ieder zijn goesting natuurlijk... Maar ik vind het een hele vooruitgang zeker boven de 100 km/uur en als het wat minder goed weer is.