Tom tom rider op R1150 RT
Moderator: GVN
Tom tom rider op R1150 RT
Heeft er iemand ervaring met het monteren van een TTR op een R1150RT en wat zijn de ervaringen met een TTR?Ikzelf ben aan het twijfelen tussen TTR en Garmin,wat zijn jullie ervaringen?Wat met het downloaden van routes,deze zijn blijkbaar alleen voor Garmin?
-
sprint
Re: Tom tom rider op R1150 RT
Geef mij maar een Garmin jasoundman schreef:het downloaden van routes,deze zijn blijkbaar alleen voor Garmin?
Marnix.

Ik heb er een geplaatst vorige week.
Indien interesse, er staan foto's of het forum.
Op feedback of hulp van tomtom hoef je niet te rekenen.
Kheb een mailke verzonden naar hen met de specifieke vraag.
Hieronder mijn vraag en hun antwoord
=====> mijn vraag aan tomtom support team:
Hoe monteer ik mijn tomtom rider op een motor BMW r1150rt met de bijgeleverde mounts.
Hierbij ondervind ik de volgende problemen:
1° De stuurmount kan op geen enkele plaats gebruikt worden daar het stuur nergens volledig rond is.
2° De stuuradapter kan op geen enkele plaats bevestigt worden. Enerzijds zijn op de eventueel bruikbare plaatsen degaten te dicht
of te ver van elkaar verwijderd, anderzijds zouden (indien dit toch zou lukken, maar niet het geval is) de meegeleverde bouten te lang zijn om een degelijke montage te bekomen.
3° De spiegelmontage is niet mogelijk, daar de bmw r1150rt niet over spiegels beschikt die voor deze montage van nut kunnen zijn.
4° De zelfklevende montage is enkel mogelijk op de benzinetank, maar dit is geen ideale plaats op dit type motor diehiervoor in aanmerking komt. Het zicht op de tomtom rider is op deze plaats quasi nihil.
Om dit probleem tot een goed einde te brengen vraag ik uw hulp.
Waar en hoe monteer ik mijn tomtom rider op mijn motorfiest, bmw r1150rt?
Dank voor uw medewerking.
===> antwoord van tomtom support team
Onderwerp
Hoe monteer ik mijn tomtom rider op een motor BMW r1150rt met de bijgeleverde...
Subproces discussie
Reactie 23-03-2006 08:39
Geachte heer Jürgen,
Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.
Wij bieden geen ondersteuning over hoe de TomTom Rider te bevestigen op uw motorfiets.
Er zijn verschillende bevestigings mogelijkheden bijgeleverd welke het mogelijk maken de TomTom Rider unit
verschillende motor fietsen te bevestigen.
Wanneer u specifieke vragen heeft over de bevestigings mogelijkheden
op uw type motorfiets zouden wij u willen adviseren contact op te nemen met
uw eigen Motor dealer in de buurt.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team
Klant 23-03-2006 12:12
Nu om kort te zijn...
Kheb hun hulp niet nodig gehad
Met wat feeling en fantasie lukt het perfect.
Indien interesse, er staan foto's of het forum.
Op feedback of hulp van tomtom hoef je niet te rekenen.
Kheb een mailke verzonden naar hen met de specifieke vraag.
Hieronder mijn vraag en hun antwoord
=====> mijn vraag aan tomtom support team:
Hoe monteer ik mijn tomtom rider op een motor BMW r1150rt met de bijgeleverde mounts.
Hierbij ondervind ik de volgende problemen:
1° De stuurmount kan op geen enkele plaats gebruikt worden daar het stuur nergens volledig rond is.
2° De stuuradapter kan op geen enkele plaats bevestigt worden. Enerzijds zijn op de eventueel bruikbare plaatsen degaten te dicht
of te ver van elkaar verwijderd, anderzijds zouden (indien dit toch zou lukken, maar niet het geval is) de meegeleverde bouten te lang zijn om een degelijke montage te bekomen.
3° De spiegelmontage is niet mogelijk, daar de bmw r1150rt niet over spiegels beschikt die voor deze montage van nut kunnen zijn.
4° De zelfklevende montage is enkel mogelijk op de benzinetank, maar dit is geen ideale plaats op dit type motor diehiervoor in aanmerking komt. Het zicht op de tomtom rider is op deze plaats quasi nihil.
Om dit probleem tot een goed einde te brengen vraag ik uw hulp.
Waar en hoe monteer ik mijn tomtom rider op mijn motorfiest, bmw r1150rt?
Dank voor uw medewerking.
===> antwoord van tomtom support team
Onderwerp
Hoe monteer ik mijn tomtom rider op een motor BMW r1150rt met de bijgeleverde...
Subproces discussie
Reactie 23-03-2006 08:39
Geachte heer Jürgen,
Wij bieden geen ondersteuning over hoe de TomTom Rider te bevestigen op uw motorfiets.
Er zijn verschillende bevestigings mogelijkheden bijgeleverd welke het mogelijk maken de TomTom Rider unit
verschillende motor fietsen te bevestigen.
Wanneer u specifieke vragen heeft over de bevestigings mogelijkheden
op uw type motorfiets zouden wij u willen adviseren contact op te nemen met
uw eigen Motor dealer in de buurt.
Met vriendelijke groet,
Klant 23-03-2006 12:12
Nu om kort te zijn...
Kheb hun hulp niet nodig gehad
Met wat feeling en fantasie lukt het perfect.
-
Jan Wauters
- Contacteer:
Re: Tom tom rider op R1150 RT
Beste Soundman,
Natuurlijk zal altijd de vraag blijven bestaan van wat is de beste, ik heb zelf geen ervaring met het gebruik van de Garming Navigatie. Maar ik kan je wel vertellen dat ik zeer tevreden ben van mijn TomTomRider op mijn motor, om routes downloaden heb je misschien meer keuze bij de Garmin, maar je vindt ze ook in het .int formaat voor de TTR. En zoals al in een vorig topic kun je via Google earth & Google-TomTom programmatuur schitterende touren zelf maken en op de TTR zetten. Ook voor de bevestiging op m'n R1200RT heb ik een prachtig oplossing gemaakt, voor diegene die er belangstelling voor hebben kan ik wat foto's via de mail toesturen. (ik weet even niet hoe ik ze er bij kan zetten met dit bericht) e-mail: janmobiel@druwa.nl voor iedereen die geïnteresseerd is - groeten Jan Wauters.
Natuurlijk zal altijd de vraag blijven bestaan van wat is de beste, ik heb zelf geen ervaring met het gebruik van de Garming Navigatie. Maar ik kan je wel vertellen dat ik zeer tevreden ben van mijn TomTomRider op mijn motor, om routes downloaden heb je misschien meer keuze bij de Garmin, maar je vindt ze ook in het .int formaat voor de TTR. En zoals al in een vorig topic kun je via Google earth & Google-TomTom programmatuur schitterende touren zelf maken en op de TTR zetten. Ook voor de bevestiging op m'n R1200RT heb ik een prachtig oplossing gemaakt, voor diegene die er belangstelling voor hebben kan ik wat foto's via de mail toesturen. (ik weet even niet hoe ik ze er bij kan zetten met dit bericht) e-mail: janmobiel@druwa.nl voor iedereen die geïnteresseerd is - groeten Jan Wauters.
Heb ondertussen een nieuw mailke gestuurd naar tomtom en dit keer zijn ze al heel wat genuanceerder in hun antwoord
Onderwerp
Klant 23-03-2006 09:31
Allez bedankt he...
Ik dacht nochtans een produkt gekocht te hebben van een serieuze leverancier en op enige medewerking te mogen rekenen.
Er wordt beloofd in uw reclames en aankondigingen dat er je met de bijgeleverde mounts de tomtom rider kan monteren en als je er een koopt dan blijkt dit niet te kunnen. Bij het nalezen van diverse forums over motoren, gps en aanverwanten, dan lees je overal hetzelfde.
De montage van uw produkt is van bedenkelijke makelij....
Een zaak voor TESTAANKOOP dus, misschien weten zij wel raad.
Subproces discussie
Reactie 24-03-2006 08:34
Geachte heer Jürgen,
De vorige uitleg was wellicht een beetje 'kort door de bocht'. Wat wij proberen aan te geven is dat er op dit moment zoveel verschillende motoren zijn het voor on onmogelijk is om voor elke motor specifieke inbouwinformatie door te kunnen geven via een e-mail. Dit is daarom de reden dat wij u doorverwezen naar de plaats waar u de Rider heeft aangeschaft. De medewerkers kunnen in de winkel u haarfijn uitleggen hoe u de Rider het beste kunt bevestigen.
Bovenstaande is absoluut niet bedoeld om u 'het bos in te sturen' maar bedoeld om u op een zo goed mogelijk manier advies te geven.
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
Onderwerp
Klant 23-03-2006 09:31
Allez bedankt he...
Ik dacht nochtans een produkt gekocht te hebben van een serieuze leverancier en op enige medewerking te mogen rekenen.
Er wordt beloofd in uw reclames en aankondigingen dat er je met de bijgeleverde mounts de tomtom rider kan monteren en als je er een koopt dan blijkt dit niet te kunnen. Bij het nalezen van diverse forums over motoren, gps en aanverwanten, dan lees je overal hetzelfde.
De montage van uw produkt is van bedenkelijke makelij....
Een zaak voor TESTAANKOOP dus, misschien weten zij wel raad.
Subproces discussie
Reactie 24-03-2006 08:34
Geachte heer Jürgen,
De vorige uitleg was wellicht een beetje 'kort door de bocht'. Wat wij proberen aan te geven is dat er op dit moment zoveel verschillende motoren zijn het voor on onmogelijk is om voor elke motor specifieke inbouwinformatie door te kunnen geven via een e-mail. Dit is daarom de reden dat wij u doorverwezen naar de plaats waar u de Rider heeft aangeschaft. De medewerkers kunnen in de winkel u haarfijn uitleggen hoe u de Rider het beste kunt bevestigen.
Bovenstaande is absoluut niet bedoeld om u 'het bos in te sturen' maar bedoeld om u op een zo goed mogelijk manier advies te geven.
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,