overgelopen!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Zeppe

overgelopen!

Bericht door Zeppe »

Beste GS'ers,

Zoals er nog wel onder jullie zijn, ben ik ook overgelopen... van een RT (waar ik zeer tevreden van was, en dagdagelijks woon-werkverkeer mee bolde, zomer en winter) naar een GS. Of toch bijna. Volgende week wordt hij geleverd : oceaanblauw 1200 GS (met witte pinkers, cilinderbescherming, handvatverwarming, zijkoffers, ABS, chroom uitlaatbochten, grijze zijpanelen en een groot slot...)
een beauty... En nu maar hopen dat al wat ik hier op dit forum mocht lezen klopt : ..meer fun, directer sturen, sportiever, soepeler, etc... Want mijn keuze werd mede door jullie bepaald. Uiteraard had ik al een stiekeme en passionele liefdesverhouding met het modelleke, maar ik was ook onder de indruk van jullie begeesterende en lovende kritiek. En dan voornamelijk van de ex-RT'ers die de overstap reeds vroeger waagden. En toch.... zijn er ook nog twijfels, die de dag van de aankoop nog eens extra werden geprikkeld. Ik was namelijk met een RT'er aan de klap geraakt (in de showroom, juist voor het ondertekenen van het contract!!!). Hij was namelijk van een RT naar een GS gestapt, maar heel snel terug naar een RT gelopen !!!!! om de gekende redenen ...comfort, bescherming, vrouw zat beter achterop RT... Hopelijk moet ik dit niet doen.
Allé nog een paar nachtjes slapen en we kunnen beginnen GS'sen. De gedachte alleen al maakt me goed gezind.
Hopelijk zijn jullie even gek en motozot als die bende van het forum der RT'ers en ga ik me hier ook snel thuis voelen.
De groeten en rijden, rijden, rijden en blijven rijden maar.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
MM GS

Bericht door MM GS »

inderdaad tricky, zotten genoeg hier op t forum !! (count me in) welkom en veel oceaanblauwe fun :D
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Als je veelautostrade doet, ga je ongetwijfeld je RT nog missen...maar eens je van die autostrade af bent...Fun met grote F! Ik heb al met vanalles gereden, maar het GS concept bevalt me het beste.

Have Fun
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

En nu maar hopen dat al wat ik hier op dit forum mocht lezen klopt : ..meer fun, directer sturen, sportiever, soepeler, etc...
heb je dan geen testrit gedaan :?: :?: :?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Dirk,

Dat zit dan goed, autostrade laat ik, als het ff kan, links liggen, ook met de wagen. In mijn ogen enkel goed om snel verre afstanden te overbruggen. Zoek veel liever kleinere alternatieve wegen om te genieten van het rijden, omgeving en het onbekende. Nog nooit op de autostrade een leuk plekje, een goed terraske, een knap ..... (of ze zat in een cabrio en had streken!) tegengekomen.

doei

Zeppe

Bericht door Zeppe »

Iron Gonzo,

Om eerlijk te zijn, neen, geen testrit gemaakt
Had dat wel in gedachte, doch mijn dealer zat momenteel zelf zonder, en eerst wachten tot hij er terug ééntje had, testritje maken en dan toch zelf een bestellen.... Neen, mijn verliefdheid was zo sterk dat ik maar onmiddellijk zelf één heb besteld.
Heb ooit nog zo eens een sterk gevoel van verliefdheid gehad en dat is tot op heden héééééééél goed verlopen. Dus ....

Trikke

Re: overgelopen!

Bericht door Trikke »

tricky schreef:Beste GS'ers,

Zoals er nog ..........................................thuis voelen.

R1200GS - Oceaanblauw (2006)
R1150RT - Silver (2005)
F650GS - Black (2004)
Vespa - Black (2003)
Wat hebt ge voor volgend jaar in gedachte?

Véél rijgenot !!!!!!!!!!!

Trikke
Zeppe

Bericht door Zeppe »

trikke,

Vespa is een speeldingetje van 1983 - nostalgie
F650 is nu mijn vrouw haar moto geworden
RT ruil ik in voor GS
dus 2006, 2007, 2008, 2009...GS
trouwens mijn bankrekening kan dat niet blijven volgen

Alain GS

Droomde van RT

Bericht door Alain GS »

Ja, tricky, ik heb jaren gedroomd van een RT en heb er eens eentje gehuurd voor één dag in april 2002. Beviel me bijzonder : comfort, windbescherming ... . Een GS (1100 of 1150) wou 'k zeker nooit hebben, want ik vond dat - in tegenstelling tot de meesten - geen mooie motor. Tot ik half maart 2004 eens langsging bij MotorRAD Soete (toen nog). Ik ging eventjes aan de praat met een mecanicien die daar werkt en die ik ken, en die begon mij over de 1200 GS die daar buiten stond en pas drie dagen binnen was (ook 'n blauwe). Ik bekeek diene GS en de mecanicien er maar met lof over prediken. Op dat ogenblik :!: :!: B I N G O :!: :!: Da ? Ne GS ? Zo ne mooie moto ! Een paar dagen later een testrit en da spel stuurde zo plezant en gaf mij zoveel rijplezier dat ik het zat uit te roepen onder mijnen integraalhelm. Ik was buiten mijzelf van vreugde ! Ik heb toen alles in het werk gesteld om een R 1200 GS te kunnen financieren en heb er mij enen besteld (toen wel nog 4 maand wachttijd !). Mijn RT-droom was opgeborgen en ik heb er nog geen fractie van een moment spijt van gehad ! :D :) :D :) :D :)
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Frank K

Bericht door Frank K »

Yep, 'k ben nu ook een overloper.
Van RT naar GSA... nogwel 3600uur wachten :cry: :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
luc boxer

Bericht door luc boxer »

Frank gelukkig schakelen we deze nacht over op de zomertijd
2uur wordt 3uur da's weer een uurtje minder wachten op uw gsa
Laatst gewijzigd door luc boxer op 01 nov 2018, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

Frank K
Yep, 'k ben nu ook een overloper.
Van RT naar GSA... nogwel 3600uur wachten
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Frank K

Bericht door Frank K »

Frank gelukkig schakelen we deze nacht over op de zomertijd
2uur wordt 3uur da's weer een uurtje minder wachten op uw gsa
yeeeeeeeeeeeeeeeeeh :P :P :P :P :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Zoals er nog wel onder jullie zijn, ben ik ook overgelopen... van een RT (waar ik zeer tevreden van was, en dagdagelijks woon-werkverkeer mee bolde, zomer en winter) naar een GS. Of toch bijna. Volgende week wordt hij geleverd : oceaanblauw 1200 GS (met witte pinkers, cilinderbescherming, handvatverwarming, zijkoffers, ABS, chroom uitlaatbochten, grijze zijpanelen en een groot slot...)
een beauty... En nu maar hopen dat al wat ik hier op dit forum mocht lezen klopt : ..meer fun, directer sturen, sportiever, soepeler, etc... Want mijn keuze werd mede door jullie bepaald. Uiteraard had ik al een stiekeme en passionele liefdesverhouding met het modelleke, maar ik was ook onder de indruk van jullie begeesterende en lovende kritiek. En dan voornamelijk van de ex-RT'ers die de overstap reeds vroeger waagden. En toch.... zijn er ook nog twijfels, die de dag van de aankoop nog eens extra werden geprikkeld. Ik was namelijk met een RT'er aan de klap geraakt (in de showroom, juist voor het ondertekenen van het contract!!!). Hij was namelijk van een RT naar een GS gestapt, maar heel snel terug naar een RT gelopen !!!!! om de gekende redenen ...comfort, bescherming, vrouw zat beter achterop RT... Hopelijk moet ik dit niet doen.
Allé nog een paar nachtjes slapen en we kunnen beginnen GS'sen. De gedachte alleen al maakt me goed gezind.
Hopelijk zijn jullie even gek en motozot als die bende van het forum der RT'ers en ga ik me hier ook snel thuis voelen.
Zelf zit ik ook al lang met een GS in het hoofd, zeker sinds het verschijnen van de Adventure. Als ik dan die verhalen las van rijden met een grijns van oor tot oor etc., dacht ik "Yep, ik moet ook zo'n ding hebben". Maar ik had nog nooit met een GS gereden.
Tot gisteren op de dealer days: een halfuurtje met een R1200GS.
Wat mij meteen opviel : het bredere stuur, de krachtigere motor, het begeesterend roffelende geluid. Wat mij echter stoorde : het rukkige on-off karakter van de motor. Heel vervelend. Kan ook gewoon een slechte afstelling geweest zijn. Ook het dansende schermpje bij stationair draaien gaf geen stevige indruk.
Maar hét grote verschil (waar ik nog niet aan gewend was na dat half uurtje) : bij een RT heb je het gevoel in een motor te zitten, er te worden door omgeven; bij een GS zit je erop, als op een paard. Maar dan eentje zonder kop :shock: Mens, wat een grote leegte voor je! Ken je dat gevoel van als je op een paard zit dat opeens zijn kop naar beneden doet zodat er voor je het grote niets is? Wel dat had ik hier dus ook. Erg raar hoor.
Samengevat : ik ben (nog) niet overtuigd. Toen ik op mijn RT stapte wist ik weer waarom ik hem had gekocht. De RT blijft een schitterend concept.
Conclusie : ik ga nog eens testen (want 1200 boxer is echt wel beter en verandering van spijs doet eten).
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
filippe.deborger

Bericht door filippe.deborger »

Ik ben onlangs van een kawa zx9r Ninja naar een gs overgestapt en moet zeggen dat ik ook een paar bemerkingen heb. In t kort:

In vgl met mijn zx biedt de gs weinig bescherming , zowel voor kopwind als opspattend vuil.
De gs is hoog. ikzelf ben maar 1,73mtr.
ik heb nogal wat last van geruis op de helm en turbulenties.

Maar eenmaal aan het rijden , is het leuk om rijden.
Mijn snelheid ligt beduidend lager en komt in de wettelijke normnen in vgl met voordien. Het verbruik is maar 5\ltr per 100km.

Ik heb nooit met een rt of een k of welke beemer ook gereden, maar toch vind ik dat een bmw redelijk duur is voor wat men "maar" krijgt. Bij een gs moet men al snel een paar accesoires kopen om het rijkomfort te verbeteren. Ik vind dat men voor die prijs ....

Begrijp me niet verkeerd : Ik wil mijn gs niet meer wisselen ( rijplezier !) en ik hoop om binnen 100.000km (3 jaar) nog een mooie overname prijs te krijgen.

filippe
DT50M- MT50 - CB500C - GSX550E - CB750Four - Fazer600 - ZX9R - R1200GS
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

héhéhé: de GS is als een paard zonder kop :D :D :D :D
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Geert VN schreef:

Zelf zit ik ook al lang met een GS in het hoofd, zeker sinds het verschijnen van de Adventure. Als ik dan die verhalen las van rijden met een grijns van oor tot oor etc., dacht ik "Yep, ik moet ook zo'n ding hebben". Maar ik had nog nooit met een GS gereden.
Tot gisteren op de dealer days: een halfuurtje met een R1200GS.
Wat mij meteen opviel : het bredere stuur, de krachtigere motor, het begeesterend roffelende geluid. Wat mij echter stoorde : het rukkige on-off karakter van de motor. Heel vervelend. Kan ook gewoon een slechte afstelling geweest zijn. Ook het dansende schermpje bij stationair draaien gaf geen stevige indruk.
Maar hét grote verschil (waar ik nog niet aan gewend was na dat half uurtje) : bij een RT heb je het gevoel in een motor te zitten, er te worden door omgeven; bij een GS zit je erop, als op een paard. Maar dan eentje zonder kop :shock: Mens, wat een grote leegte voor je! Ken je dat gevoel van als je op een paard zit dat opeens zijn kop naar beneden doet zodat er voor je het grote niets is? Wel dat had ik hier dus ook. Erg raar hoor.
Samengevat : ik ben (nog) niet overtuigd. Toen ik op mijn RT stapte wist ik weer waarom ik hem had gekocht. De RT blijft een schitterend concept.
Conclusie : ik ga nog eens testen (want 1200 boxer is echt wel beter en verandering van spijs doet eten).
en ne 1200RT?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Geert, die leegte kan je opvullen met o.a. een GPS, een roadbookroller, ne foto van je vrouw en een tanktas :lol: :lol:

Stoffel ;)
Afbeelding
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Stoffel schreef:Geert, die leegte kan je opvullen met o.a. een GPS, een roadbookroller, ne foto van je vrouw en een tanktas :lol: :lol:

Stoffel ;)
Stoffel, dit pleit nog eens voor de RT : ik ben namelijk overtuigd polygamist. Ik heb speciaal op mijn RT een hogere ruit gekocht om een foto van elk lid van mijn harem te kunnen bevestigen (pasfoto's weliswaar, want anders is zelfs die grote ruit te klein... :D ).
Een GS is dus duidelijk bedoeld voor monogaam levende mannen of vrijgezellen. :shock:
Maar goed, een mens moet flexibel zijn dezer dagen.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Gelijk heb je maar met mijne GS kan ik zelf mijn harem in de bergen onderhouden. En 't is niet alleen kwantiteit die telt maar kwaliteit. Probeer den GS Adventure eens die heeft ook een ruit van harem allure :lol: en op de zijkanten kan je nog ne foto van je kids kwijt. 8)

Stoffel ;)
Afbeelding
MM GS

Bericht door MM GS »

Geert VN schreef:

Maar hét grote verschil (waar ik nog niet aan gewend was na dat half uurtje) : bij een RT heb je het gevoel in een motor te zitten, er te worden door omgeven; bij een GS zit je erop, als op een paard. Maar dan eentje zonder kop :shock: Mens, wat een grote leegte voor je! Ken je dat gevoel van als je op een paard zit dat opeens zijn kop naar beneden doet zodat er voor je het grote niets is? Wel dat had ik hier dus ook. Erg raar hoor
even de volgende bedenking / vergelijking :

TV kijken naar een berglandschap OF live in de bergen die wind voelen... :?:

naar een scherm kijken naar de pracht van de andere sexe OF in 3d met alle toeters en bellen in de actie zijn ... :?:

kortom, hoe groter de bekuiping en ruit, hoe meer het gevoel ik krijg van thuis voor de buis te zitten

lees anders Zen & the art of motorcycling erop na : ´´ ... met open vizier, op een stalen paard IN het landschap opgaan en genieten ...´´

maar rekening houdend met klimaat en snelheid is n klein plexi klienood toch comfortabel :wink:
Oneshark

Bericht door Oneshark »

[quote="Stoffel"]Gelijk heb je maar met mijne GS kan ik zelf mijn harem in de bergen onderhouden. En 't is niet alleen kwantiteit die telt maar kwaliteit. Probeer den GS Adventure eens die heeft ook een ruit van harem allure :lol: en op de zijkanten kan je nog ne foto van je kids kwijt. 8)

Stoffel ;)[/quote]

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Oneshark

Bericht door Oneshark »

[quote]ne foto van je vrouw en een tanktas :lol: :lol:

Stoffel ;)[/quote]

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: [/quote]
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

De foto's van mijn zussen hangen aan de binnenkant van mijn topkoffer ;)

Stoffel ;)
Afbeelding
RBee

Bericht door RBee »

Da's ook geen reclame :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie