streetpilot III
Moderator: GVN
streetpilot III
hallo heeft er iemand ervaring met een streetpilot III zou dit toestel willen aanschaffen een goede keus of niet
-
sprint
ik heb mij vorig jaar ook ééntje gekocht.
Ben er best tevreden over, de nieuwere toestellen kunnen natuurlijk meer, met meer geheugen en zijn vlugger.
Maar eigenlijk kan je via mapsourse de zelfde routes maken en rijden als de nieuwe toestellen.
Als je nog een garmin houder zoekt (zonder RAM mount) voor de SPIII voor op je moto, heb ik er nog één, heb er net één van Touratech gekocht met een slotje op.
Ik denk dat je bij de aankoop van een SPIII best kijkt wat de prijs is, welke mapversie er bij is.laatste versie is V7 maar ik wacht vol ongeduld op de V8 omdat ik nog steeds met versie V6 werk.
Groetjes
Ben er best tevreden over, de nieuwere toestellen kunnen natuurlijk meer, met meer geheugen en zijn vlugger.
Maar eigenlijk kan je via mapsourse de zelfde routes maken en rijden als de nieuwe toestellen.
Als je nog een garmin houder zoekt (zonder RAM mount) voor de SPIII voor op je moto, heb ik er nog één, heb er net één van Touratech gekocht met een slotje op.
Ik denk dat je bij de aankoop van een SPIII best kijkt wat de prijs is, welke mapversie er bij is.laatste versie is V7 maar ik wacht vol ongeduld op de V8 omdat ik nog steeds met versie V6 werk.
Groetjes
Marnix.

Dag Jurgen,
De streetpilot 3 is best een goed toestel maar in vergelijking met de huidige toestellen zitten er wel een paar nadelen aan. Omdat je niet teleurgesteld zou zijn zet ik ze eens op een rijtje.
geheugen is (in vergelijking met wat nu op de markt is) klein: meestal 128 Mb, max 256 Mb;
de geheugenkaarten zijn duur in vergelijking met kaarten in andere toestellen, je zal dus niet direct geneigd zijn er eentje bij te kopen.
het toestel rekent zeeeeer traag, als je een bestemming vraagt of het toestel doet een herberekening dan kost dat veel tijd. Dit is vooral belangrijk voor iemand die veel adressen vraagt.
Tijdens motorritten heb je van dit laatste weinig last. De geheugengrootte laat je je best eens tonen, maar op je een idee te geven, ik ben deze week naar de hoge provence gereden met een GPS met een geheugen van 54 Mb (60 CS), en had alle detailkaarten bij die ik nodig had.
Ik heb zelf een SP 3 gehad en was er zeer tevreden over.
Kijk vooral dat het pakket dat je koopt volledig is: gele kaart, datakabel, card reader (zeer belangrijk). De inhoud staat op de doos.
Fluppie
De streetpilot 3 is best een goed toestel maar in vergelijking met de huidige toestellen zitten er wel een paar nadelen aan. Omdat je niet teleurgesteld zou zijn zet ik ze eens op een rijtje.
geheugen is (in vergelijking met wat nu op de markt is) klein: meestal 128 Mb, max 256 Mb;
de geheugenkaarten zijn duur in vergelijking met kaarten in andere toestellen, je zal dus niet direct geneigd zijn er eentje bij te kopen.
het toestel rekent zeeeeer traag, als je een bestemming vraagt of het toestel doet een herberekening dan kost dat veel tijd. Dit is vooral belangrijk voor iemand die veel adressen vraagt.
Tijdens motorritten heb je van dit laatste weinig last. De geheugengrootte laat je je best eens tonen, maar op je een idee te geven, ik ben deze week naar de hoge provence gereden met een GPS met een geheugen van 54 Mb (60 CS), en had alle detailkaarten bij die ik nodig had.
Ik heb zelf een SP 3 gehad en was er zeer tevreden over.
Kijk vooral dat het pakket dat je koopt volledig is: gele kaart, datakabel, card reader (zeer belangrijk). De inhoud staat op de doos.
Fluppie
Hallo,
Ben zelf ook een tevreden bezitter van een SPIII. Gebruik hem enkel voor routes op de motor en tot nog toe voldoet hij perfect aan mijn behoeften. Via ebay heb ik een 256Mb geheugenkaart op de kop kunnen tikken. Zodoende kan ik een groter aantal kaarten opslaan.
Ondertussen heb ik echter vastgesteld dat er slechts een beperkt aantal routes opgeslagen kunnen worden
Voor lokaal gebruik of voor een trip van enkele dagen is dit geen probleem. In mei ga ik samen met een bende 'highlanders' naar Schotland voor een 10-daagse trip
Alle routes zijn beschikbaar op GPS. Voor zover ik weet kan ik zoveel routes niet opslaan
Een PC meenemen is niet echt een optie
Kent iemand hiervoor misschien een oplossing ?
R_Philippe_RS
Ben zelf ook een tevreden bezitter van een SPIII. Gebruik hem enkel voor routes op de motor en tot nog toe voldoet hij perfect aan mijn behoeften. Via ebay heb ik een 256Mb geheugenkaart op de kop kunnen tikken. Zodoende kan ik een groter aantal kaarten opslaan.
Ondertussen heb ik echter vastgesteld dat er slechts een beperkt aantal routes opgeslagen kunnen worden
Een PC meenemen is niet echt een optie
R_Philippe_RS
-
Highlander
Blij te horen dat het toch kan maar dit verbaasd me toch. Heb onlangs een 6-tal eigen routes ingeladen. Totaal minder dan 1000 km. Die routes konden er niet volledig op. Ben er dan ook van uit gegaan dat onze Scapa tournée er ook niet op zou gaan. Moet echter eerlijk bekennen dat ik het nog niet geprobeerd heb
'k zal nog eens proberen op hoop van zege. Alvast bedankt voor jullie reactie 
-
dirk bruijns
- Contacteer:
SPIII kan in totaal 19+1 routes laden,
met een totaliteit van 500 waypoints.
(Ieder via-punt in een route wordt aangerekend als een waypoint).
Dus, 1 route naar het Zuiden met 600 via-punten ... gaat niet.
Ofwel route's opsplitsen, in 2 of 3 delen (niet boven de 19 in totaal uitkomen), ofwel het aantal via-punten in een route beperken door er een aantal te deleten.
Open de Mapsource, maakt alvast een copy'tje van de route en ga daar me aan de slag. Zoom redelijk diep in, en waar je denkt een paar via-punten te verwijderen, haal je ze gewoon weg. Het kan gebeuren dat de route zich verlegt, dus gewoon ff proberen.
Is een mogelijke oplossing om zonder laptop of pda op reis te trekken.
Succes !
met een totaliteit van 500 waypoints.
(Ieder via-punt in een route wordt aangerekend als een waypoint).
Dus, 1 route naar het Zuiden met 600 via-punten ... gaat niet.
Ofwel route's opsplitsen, in 2 of 3 delen (niet boven de 19 in totaal uitkomen), ofwel het aantal via-punten in een route beperken door er een aantal te deleten.
Open de Mapsource, maakt alvast een copy'tje van de route en ga daar me aan de slag. Zoom redelijk diep in, en waar je denkt een paar via-punten te verwijderen, haal je ze gewoon weg. Het kan gebeuren dat de route zich verlegt, dus gewoon ff proberen.
Is een mogelijke oplossing om zonder laptop of pda op reis te trekken.
Succes !
Yep, 't is gelukt. Heb zonder problemen de 10 routes + 4 extra routes + heen & terugreis kunnen inladen. Mijn routes hebben duidelijk last van ' overgewicht'
. Bovendien werden mijn routes nog gemaakt in oude mps versie. Heb gemerkt dat deze files aanzienlijk zwaarder zijn dan deze met extentie .gdb.
Ben weer wat wijzer geworden.
Bedankt voor de tip
Ben weer wat wijzer geworden.
Bedankt voor de tip
Re: streetpilot III
ik zou toch gaan voor de 2610.tweedehands kosten die echt niet veel meer dan de SPIII.,en die(2610) is in het gebruik in de auto toch makkelijker.jurgen schreef:hallo heeft er iemand ervaring met een streetpilot III zou dit toestel willen aanschaffen een goede keus of niet
datakaarten zijn VEEL goedkoper dan de SPIII.
één mogelijk klein nadeel is het ontbreken van een batterij.
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660