Is er iemand van jullie die weet heeft van de wettelijke min.leeftijd voor een duozit op de moto ?
Tot op heden vind ik hier niets van terug.
Alvast bedankt
min.leeftijd duozit
Moderator: GVN
min.leeftijd duozit
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-
Iron Gonzo
van zodra dochter of zoonlief met de voetjes op de steuntjes kan, zie ik er geen probleem in.
ik denk niet dat daar een leeftijd op staat.
kinderen kunnen veel verschillen in lengte op dezelfde leeftijd
ik denk niet dat daar een leeftijd op staat.
kinderen kunnen veel verschillen in lengte op dezelfde leeftijd
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
WALTER GSAdventure
Geen leeftijd aan gebonden..., hier in NL tenminste
Beste,
Kheb er laatst nog eens met een agent over gehad. Volgens haar bestaat er geen wetgeving voor. De constructie van de motor is voornamelijk van belang om de veiligheid van je duopassagier te garanderen. Hierbij komt inderdaad ook een hoop eigen verstand bij kijken. Kortom, op een Goldwing mag een kind eerder achterop dan op een racer. De agent moet gewoon de indruk krijgen dat de duopassagier goed in het zadel zit, dit hebben ze mij althans wijs gemaakt. En het lijkt me inderdaad beter dat de duopassagier met beide beentjes aan de steuntjes komen en zelf een vaste zithouding aan kunnen nemen.
Voor de zekerheid kun je inderdaad beter ff de Rijks Verkeersinspectie bellen voor meer duidelijkheid.
Succes ermee en laat ff iets weten AUB!!!
Gegroet,
Armando
Kheb er laatst nog eens met een agent over gehad. Volgens haar bestaat er geen wetgeving voor. De constructie van de motor is voornamelijk van belang om de veiligheid van je duopassagier te garanderen. Hierbij komt inderdaad ook een hoop eigen verstand bij kijken. Kortom, op een Goldwing mag een kind eerder achterop dan op een racer. De agent moet gewoon de indruk krijgen dat de duopassagier goed in het zadel zit, dit hebben ze mij althans wijs gemaakt. En het lijkt me inderdaad beter dat de duopassagier met beide beentjes aan de steuntjes komen en zelf een vaste zithouding aan kunnen nemen.
Voor de zekerheid kun je inderdaad beter ff de Rijks Verkeersinspectie bellen voor meer duidelijkheid.
Succes ermee en laat ff iets weten AUB!!!
Gegroet,
Armando