Gedragscode forum...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

WilBikeRT

Gedragscode forum...

Bericht door WilBikeRT »

Beste moderators van dit forum,

Vermoedelijk stamp ik met dit schrijven deuren in maar dit moet me toch van het hart. Vermits ik als niet-beheerder niet op de gedragscode kan inloggen doe ik het maar in het 'algemeen forum'.
Hoe meer bladvulling en zever ik lees op dit forum hoe meer vragen ik me stel bij het niveau van onze clubleden. Hoe ver staat het eigenlijk met het gesloten gedeelte van het BMW-forum. Indien het gebruikersniveau zoals vandaag gehandhaafd blijft hoeft het voor mij niet. Zij die dachten slimmer te worden en vriendschapsbanden te kunnen smeden zijn, volgens mij, eraan voor de moeite. Het momenteel gehanteerde 'level' is ver onder geldende beleefdheidsnormen zodat sommige gebruikers zelfs gewoon afhaken. Ook ik heb nog weinig interesse aan de dagelijkse berichten. Waar is de tijd van het oude forum waarvan ik dacht het in voor de leden gesloten gedeelte (zoals ons beloofd...???) een beetje terug te vinden. Na vanavond een beetje tijd te hebben genomen heb ik enkele reply's nagelezen en was versteld van het 'gezever' dat ik tegenkwam. Wat hebben die 'duizenden' berichten met motorrijden en vriendschap te maken wanneer ze alleen maar 'gelul' om een reply vol te krijgen bevatten. Ik merk hoe langer hoe meer op dat de leden welke ik reeds meerdere jaren ken/ontmoet in de club zich niet meer laten horen op deze met momenten kleinerende en droevige topics/reply's. Wat mij betreft mag men al deze, voor zichzelf denkend interessante elementen, een eigen gedeelte in, wat aanvankelijk 'ons' forum was, geven... zodat ze kunnen hun duizende berichten vol lullen zonder de goedmenende en momenteel aflatende leden steeds te pareren.

Aan zij die het toch niet na kunnen laten hierop weer kleinerende, niets zeggende berichtjes te laten ontstaan... ga je gang maar, ik sluit hierbij dit topic ook af in de hoop dat de moderator stilaan eens partij gaat trekken voor zij die normale informatie en/of berichtgeving verkiezen. De moderator mag dit 'item' afsluiten terwijl ik hoop dat iedereen die zich aangesproken voelt eens voor zichzelf alles op een rijtje zet en de gedragscode van het forum naleest. Zij zullen dan zien dat er heel wat naast de lijntjes wordt geschreven en dat de veelal 'bladvulling' weinig met de geest van de club en de opzet van dit forum te maken heeft.

Met vriendelijke groeten voor échte motaars en niet lullers die alléén langs deze weg mekaar het leven graag pikanter maken...

WilfriedLT :evil:
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT
Neele

Bericht door Neele »

Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten bewerken
Je mag je berichten verwijderen
Je mag stemmen in polls
Staat onderaan rechts op ieder forumpagina :?
Begrijp je frustratie wel, ik ben geen BMW lid, maar ben wel in bezit van een beemer en heb toch in mijn beginperiode interessante zaken ontdekt op deze forum. Dat er hier en daar eens wat afgeweken wordt van onderwerpen moet toch kunnen of niet :?: :!:
Ik ben een bleuke op dit forum dat geef ik grif toe, maar kan je wel zeggen dat dit forum leeft met z'n informatie - grapjes - en hoe sommigen tekeer gaan. Ik ken andere forums (die eerder in jouw smaak zullen liggen maar dan ook oersaai zijn.....waarom.....wel omdat de vaste leden elkaar niks te vertellen hebben mits ze elkaar iedere week treffen voor eender wat ritje en daar hun uitwisselingen doen achter pot en pint waarvan er ook onzinnige dingen gezegd worden). Neen geef mij dan deze forum en hier krijg je tenminste reacties soms grappig, soms scherp uit de hoek komend en soms die nergens op slaan......maar je forum leeft !! En dat maakt het zo tof en met de regelmaat ook leerrijk.
Dit is mijn opinie van dit forum :wink:
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ik denk dat 80% van dit forum lid is.
denk daar eens rustig over na
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
jakke

Bericht door jakke »

Neele,

Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Ik ben nog maar van vorige week actief op dit forum en kan zeggen dat ik al veel heb bijgeleerd. Een grap en grol moet eens kunnen.
We zijn normaal gezien volwassen genoeg om te filteren wat kan en wat niet. Ook om te reageren of te laten wat het is. Buitensporigheden kan je jammer genoeg niet altijd uitsluiten. Zolang we bijleren mag er tussendoor eens gezwanst worden.

Gr, Ironjakke.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

1) Zolang de 'zever' de leerrijke posts in evenwicht houdt is er niks aan de hand voor mij. Zij die hier nog niks hebben bijgeleerd: gelieve de zaal te verlaten. Niemand wellicht.

2) De mensen (ik reken me daar ook onder) die hier vaak minder serieuze praat verkopen delen eveneens talrijke leerrijke ervaringen.

3) Vele motards wonen bijna 100 km van elkaar en werken op verschillende uren: effe pintje pakken zit er zelden in. Ritje meedoen op vastgestelde data is niet voor iedereen weggelegd. Er kan dus worden 'gezeverd' via andere kanalen. Beemer Café bijvoorbeeld.

4) Motorrijden is niet alleen praten over dealer, Allroad-laars model 2006 of technische voorvallen, het is ook een groepsgebeuren.

5) Net daarom organiseren die mensen naast de officiële activiteiten bijeenkomsten die nog nooit op een sisser zijn afgelopen. Voorbeelden zijn legio en elkeen kijkt er steeds weer naar uit.

6) Heel velen kennen elkaar persoonlijk dankzij dit forum en posten soms reaties die alleen voor een buitenstaander 'erover' lijken. De verstandhouding is opperbest.

7) Omdat leutige mensen een deugniet-gen bezitten we er soms een sport van stomme topics te lanceren. Wie stuurde nooit eens 'die nieuwen' uit het eerste studiejaar wel eens naar de directeur voor een bladspiegel?

8) Tis nog altijd nen hobby, we worden overdag al betaald om onze taak serieus, verantwoord en professioneel uit te voeren, alle codes in acht nemend.

9) Beemerrijder of vinkenzetter, we blijven een afkooksel van de verscheidenheid die onze maatschappij kenmerkt. Mensen van alle slag, niemand is dezelfde. Laat dat laatste nu net hetgene zijn wat ik aan deze forumbende apprecieer.

10) En zo gaan mijn posts omhoog :oops:
Laatst gewijzigd door Wingman X op 29 mar 2006, 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
selmon
Contacteer:

Bericht door selmon »

Ook ik ben nieuw op dit forum. Weinig geschreven en veel gekeken. Wat de ene zever vindt is lol voor de ander. Ik lees niet wat ik niet wil. Voor de rest amaai wat een informatie en daar wil ik nog lang van genieten.
11 jaar niet gereden en eerste BMW, dus weer heel groen achter de oren en leergierig.
Dus WilfriedLT geef de newbies ook een kans om mee te genieten van dit forum. Doe je ogen dicht voor de storende dingen en open voor het leuke
Relax

Bericht door Relax »

Daar gaan we weer...

Ik kan me enkel bij de vorige posts aansluiten, vooral met Xavier. Dank zij dit forum heb ik al heel wat vrienden/kennissen gemaakt.
En de rest lees je toch gewoon niet?

Tegenwoordig is sociaal contact meer dan in een buurtcafé hangen.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Wilfried LT. Ik vind jou een spijtige zaak. Eerlijk! Start een eigen clubje op, maak een eigen forum. Niets let je! Hier is ambiance, totaal anders dan het oude forum. Hier worden vrienden gemaakt, DAT is belangrijk op dit forum. Ik hoop dat je dit leest en tot bezinning komt. Anders.... oals ik al zei. een spijtige zaak. :wink:
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Ik zever soms ook.
‘k Zou ook wel eens graag iets verstandigs zeggen maar als gewone werkmens die niet lang naar school geweest is ben ik daar niet zo goed in.
Bij dezen wil ik dan mijn excuses aanbieden voor mijn on-BMW-gedrag.
Gele: wel snel , niet rap
dirk bruijns
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

In den beginne, toen de dieren nog spraken, 't Scheld dichtvroos, en ik pas registreerde hier, kreeg ik hier volop de wind van voor. Haatmails à la ihatedirkbruijns@hotmail , spam "gaat terug naar uw eigen forum" en meer van dat fraais.
Gaandeweg heb ik dat allemaal opzij geschoven, want ik heb hier al een fijn internetgroepke ontdekt, die zich ook niets aantrekt of er nu een Beiers of een Japans logo tussen de benen zit, t'is ne motor, en voor de mannen met dezelfde ingesteldheid doen ze het. Ik kan géén zinnig woord vertellen over specifieke groepen zoals RS, K of LT, maar neem het van me aan dat méér dan de helft van éénder welk motorforum dezelfde andere onderwerpen benaderd. (gps, routes, vakanties, algemeen, verkeer etc.).
Lid of geen lid, ik denk dat veel mensen hier hun dagelijks brood komen snuiven, als vb het FJR-forum dat maandelijke tussen het miljoen en anderhalf miljoen keer geklikt wordt, het BMW forum zal d'er wel niet ver uit de buurt hangen. Deel dat door het aantal posts of actieve mensen, dan zitten er nog veel "exclusieve lezers" , en uw forum is dan toch best aangenaam en volks genoeg om het aantrekkellijk te houden.
Op het 'Ziekenhuisforum' mag ik ook posten, mag ik ook lezen, mag ik ook stemmen, maar door het stijve taaltje en de strikte regels is het absoluut uit den boze om 1: ne smiley te plaatsen 2: doen alsof ge gezond zijt.

Laat het maar gewoon zoals het is, k'voel me hier goed.
Gezien de lancering van de nieuwe modellen, koop ik me misschien nog ne K ook, een introductie op het forum hier heb ik al :wink:
Danny

Bericht door Danny »

...
Laatst gewijzigd door Danny op 16 apr 2006, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Leven en laten leven. Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar de één kan ze al wat meer genuanceerder naar voor brengen dan de andere. Als je ziet van waar het (nieuwe) BMW Forum komt en je beziet de aantal postings vandaag, de één al wat meer informatiever dan de andere, dan kan je alleen maar concluderen dat dit Forum werkelijk LEEFT! En ja Wilfried, met alle respect, als je in het algemeen over de zwanzers schrijft: ik voel me wreed goed bij dat tof clubke. Maar een mens mag al eens wat uit de bol gaan zekers, er zijn al wetten en regels genoeg die ons als geboeiden door het leven doen gaan. Iedereen op dit Forum leert elke dag bij, soms in het zwansen en soms in het sleutelen.
Dankzij dit Forum heb ik ook al veel vrienden gemaakt, de één om tegen te zwansen en de ander om ook tegen te zwansen en wat bij te leren.
En om af te sluiten met een wijze slotzin : :lol:

Stoffel ;)
Afbeelding
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Als ik de tektst van WilfriedLT lees kan ik niet anders denken als aan het stereotiepe beeld dat de mensen van BMW-rijders hebben(hadden):

Een "stijve burger" (direkteur, notaris, dokter, ...) die zich een BMW kan kopen. Zeker als er woorden gebruikt worden als "niveau", "level", "gesloten gedeelte", "ons forum", enz. Ik vermoed dat WilfriedLT spijt heeft heeft dat de BMW-rijders geen exclusief clubje meer zijn. Velen moeten hard werken om zich een BMW te kunnen aanschaffen, of moeten deze op afbetaling kopen.

Het klopt dat er een hoop gezever en bladvulling in het forum verschijnt, maar dat moet kunnen. Als men zich daar niet aan interesseert, moet men er gewoon over heenkijken. Ik heb in ieder geval al heel wat keren kunnen lachen over "gezever"... en lachen is gezond.

Het klopt dat af en toe de beleefdheidsregels overtreden worden, maar die gebruikers worden terechtgewezen, verbannen of verdwijnen uit zichzelf.

Ik heb hier al heel wat interessants kunnen leren over mijn motor en ik hoop dat ik sommige leden ook al heb kunnen helpen. Ik heb al een paar mooie ritten kunnen meerijden, zowel door clubleden georganiseeerde ritten als door "forumleden" georganiseerde ritten.

Heel wat leden hebben al voordeel kunnen halen uit wat andere forumleden georganiseerd hebben. Harald, die een behendigheidstraining organiseerde. John, die nu al voor de tweede keer een groepsaankoop voor xenonlampen organiseert. Ik vergeet hier waarschijnlijk nog een hele hoop anderen, maar om die allemaal op te noemen zou ik aan bladvulling moeten doen. In ieder geval bedankt aan allen die mij en anderen al geholpen hebben, en eventueel nog zullen helpen.

Bovendien vermoed ik, dat sinds dit forum er is, de BMW-Club nog nooit zoveel nieuwe leden heeft mogen ontvangen. Veel BMW-rijders die tot nu toe geen lid waren zijn door het (nieuwe) forum overtuigd geraakt.

Dit forum valt zelfs nogal mee. Als je echt gezever, ruwe taal, onbeleefdheid, enz. wil zien, moet je eens naar Advrider gaan kijken. Meer dan 25000 forumleden, waarvan het merendeel amerikanen die ervan overtuigd zijn dat zij het warm water uitgevonden hebben. Het minste dat men daar iets tegen hun visie op de wereld heeft, wordt men als "commie" uitgescholden.

Moet het hier echt nu zo "serieus" worden? Doe dat in één of ander "loge" of "businessclub" in het brusselse.

Met vriendelijke groeten aan "alle" motaars, of ze nu echt zijn of niet, maakt mij niets uit.
Livin

Bericht door Livin »

Xavier schreef:1-10)
Volledig mee akkoord!!
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
benoit

Bericht door benoit »

Ben hier nog niet lang, heb al goede raad gekregen, veel bijgeleerd, vree goed gelachen en interessante mensen leren kennen. Zo vind ik het heel goed!
K75
jakke

Bericht door jakke »

AMEN !!!!!!!![/b]
lerak

Bericht door lerak »

Wilfried,

ik kom hier ondertussen een dik jaar ongeveer dagelijks wat lezen, en je hebt uiteraard gelijk dat er veel gezever staat, maar anderzijds moet ik eerlijk zeggen dat ik hier veel bijgeleerd heb.
Als je zoals ik van geen enkele motoclub lid bent, waar kan je dan beter extra informatie en tips vinden en eventueel uitwisselen?

Ik wil gerust toegeven dat niet elke reactie hier even vriendelijk en hoffelijk is, maar dan haal ik mijn schouders op, en zwijg. Op naar de volgende thread...

Karel
K1200RS alias "The Yellow Cab"
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Even een citaat uit onze Clubfilosofie...
BMW Motor Club Vlaanderen is in de eerste plaats een vriendenclub, die borg staat voor het in vrijheid en vriendschap genieten van onze hobby, het BMW motorrijden. Onze Club staat neutraal tegenover andere motorrijdersorganisaties....... Er wordt van de leden verwacht dat zij zich vriendelijk en sportief gedrage tegenover andere clubleden en alle andere motorrijders...... Onze Club is er voor zijn leden !
Hiermee wil ik onderstrepen dat er al voldoende onverdraagzaamheid is in de wereld, en ik moet zeggen dat het me dit weekend nog "pakte" toen in bij m'n dealer (Dealerdays) ineens een pak leden zag "leute" maken.
Een buitenstaander kan dit niet begrijpen.

Meningen mogen worden ge-uit, weliswaar op een diplomatische en niet-persoonlijk aanvallende manier. Dingen moeten kunnen worden gezegd, zowel positief als negatief.

Wij willen wel benadrukken dat sommige (de meeste) problemen kunnen worden opgelost door simpelweg te gaan praten met de betrokken partij. Dit voor er opnieuw eens een "klacht" wordt tentoon gespreid op ons publieke forum, die voor iedereen toegankelijk is.

Dat er op sommige topics stomweg gereageerd wordt met droevige nietszeggende teksten, betreuren wij uiteraard ook. Voor de "uitlaatklep" hebben we gezorgd door het "Beemer Café" te openen, waar er uit volle borst kan worden "gelutst", en over den toog kan worden geluld.

Dit forum werd geopend voor BMW motorrijders in het algemeen, maar is nog steeds onderhouden en betaald door BMW Motor Club Vlaanderen, enerzijds vrijwilligerswerk (moderator, webmaster), anderzijds betaald (internet provider betalen voor lijnen en server...)
Het werd opgericht om onze Clubfilosofie verder bekend te maken en op deze manier mensen informatie, en ervaringen te laten delen.
De tweede schakel van ons forum-hoofdstuk is nu draaiende in "bèta-test". Dit zal dan enkel voor leden toegankelijk zijn, waarbij dan ook de clubgerelateerde informatie kan worden verspreid.

Moderaten van dit forum is voor mij ook nog steeds een hobby :!:
Ik hoop dan ook dat ik mijn werk goed uitvoer, en dat de meeste mensen tevreden zijn. Goed doen kan nu eenmaal niet voor iedereen, al probeer ik wel altijd m'n best te doen :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Vorige posts bevestigen allemaal wat we allen denken.

Ons vrouwen mogen blij zijn dat we thuis achter de pc onze cafépraat uitvoeren.
Lekker samen en tussen twee topics door een vlugge babbel.
Geen alcoholcotroles in het beëindigen van een leuke "babbel" met beemerfriends, en zeker veilig terug thuis.
En op café wordt al eens gezeverd.
Misschien dankzij deze "zever" heeft dit forum zoveel leden???
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Frank K

Bericht door Frank K »

"lullen" en "laten lullen"!!! (voor alle duidelijkheid lullen = praten)

Ik heb eigenlijk geen zin om het forum te verdedigen Wilfried, een goed product verkoopt zichzelf!!

Dankzij dit forum héél véél toffe mensen leren kennen!!!!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Oneshark

Bericht door Oneshark »

benoit schreef:Ben hier nog niet lang, heb al goede raad gekregen, veel bijgeleerd, vree goed gelachen en interessante mensen leren kennen. Zo vind ik het heel goed!

Dit is dan ook dat forum dat voor mij een interessant gegeven is;
- goeie raad, techniek bijleren: :?
- groepskoopjes :shock:
- toffe gasten leren kennen 8)
- en de humor.....:lol:
-

Meer moet da niet zijn :wink:
Bruno

Bericht door Bruno »

Awel Wilfried LT ik ben het volmondig met je eens :evil: Ik ben der ook mee weg. Salut.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Neele

Bericht door Neele »

JüRgen schrijft:
Moderaten van dit forum is voor mij ook nog steeds een hobby
Ik hoop dan ook dat ik mijn werk goed uitvoer, en dat de meeste mensen tevreden zijn. Goed doen kan nu eenmaal niet voor iedereen, al probeer ik wel altijd m'n best te doen
Geen enkele opmerking hierover :!: Ben er 100% mee eens dat je prachtwerk levert en iedereen trouwens die betrokken is voor deze forum en website :!: En daarom zeg ik : :D HOUDEN ZO :D PET AF VOOR JULLIE ALLEMAAL :D NIETS ANDERS DAN LOF VOOR EN OVER JULLIE :D Ik kom hier maar al te graag iedere dag een kijkje nemen op deze forum om bij te leren over BMW motoren :D Daarvoor mijn dank aan jullie allen :D :D
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
GSven

Bericht door GSven »

GSPeP schreef: Moet het hier echt nu zo "serieus" worden? Doe dat in één of ander "loge" of "businessclub" in het brusselse.
Effe off topic

Er heeft er blijkbaar ene de nederlaag nog ni verteerd :wink:
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

GSven schreef:Er heeft er blijkbaar ene de nederlaag nog ni verteerd :wink:
Zo had ik het nog niet bekeken :D

Ik bedoel wel degelijk "loge" (vrijmetselarij en toestanden). Menig van mijn huidige (en vroegere) "superieuren" zijn lid van een loge of één of andere businessclub in het brusselse.

De enige businessclub waar ik lid van zou willen zijn is er één in de stijl van die in "Eyes Wide Shut" :wink:
Plaats reactie