vandaag mijn 1100 RT binnengedaan voor een onderhoud.Waren juist een 1150 RT aan het afladen. De kuip rond de uitlaat en de onderzijde waren als het ware gesmolten.Volgens de mekanieker had de eigenaar de motor laten draaien,mischien om de batterij op te laden
Teee waaarmm
Moderator: GVN
Teee waaarmm
HOY,
vandaag mijn 1100 RT binnengedaan voor een onderhoud.Waren juist een 1150 RT aan het afladen. De kuip rond de uitlaat en de onderzijde waren als het ware gesmolten.Volgens de mekanieker had de eigenaar de motor laten draaien,mischien om de batterij op te laden
en dan een uurtje laten draaien tot plots een knal
gevolg te heet
gemolten

snow is only frozen water
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Met een "airhead" misschien nog wel, met een "oilhead" betwijfel ik het. Het zijn alleszinds zeer sterke blokken, maar zulke dingen moet je natuurlijk niet gaan doen.... 
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

[DIT IS EEN LEEG KADERTJE]
Laatst gewijzigd door Koppel!! op 31 mar 2006, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
Iron Gonzo
zeer mooie weergave.
ik heb het wel nog niet gezien bij mijn RS ??
wel al eens gemerkt dat de olie temp serieus de hoogte was ingeschoten door het fille rijden.
ik heb mij dan: rap naar de pechstrook en bollen op lage toeren tot de eerste afrit (was toen ternat) en dan wreed op gemakske tot hij terug op normale temp. kwam.
rood heb ik mij bochten niet zien worden, wel opgemerkt dat de verf terhoogte van de uitlaat zwartgeblakerd is.
ik heb het wel nog niet gezien bij mijn RS ??
wel al eens gemerkt dat de olie temp serieus de hoogte was ingeschoten door het fille rijden.
ik heb mij dan: rap naar de pechstrook en bollen op lage toeren tot de eerste afrit (was toen ternat) en dan wreed op gemakske tot hij terug op normale temp. kwam.
rood heb ik mij bochten niet zien worden, wel opgemerkt dat de verf terhoogte van de uitlaat zwartgeblakerd is.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Iron Gonzo
ik zat dan aan 158,57°
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Niet lang, ik herinner mij enkele jaren teug.boxeur schreef:Miljaarde!
Hoelang moet ge hem daarvoor in ralenti zetten om hem zo te laten blozen?
Ik had een week niet meer gereden met mijn toenmalige 1100RT.
Ik had hem in zijn berghok, "uit de wind" gestart en laten warm draaien, een 5 à 10 minuten lang.
Binnen een sigaretje opghestoken en een plske gaan doen.
Toen ik buiten kwam, daar was het -6° stonden de 2 uitlaatbochten roodgloeiend.
Dus opletten geblazen hé.
Koop liever een druppellader dan het beestje te laten draaien op stationair toerental om de batterij op te laden
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Als je gewoon stilstaat en je toerental naar 3000rpm doet klimmen een paar seconden.boxeur schreef:Miljaarde!
Hoelang moet ge hem daarvoor in ralenti zetten om hem zo te laten blozen?
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007

-
Werner Von C.
- Contacteer:
En zeggen dat ik met m'n Banditje de gewoonte had hem te starten en dan eerst nog een sigaretje te roken, dienen bloosde nooit...
Wat betreft m'n Beemer, gelukkig ben ik zo'n uitzondering die z'n "handleiding" af en toe eens leest en hier staat idd in van de motor NIET stationair te laten "opwarmen" maar starten en wegwezen...
Wat betreft m'n Beemer, gelukkig ben ik zo'n uitzondering die z'n "handleiding" af en toe eens leest en hier staat idd in van de motor NIET stationair te laten "opwarmen" maar starten en wegwezen...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300