ontsteking R1100RT doet raar
Moderator: GVN
ontsteking R1100RT doet raar
Hallo,
we zijn dit weekend naar de ardennen geweest .... regen, regen en nog eens regen .... http://www.aubergeaubonvivant.be/ .... tof spel
maar, een vriend van mij rijdt met een R1100RT, opeens valt hij stil in het midden van de weg, we kunnen hem nog even starten maar hij doet echt raar, even de bougies eruit gedraaid & gezien dat hij geen "vonken" ontsteking meer geeft .... maar plots terwijl dat de bougie eruit hangt begint hij zonder reden te vonken, zonder dat we proberen te starten (het contact stond natuurlijk wel aan). Dus na veel proberen konden we hem af en toe starten & dan weer niet ... dat vonken doet hij soms & dan zie je de toerenteller aantekenen zonder dat de motor draait, echt raar.
Volgens mij ergens een slecht contact, maar waar!!! iemand een idee?
alvast bedankt
dirk
we zijn dit weekend naar de ardennen geweest .... regen, regen en nog eens regen .... http://www.aubergeaubonvivant.be/ .... tof spel
maar, een vriend van mij rijdt met een R1100RT, opeens valt hij stil in het midden van de weg, we kunnen hem nog even starten maar hij doet echt raar, even de bougies eruit gedraaid & gezien dat hij geen "vonken" ontsteking meer geeft .... maar plots terwijl dat de bougie eruit hangt begint hij zonder reden te vonken, zonder dat we proberen te starten (het contact stond natuurlijk wel aan). Dus na veel proberen konden we hem af en toe starten & dan weer niet ... dat vonken doet hij soms & dan zie je de toerenteller aantekenen zonder dat de motor draait, echt raar.
Volgens mij ergens een slecht contact, maar waar!!! iemand een idee?
alvast bedankt
dirk
Ik heb dat indertijd met mijn R1100GS ook voorgehad, opeens stilvallen de motor draait niet meer maar de naald van de toerenteller ging op en neer.
Na een tijdje als de motor wat afgekoeld was starte hij terug.
Het heefd lang geduurd voor men het gevonden had wat de oorzaak was.
Hallgevers vervangen en probleem was opgelost,en heb daarna geen enkele panne meer gehad met deze.
Na een tijdje als de motor wat afgekoeld was starte hij terug.
Het heefd lang geduurd voor men het gevonden had wat de oorzaak was.
Hallgevers vervangen en probleem was opgelost,en heb daarna geen enkele panne meer gehad met deze.
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
Hé Blommys,
Over het probleem kan ik niet echt meespreken. Mogelijk zullen koude, nat en vochtigheid een rol gespeeld hebben. Maar dat het een rot pokkeweer was, dat kan ik beamen.
Ik heb zelf drie dagen in bütgenbach en omgeving gezeten. En enkel zaterdag was het in de namiddag een beetje waterzon.
Laat ons hopen dat het snel beter wordt.
Gr, Ironjakke.
Over het probleem kan ik niet echt meespreken. Mogelijk zullen koude, nat en vochtigheid een rol gespeeld hebben. Maar dat het een rot pokkeweer was, dat kan ik beamen.
Ik heb zelf drie dagen in bütgenbach en omgeving gezeten. En enkel zaterdag was het in de namiddag een beetje waterzon.
Laat ons hopen dat het snel beter wordt.
Gr, Ironjakke.
-
Iron Gonzo
Dag blommys
U vriend filip had mij daarvoor een E mail gestuurd.
ik had het spijtiggenoeg pas de volgende dag gelezen, toen jullie al op terugweg waren.(met de camionette)
aan het verhaal te horen
denk ik ook dat het de halgevers zijn.
alles eens kuisen en als het niet helpt andere halgevers steken.
zoals philippe aanhaalt.
hopelijk is het probleem dan opgelost.
groetjes Bart
U vriend filip had mij daarvoor een E mail gestuurd.
ik had het spijtiggenoeg pas de volgende dag gelezen, toen jullie al op terugweg waren.(met de camionette)
aan het verhaal te horen
denk ik ook dat het de halgevers zijn.
alles eens kuisen en als het niet helpt andere halgevers steken.
zoals philippe aanhaalt.
hopelijk is het probleem dan opgelost.
groetjes Bart
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Iron Gonzo
hallgever laat uw bougietje vonken op het juiste tijdstip. (snelle uitleg)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Is de contactloze, solid state versie van de "vis platinéés" of onderbrekers in het goe vloms.blommys schreef:..de "Hallgever" .... pfff, 'k had daar nog nooit van gehoord!
wat doet dat?
Helpt bij het bepalen van het ontstekingstijdstip.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
en dat moet blijkbaar zoveel kostenbdemeyer schreef:Is de contactloze, solid state versie van de "vis platinéés" of onderbrekers in het goe vloms.blommys schreef:..de "Hallgever" .... pfff, 'k had daar nog nooit van gehoord!
wat doet dat?
Helpt bij het bepalen van het ontstekingstijdstip.
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Welkom in de wondere wereld van BMWXavier schreef: en dat moet blijkbaar zoveel kosten![]()
Synchro Bob
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Als je de hallgevers zelf wil vervangen, kan je Danny's fotoreportage bekijken.
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... s&start=25
Of je kan J-P mailen want die kent iemand die nieuwe hallgevers op je plaatje zet voor +- 50 Euro
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... s&start=25
Of je kan J-P mailen want die kent iemand die nieuwe hallgevers op je plaatje zet voor +- 50 Euro
Kan meteen van pas komen...
http://www.ibmwr.org/otech/partsubs.html#Kclutch
Honneywell sensor for R100 Hall Effect sensor
Date: Wednesday, March 25, 1998 4:48 PM
From: Steven van Twuyver <twuwver1@flash.net>
The R100 Hall effect sensor for the ignition cannister is available from Newark Electronics as part #96F1986 for around $11.48. It is Honeywell part #2AV54.
http://www.ibmwr.org/otech/partsubs.html#Kclutch
Honneywell sensor for R100 Hall Effect sensor
Date: Wednesday, March 25, 1998 4:48 PM
From: Steven van Twuyver <twuwver1@flash.net>
The R100 Hall effect sensor for the ignition cannister is available from Newark Electronics as part #96F1986 for around $11.48. It is Honeywell part #2AV54.