R1150Gs en lithium batterij

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
erik6
Contacteer:

R1150Gs en lithium batterij

Bericht door erik6 »

Hallo,
Mijn batterij is aan vervanging toe. Heeft er iemand ervaring met een LITHIUM batterij.
Ze zijn veel lichter, krachtiger, maar af te raden onder de 10°. Vooral dat laatste wordt niet overal vermeld.
Welkom op mijn fotosite :
http://fotoalbum.godderis.be
Danny

Re: R1150Gs en lithium batterij

Bericht door Danny »

Ik plaatste er nog maar eentje, lijkt op een dure lege brooddoos... vraag aan koppel hoe die batterij t deed...
alfa

Bericht door alfa »

Niet goed werken onder 10 gr?
Dan zouden er veel e- bikers thuis moeten blijven.
Werkt uitstekend.Maar druppelladers zijn daar de zachte dood voor.
Blijven zeer lang hun ah behouden bij stilstand, dus gewoon na een maand stilstand eens bijladen.
BMW R1100R zonder KFR
erik6
Contacteer:

Bericht door erik6 »

Mijn batterij is niet defect maar bij het starten heeft ze geen power genoeg. Mijn moto is van 2005 en het is nog de originele BMW batterij. Zo moet ik altijd mijn lichten af zetten bij het starten om met volle power te kunnen starten.Als ik dat niet doe krijg ik een foutmelding van het ABS systeem en soms moet ik ook mijn klok terug juist zetten. Mijn startmotor heb ik ook al gereinigd op aanraden van een BMW dealer. De moto hangt altijd aan een druppellader in de garage. Deze laatste zal ik dus moeten vervangen als ik een lithium batterij koop.
Danny

Bericht door Danny »

Nen 2005 waar je de lichten kan van uit doen terwijl er een ontlasting relais opzit waardoor je lichten bij start vanzelf doven...

Klopt dat bouwjaar wel?
Hoedanook wil jij 300 euro aan een batterij geven terwijl je voor 80 euro er ook eentje hebt?
roadster

Bericht door roadster »

een batterij van 12 jaar oud, die zal wel haar beste tijd gehad hebben.
Ik zou daar een Odyssey batterij inlepelen en daar verder nooit meer naar omkijken...
R1200GS LC
erik6
Contacteer:

Bericht door erik6 »

Danny schreef:Nen 2005 waar je de lichten kan van uit doen terwijl er een ontlasting relais opzit waardoor je lichten bij start vanzelf doven...

Klopt dat bouwjaar wel?
Hoedanook wil jij 300 euro aan een batterij geven terwijl je voor 80 euro er ook eentje hebt?
Sorry, het bouwjaar is 2002. Je hebt wel een punt wat de prijs betreft. Maar het verschil is niet zo enorm. Een VARTA GEL batterij 19Ah heb ik gevonden aan 140€. Lithium Skyrich YTX20L-BS met 12V aan 204€.

Wat is een "ontlasting relais"?
roadster

Bericht door roadster »

erik6 schreef:
Danny schreef:Nen 2005 waar je de lichten kan van uit doen terwijl er een ontlasting relais opzit waardoor je lichten bij start vanzelf doven...

Klopt dat bouwjaar wel?
Sorry, het bouwjaar is 2002. Je hebt wel een punt wat de prijs betreft. Maar het verschil is niet zo enorm. Een VARTA GEL batterij 19Ah heb ik gevonden aan 140€. Lithium Skyrich YTX20L-BS met 12V aan 204€.

Wat is een "ontlasting relais"?
Dat is een relais dat alle grote stroomverbruikers tijdelijk uitschakelt om zo veel mogelijk batterijvermogen beschikbaar te hebben voor uw startmotor. Eens de motor draait, worden die verbruikers terug ingeschakeld.
R1200GS LC
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Een batterij van 15 jaar oud :shock:
Da zal wel al de 2de zijn. Maar dan nog niet slecht.
Lithium kun je doen als je gewichtsvoordeel wil of de batterij horizontaal of zo wil monteren, anders zie ik geen voordeel, ze zijn voorlopig nog vrij duur en ze hebben idd problemen bij lage temperatuur.Je hebt, als je motor lang stilstaat, er ook speciale lader voor nodig.
Ik monteerde meestal de hawker odessey PC680, kost wel wat, maar als je wat googled kun je die vinden voor +/- 110€. Gaan lang mee en hoge startcap. Kunnen bovendien heel extreme temperaturen aan, dus zeker geen probleem voor onze kwakkel winter.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny

Bericht door Danny »

Goede batterij, ondethoudsvrij...

http://www.motomoto.nl/mm/nl/motobatt/2 ... -accu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Droozy

Bericht door Droozy »

Heb vandaag de optimate buitengegooid, heb nu een victronlader (incl. BMW aansluiting €90,-) heeft de keuzemogelijkheid om zowel lood/zuur, odessey als lithium te laden.
R100RS/R100R Mystic
Plaats reactie