niet-ingebouwde geluidsinstallatie

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jeroen M

niet-ingebouwde geluidsinstallatie

Bericht door Jeroen M »

Beste motards,

Binnenkort rijd ik weer mee in Gent-Wevelgem met de motor. Iedere seingever dient voorzien te zijn van een scanner. Omdat een oortje enkel de bestuurder info geeft en de bijzit in de kou laat gebruik ik reeds enkele jaren "actieve" boxen van Philips (ingebouwde versterker). Die geven echter niet genoeg zuiver geluid en boven bepaalde snelheid hoor ik de koersdirectie niet meer. Heeft iemand weet van een niet in te bouwen (K1200rs) geluidsinstallatie, bestaande uit één of twee boxen en een versterker welke aangesloten kunnen worden met een kleine hoofdtelefoonplug? Mijn kennis op dat vlak is eerder beperkt.

Greetings
Jeroen
K100rs werd K1100rs werd K1200rs
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Is het zoiets dat je zoekt :?:
Stond op mijne vorige brommer.
Boxen zijn waterdicht, versterker niet.
Geeft redelijke kwaliteit.
De beugels voor de boxen kan je tussen uw spiegelbevestiging steken, voor de versterker is er een beugel om op uw stuur te bevestigen.

HG Aufbaulautsprecher-Satz mit Verstärker, schwarz

Wetterfestes Lautsprecherpaar mit 2 x 15 Watt Musikleistung, das über einen Kleinstverstärker (L x B x H) 75 x 52 x 25 mm, angesteuert wird. Inhalt: 2 Lautsprecher inkl. Kabel und Steckverbinder, 1 Verstärker, 1 Verbindungskabel zwischen CD-Player/Walkman und Verstärker, 1 stromführendes Kabel zwischen Verstärker und Batterie, 1 Verstärkerhalter mit Lenkerklemmschelle.
Aufbaulautsprecher, schwarz

Sofort lieferbar

€ 49,95 (prijs duitsland, belgië= +/- 60 euro)

artik nr: 27008000

Afbeelding

Te bestellen bij hein-gericke 8)
Dichts bijzijnde voor u zal zijn:
Kortrijksesteenweg,1192
9051 GENT
Tel.09/245.14.76
info@heingericke.be

is een beetje voorbij de Carefour.
Gele: wel snel , niet rap
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Hallo,

Ik heb mij een paar jaar geleden zelf zo'n scanner gekocht in Nederland met als doel de wielerwedstrijden te volgen.

Ik heb mij daarvoor een hoorn gekocht die aangesloten is met een koptelefoonaansluiting. De geluidskwaliteit bij mij is goed tot zeer goed.(alles hang wel wat af van welke hoorn ge koopt)
Bij ieder koersbezoek monteer ik alles en nadien gaat alles er weer af.

Afbeelding
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Voor de montage op de motor heb ik een aluminium lat met 2 lange vijzen die in de originele gaten passen van de stuurspiegels van mijn RT.
De scanner zelf ligt in het radiovak. (vochtvrij)

Afbeelding

Groeten, Stef 8)
Jeroen M

Bericht door Jeroen M »

Beste Gele,

Dank voor de tip. Ik heb die cataloog van HG en wist van 't bestaan, maar heb altijd een kwaliteitstwijfel bij "den Aldi onder de mototoebehorenswinkels". 't Kan best meevallen maar voor 't zelfde geld valt alles morgen uiteen. Nu, als jij zegt dat het wel degelijk werkt wil ik het nog overwegen.

Aan Stef RT: 't Is zoiets wat ik een collega vorig jaar zag gebruiken. Jawadde, wat een volume. Mijn vraag: waar, hoeveel en moet je een bijkomende versterker voorzien of zit er er in die "megafoon" al eentje geïntegreerd?

Greetings
Jeroen
K100rs werd K1100rs werd K1200rs
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Hallo,

zo rechtstreeks aansluiten, geen versterker.
Verbruikt praktisch niks, ik doe daar een ganse Ronde v. Vl mee, van start tot einde.
Ik denk dat ge voor €10 - €15 volledig geinstaleerd zijt.

Ik hoor zelfs rijdend tot een zekere snelheid alles wat te horen is.

Ik ben wel op zoek om dat eens properder te instaleren.

Groeten, Stef 8)
Stef RT

Bericht door Stef RT »

Sorry, 1 vraag over het hoofd gezien.

Ik denk dat het in elektronicawinkels wel te vinden is. (iets zoals Tandy van vroeger)
Het beste zou zijn dat ge het eens kunt testen met een draagbare scanner want niet alle horens geven een goed resultaat.
Ik heb nog een andere liggen maar die geeft een scherp geluid, niet echt aangenaam om naar te luisteren.

groeten
Plaats reactie