Campi schreef:
Wat betreft m'n Beemer, gelukkig ben ik zo'n uitzondering die z'n "handleiding" af en toe eens leest en hier staat idd in van de motor NIET stationair te laten "opwarmen" maar starten en wegwezen...
Dat was nu eens het eerste wat mijnen Dealer zij als ik mijnen Beemer ging halen zie. " Zeker niet stationair laten draaien "
Van verstandige mensen gesproken.
Starten en rustig vertrekken.
Gr, Ironjakke.
En wat als je dan in de file komt te staan in Duitsland,waar het verboden is om tussen de file door te rijden ? Stiekem toch maar doorrijden en oom agent uitleggen dat zijn land mooie motorfietsen maakt,maar dat deze niet bestand zijn tegen file's ? De motor afzetten kan natuurlijk wel als het echt stilstaat, maar bij langzaam rijden ?
SilverRT schreef:Als je in het donker je boxer op choke laat draaien zal je zien dat je uitlaatbochten rood beginnen op te lichten.
Don't ask me how I know.
Dat de bochten heet worden weet mijn zoontje inmiddels.
Nadat ik mijn motor (s'middags) op de oprit had geparkeerd kwam mijn zoontje naar buiten (toen 4 jaar) en pakte plotseling de uitlaatbocht vast (moto Guzzi 1100 sport) handje "smolt" bijna vast!
De compressieverhouding van uw vorige machine al eens vergeleken met uw huidige ? en dan er ook nog aan toevoegen dat stilstaan in de file meestal plaatsvindt aan stationair toerental, dan is de warmteontwikkeling minder. Trouwens het staal (bij de huidige modellen RVS) kan wel tegen wat warmte...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum